Hello!
Graag zou ik in het nieuwe jaar mijn spul hier achterlaten om een tijdje in het buitenland te gaan wonen/werken.
Costa Rica trekt me heel erg. Het liefst zou ik in het surftoerisme oid gaan werken. Zijn er mensen hier met ervaringen/tips?
Bvd!!
Je mag Costa Rica bezoeken onder een paar condities: je verblijf is maximaal 90 dagen, je hebt een geldige terugreisticket en je mag geen arbeid verrichten, tenzij je een speciale vergunning hebt van de Migratiedienst.
Toch verblijven er nogal wat “illegale” buitenlanders in Costa Rica die hier wonen en werken. Zij worden slecht betaald, zijn nergens voor verzekerd en kunnen van de ene op de andere dag op straat worden gezet. En die illegalen pikken het werk af van de lokalen.
Als Migración jou oppakt, indien je na 90 dagen nog steeds in Costa Rica bent, word je de grens over gezet en mag je een aantal jaren Costa Rica niet meer binnen komen.
Op dit forum zul je niemand vinden die jou een baantje aanbied.
Maar kom gewoon voor 3 maanden naar Costa Rica en probeer ergens tijdelijk een baantje te krijgen, daarna zie je wel weer verder. Kijk eens op de site van Rancho Burica.
Pura Vida!
Otto
Officieel mag t natuurlijk niet, maar wanneer je bij de grensovergangen kijkt zie je super veel mensen op visumrun, van CR naar N en van CR naar Panama en v.v… Vrienden van ons leven en werken al 5 jaar zo .
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk