Costa Rica voor 3-6 maanden

Hoi Allemaal,

Ik heb de planning om eind september begin oktober voor 3-6 maanden naar Costa Rica te gaan. Ik wil daar een tijdje gaan werken en uiteraard het land zien. Ik ben er al eens eerder geweest 3 weken en via me pa veel over het land gehoord en gezien (hij komt er al 10 jaar voor ze werk).

Nou ben ik heel erg benieuwd of er mensen zijn met de zelfde plannen of die in die periode daar zijn?!

Groetjes en laat maar wat horen,

André

He André,
Ik zit rond die tijd ook in Costa Rica.
Wat voor werk wil je gaan doen?Ik ga vrijwilligerswerk doen en daarvoor een taalcursus Spaans.Ben benieuwd naar je plannen!

Groetjes, Anne

Als je in Costa Rica op een officiele manier wilt gaan werken, zodat je ook verzekerd kunt worden bij het ziekenfonds van Costa Rica, zul je een vergunning nodig hebben. En dat zal erg moeilijk zijn om die te krijgen. Je kunt wel ilegaal aan het werk, dan doen zeer velen buitenlanders. Maar dan moet je elke drie maanden voor 72 uur het land uit, bijvoorbeeld naar Nicaragua of Panama met de bus. Zorg dat je een ticket bij je hebt waarop je kunt zien dat je terug gaat reizen naar Holland.
Je kunt wel vrijwilligerswerk gaan doen, maar daar moet je meestal voor betalen.
Veel plezier in Costa Rica!!

Ik ga werken bij appartementencomplex Dos Palmas van Peter Hofman. Ik ben daar terecht gekomen via me pa die al een jaar of tien in CR komt. Afgelopen februari is hij met mijn moeder en zus nog in El Mono Feliz geweest.
Ik heb je nog afgelopen juni gemaild over mijn plannen om naar CR te komen daarbij stuurde ik nog een profiel.

Ik ben nu de laatste puntjes op de “i” aan het zetten.
Ticket geboekt via Kilroy travel. Stundenten ticket 1 jaar geldig.
Verzekering via JOHO.
Alle spuiten had ik al een jaar of 3.

Na 3 maanden ga ik 3-4 dagen naar Panama of Nicaragua daarna weer back naar CR en dan heb ik ook geen visum nodig.
Tevens wordt ik lid van Club Holland voor de periode dat ik in CR zit.

Groeten,
André