Het is nog erg ver weg, maar ik ben van plan na mijn afstuderen volgend jaar voor ongeveer een half jaar naar Canada te gaan.
Ik heb op de website van Travel Active een leuk programma gezien, namelijk 4 weken taalcursus (Vancouver) en daarna wil ik graag ong. 12 weken boerderijwerk doen. www.travelactive.nl .
Ik ben van plan eind maart/begin april te vertrekken. Na deze 16 weken wil ik nog backpacken (wordt van juli tot september denk ik). Ik zit op dat moment waarschijnlijk in British Columbia. Ik denk haast dat ik met het openbaar vervoer (trein/bus) ga, want ik zie het niet zitten in mijn eentje een auto te huren (kan veranderen als reisgenoten zich opdoen :slywink:)
Gaat iemand rond die tijd naar Canada en wie kan mij vertellen welke weg leuk is om te volgen (met openbaar vervoer) in Canada. Ik hoef niet in een keer alles te zien, als Canada zo geweldig is als ik lees dan kom ik er vast nog wel terug!
Ik ga voor 5 maanden naar Canada, ik ga daar ook eerst een taalcursus volgen en daarna boerderijwerk doen, ook met het programma van Travel Active.
Mijn taalcursus begint 28 Februari in Vancouver en duurt vier weken, na deze vier weken ga ik in Alberta, in de buurt van Edmonton naar de boerderij tot 12 juni. Hierna ga ik nog een week of 6 rondtrekken door Alberta en British Columbia.
Wel mooi om nog iemand tegen te komen die het zelfde gaat doen!
Leuk dat je ook naar Canada gaat. Je reis gaat al snel beginnen, 28 februari! Helaas heb ik door vertraging in mijn afstuderen mijn reis een jaar uit moeten stellen :frown:. Heb het gelijk maar een heel jaar uitgesteld, omdat ik lekker in het voorjaar, de zomer en deeltje van het najaar in Canada zijn en niet pas eind juni weggaan (dan ben ik klaar met afstuderen).
Leuk dat je het via travel active gaat doen… Ben benieuwd naar je ervaringen. Ga je een blog bijhouden ofzo? Dan kan ik je volgen
Ja het is bijna zover, nog een week! Jammer dat je vertraging hebt met je afstuderen! Ja, kun je beter een jaar uitstellen dan heb je er het meeste aan;) Ja heb ook een site; marcincanada.reismee.nl
Had je al wat dingen geregeld kwa boerderij e.d. of nog helemaal niks?
Ja ik kan er nog een jaartje naar uitkijken he:slywink:. Ik had nog niets geregeld voor boerderijen, maar zat te kijken op Helpx http://www.helpx.net/, een site met allemaal boerderijen waar je tegen kost en inwoning kan werken.
Mijn planning was om eerst 4 weken taalcursus te doen (bij Travel Active, of Study Travel. Denk de laatste, omdat ik daar wat korting kan krijgen via JoHo). Daarna wilde ik bij verschillende boerderijen werken en zo een beetje het land doortrekken. Ik heb op zich al één boerderij/B&B op het oog, mijn oom en tante waren daar afgelopen jaar geweest en er was plaats voor ‘harde werkers’. Op wat voor boerderij ga je werken, is dat al bekend?
Daarna wilde ik met Moose Travel gaan reizen: http://www.moosenetwork.com/. Die bieden leuke busreizen aan. Moet je ook maar even kijken… Aangezien je jonge bestuurder bent (als je je rijbewijs hebt?) is het duur een auto te huren.
Grappig dat je de site http://www.helpx.net/ noemt. Hier heb ik ook al veel op gekeken voor een geschikte boerderij. Travel active heeft voor mij nu een boerderij gevonden ook met bed and breakfast;), in Wildwood, AB.
‘‘Lone Pine Ranch’’
En ik ga vanuit mijn taalcursus in Vancouver met Moose een tour doen richting mijn boerderij in Wildwood. Dit moet ik nog regelen als ik in Canada ben.
Hey,
voor mensen die willen werken op een boerderij tegen kost en inwoning en de kosten die je aan travel active moet betalen willen vermijden, kijk eens op www.wwoof.com Ik ga via deze site een maand op een boerderij werken, staan hele leuke dingen op!
Succes, groetjes Eva
Ja Helpx.net is zo’n zelfde site. Kreeg inderdaad van meerdere mensen het advies om het allemaal zelf te regelen, omdat dat veel goedkoper is. Thanx voor de tip!