Hoi allen,
Ik ga in de zomer een aantal weken werken op een biologische boerderij in canada en daarna rondreizen. Nu heb ik al gelezen dat het in het toeristenseizoen in BC in Canada erg druk is. Iemand tips om de drukte te vermijden? Ik wil wel mooie dingen zien maar vind het belangrijk dat het ook rustig is. Tevens zag ik al dat door de drukte hostels vaak vol zijn, maar ik wil eigenlijk niet alles vast leggen. Wie heeft ervaringen/tips?
Ik ben 34 en reis alleen maar wil ook nog in de bergen wandelen, wat weer niet zo handig is om alleen te doen, wie is er ook op zoek naar gezelschap?
Groeten Annetje
Hoi Annetje,
Ik ben ook nog wel op zoek naar gezelschap.
Kun je me iets meer vertellen over de trip?? Wat wil je zien en hoe reis je??
Hoelang??
Groet Erik
Dag Eric,
Ik reis in aug/sept ruim 5 weken, met OV en wil in elk geval de bergen zien. Verder weet ik het nog niet precies, wat zijn jouw plannen?
Ik hoorde laatst dat je in australie bij een gezin kunt slapen, weet jij of er zoiets ook in Canada is?
groet Annetje
Hoi Annetje,
Concrete plannen heb ik nog niet maar wat ik graag wil is enkele Nationale Parken bezoeken, meerdaags, lekker wandelen en genieten van wildlife en natuur.
En of dit in Britisch Columbia, Yukon of Alaska is maakt mij niet zo veel uit.
Ik ken dat niet, slapen bij mensen, of je bedoelt kost en inwoning voor lichte werkzaamheden.
De canadezen zijn wel zeer gastvrij dus wat dat betreft zou dat wel kunnen denk ik.
Groet Erik
Annetje,
Waar is die biologische boerderij? Ik ga eind januari 2012 naar Vancouver en ben naar werk aan het zoeken.
Ik zou ook wel met je mee willen reizen, de Rockies en Alaska spreken mij wel aan. Waar jij het over hebt heet couchsurfing. Ik heb dit samen met mijn vriend gedaan in Calgary. Dit was inderdaad een heel gastvrije mevrouw van ongeveer 50-60 jaar. Er stonden geen lichte werkzaamheden tegenover.
Boerderijen kun je opzoeken via het WWOOF netwerk. 
Heey
Jullie kunnen altijd op de Australie pagina kijken, daar staat veel over WWOOF-ven, is opzich een goede combinatie, heb daar geen ervaring mee, maar schijnt erg leuk te zijn.
Verder kan kan ik jullie aanraden om je aan te melden op Couchsurfing.com, een leuke manier van mensen en het land te leren. Dit kan gratis, ondanks dat ze je de hele tijd proberen om te laten betalen.
Als jullie verder nog vragen hebben over reizen met wwoof of cs dan hoor ik t wel
groetjes
Jelle