Werken Curacao verblijfsvergunning?

wij willen in sept. graag voor 1,5 jaar naar curacao.
(2 volw.1 kindje)
Wij hebben contact gehad met het antillenhuis maar was erg onduidelijk.
We vragen ons af of je op curacao je verblijfsvergunning aan kan vragen en ondertussen al kan gaan werken.
Wie kan ons hier meer over vertellen?
alvast bedankt.
Gr Marije

Marije, je kunt in principe hier te plekke jullie verblijfsvergunning regelen – neem wel alle relevante documenten mee –> verklaring van goed gedrag, trouwakte of samenlevings contract, geboorte uittreksels, enz. Officieel moet je je besluit in het buitenland afwachten, maar als je intussentijd een baan hebt gevonden gaan de meeste werkgevers akkoord met een bewijs van aanvraag. Succes!

Hi, op mijn space staan wat handige links, wo de link naar de overheid Curacao. Wat je maar wilt weten over de papierwinkel kun je hierin zeker terug vinden
http://spaces.msn.com/roxsha/

Veel succes met jullie voorbereidingen, een goed opvang voor je kleintje weet ik evt. ook nog wel,

groetjes Anneke

Kijk hier ook eens;
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=23732

hallo Anneke.
bedankt voor je reactie Ik zou graag willen weten wat voor opvang je weet?
Weet je toevallig ook hoe Peuterspeelzaal de driewieler bekend staat??
Had ik namelijk op internet gevonden.
Alvast bedankt
Groetjes Marije

Hi Marije, wel van gehoord, maar ken het persoonlijk niet. Mijn dochter gaat de "de Vlieger’. nederlandse opvang. Bevalt mij en haar(meest belangrijke in feite) uitstekend!! Hele leuke leidsters, huis op zich heel gezellig en huiselijk. prima huiswerkbegeleiding( heb jij nog niet nodig:-)). Materiaal wat ze gebruiken bij het knutslen altijd heel netjes, leuk en verzorgd. En ze koken zelf, het huis is altijd schoon en netjes. Kortom, prima!!

Even een bericht voor allen die een verblijfsvergunning willen aanvragen. Een samenlevingscontract wordt per 1 juni 2006 niet meer geaccepteerd als je als stel een verblijfsvergunning wilt aanvragen. Je moet voortaan voor de wet getrouwd zijn, aangezien op de Nederlandse Antillen een samenlevingscontract geen juridische waarde heeft.

Groetjes,
Isa
www.de-plantage.com

goeden dag allemaal…
ik lees net jullie bericht en zit er ook over te denken om langere tijd naar curacao te gaan… zelf heb ik er met me ouders gewoont toen ik 3 was en zo graag terug willen… echter werk heb ik nog niet en kan zo gauw ook niet vinden wat ik zoek en waar ik allemaal moet zoeken… is het verstandiger om er gewoon heen te gaan en daar te kijken of ik wat kan vinden…
verder zou ik graag wat meer info willen omtrent alle zaken… misschien uit eigen ervarin e.d.
alvast hartelijk dank en hoop wat te horen
groeten mikel

nou ik heb al het een en ander gevonden gaat sneller als ik dacht… fijn al die informatie zo… maar graag zou ik wel wat ervaringen van mensen willen weten en of er iemand is die me aan een baan kan helpen…

groeten mikel

hoi Mikel.
wat leuk dat je daar vroeger ook hebt gewoont!!
Weet je al wanneer je wilt gaan??
Wij vertrekken eind augustus.
Wij zijn van plan om daar een huis en werk te regelen.
Want vanuit hier is moeilijk hebben we gemerkt!
We zijn nu bezig om alle papieren te regelen.

Groetjes Marije

hoi marije.
.nou ik zit er over te denken om richteng oktober te gaan…
zelf moet ik nog het een en ander regelen en toch wat extra geld sparen…ach dat hoort er ook bij he…
ik ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren…
en zou eigenlijk graag van je avontuur op de hoogte gehouden willen worden
over hoe je alles tot stand hebt gekregen.
nou in iedergeval bedankt en hopelijk hoor ik nog wat van je… ben erg benieuwd… je gaat het zeker geweldig vinden.
groeten mikel

Hey hallo… Ik ben net weer 3 maanden terug van Curacao…ik heb daar 3 jaar gewoond met mijn gezin en heb gewerkt op het kinderdagverblijf de driewieler.
Het is een van de beste kinderdagverblijven en relatief niet zo duur. Mijn dochtertje heeft ook op bambino gezeten maar die keken veel tv en deden weinig maar ondanks dat was het wel schoon en netjes en lieve leidsters…maar de driewieler is toch mijn favoriet…toen mijn dochtertje naar school ging heb ik mijn zoontje naar de driewieler gebracht omdat het daar ernaast lag en ben er later gaan werken. De eigenaresse is nederlandse en ze doen veel leuke dingen met de kinderen. De moeite waard om te gaan kijken…en groetjes van mij…
Groetjes Melanie

hoi hoi,
las bij je berichtje over de driewieler, heb jij daar een email adres van voor mij, zou namelijk graag in de kinderopvang willen werken op curacao!