Werken bij IBM in Johannesburg

Hallo!!

Ik heb de mogelijkheid gekregen om voor minimaal 1 jaar te wonen en werken voor IBM in Johannesburg. Het lijkt me op het eerste gezicht een schitterende uitdaging. Toch zijn er nog veel dingen onduidelijk. Ik zoek daarom iemand die me hier verdere informatie over kan geven. Ik heb een aantal vragen die me nu zo te binnen schieten hieronder opgesteld. Hopelijk kan iemand deze of een aantal ervan beantwoorden. Ook zou ik het natuurlijk heel leuk vinden om met iemand in contact te komen die dezelfde plannen heeft of al daar zit.

  • Hoe ziet de gemiddelde werkdag er ongeveer uit?
  • Hoe is het leven in een share-house?
  • Kom je makkelijk in contact met andere Nederlanders?
  • Hoe (on)veilig is het?
  • Is er veel vrije tijd?
  • Is het inkomen (700-800 p.m.) genoeg om naast het rondkomen ook nog dingen te ondernemen?
  • Hoeveel geld heb je nodig voor vertrek?
  • Zijn er verder nog dingen belangrijk waar je rekening mee moet houden?

Groet, Paul en tot misschien tot ziens,

:dag:>>>:zon02:

Leuk en ik zou net doen. Naa een goede ervaring worden. Maar zoek even op IBM in net forum. Want dit onderwerp is al veel langs geweest. Suc6

en veiligheid, is niet zo groot probleem als iedereen denkt. je moet altijd oppassen in deze miljoenen stad, maar ja In welke stad is dat niet. Gewoon mormaal doen, niet met bling bling rondlopen en niet naief zijn. En maak contact met lokalen is ook leuk. En je maakt zeker contact met andere Nederlanders daar.

Hoi Johannesburger,

ik zit inmiddels ook in het proces om bij IBM te gaan werken, ben je al iets wijzer geworden?