Ik heb het plan om in September/Oktober richting Australië te gaan. Ik ben mezelf nu aan het informeren over hoe ik het het beste aan kan gaan pakken. Zal ik via een organisatie gaan of zal ik het allemaal op me af laten komen?!
Bij het zoeken naar een organisatie kwam ik op de organisatie WEP (World Education Program). Heb jij ervaringen met deze organisatie of weet jij hoe ik meer over de betrouwbaarheid/kwaliteit van de organisatie te weten kom? Verder ben ik wel benieuwd hoeveel geld ik gemiddeld per maand nodig zal hebben voor onderdak/eten/drinken/uitgaan in Australië. Hoe duur is het leven daar in verhouding tot Nederland? En hoeveel ben je gemiddeld kwijt aan onderdak per nacht?
Alvast bedankt voor je reactie. Deze is voor mij van belang bij het maken van de ‘juiste’ keuze.
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif
Heey!
Om eerlijk te zeggen heb ik nog nooit van WEP gehoord, zelf heb ik wel ervaringen met Travel Active, dat is ook een organisatie die werk/vakantiereizen naar Oz organiseert. Moet ook eerlijk zeggen dat ik daar niet zo’n heel goede ervaringen mee heb, vind het voornamelijk geldklopperij terwijl je alles makkelijk zelf kunt regelen. Kost alleen iets meer moeite, maar het geld dat je ermee bespaard kun je beter in Oz zelf uitgeven. Bovendien laten ze je daar na drie dagen toch in het diepe vallen en moet je het alsnog zelf uitzoeken.
Qua onderdak ben je ongeveer 25-30 AUS dollar per nacht kwijt. 1 dollar is trouwens ongeveer 60 eurocent. Ligt er natuurlijk ook aan waar je bent, Sydney en de andere grote steden zijn relatief duur, en hoe verder je langs de oostkust omhoog reist, hoe goedkoper het wordt. Cairns is redelijk goedkoop, een bed is daar rond de 12-15 dollar. En per maand ben je denk ik ongeveer 1000 euri kwijt, denk dat dat wel een goeie schatting is wat je nodig hebt om te leven. En dan doe je zeg maar niks speciaal, dus stappen, bios, duikcursus, bungeejumpen, raften, skydiven, whatever komt er dan nog bij. Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand wat je daaraan uitgeeft.
Ik ben in totaal 8 maanden weggeweest, Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Singapore, en was in totaal ongeveer 15 000 euro kwijt, maar dat is inclusief geld wat ik daar verdiend heb en ook weer uitgegeven heb, en ook alles wat ik uitgegeven heb aan voorbereidingen, zoals visum, verzekering, slaapzak, backpack, dat soort dingen allemaal. maar dat geld is het echt dubbel en dwars waard geweest. En volgens mij ben ik echt geen uitzondering, een heleboel backpackers zijn dit bedrag wel ongeveer kwijt.
Succes ermee in ieder geval, en ik hoor het wel mocht je nog iets willen weten.
Groetjes Kim