Hallo Iedereen,
Ik Ga omstreeks juli / augustus definitief naar Curaçao en ik zoek eigenlijk mensen die hun ervaringen willen delen m.b.t. het vinden van werk. Ik heb dus nog circa een half jaar, maar kan beter te vroeg beginnen dan te laat. Zelf heb ik een HBO MER diploma en de afgelopen paar jaar gewerkt bij een bank als particulier adviseur van verzekeringen en overige bankzaken.
Het enige waar ik mee zit is het vinden van werk. Nu heb ik gelezen dat dit niet makkelijk is en mensen soms meerdere malen naar Curaçao gevlogen zijn voor een sollicitatiegesprek of voor andere inschrijvingen, maar ik kan me voorstellen dat dit na verloop van tijd een duur grapje wordt. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe ze hier mee omgegaan zijn of andere hint en tips.
Ik was ook van plan om naar de emigratiebeurs te gaan in Houten 8 en 9 februari.
Gr.
Eddy
Beste Eddy,
Wij hebben een leuk kleinschalig studentenhuis op Curaçao en krijgen zeer vaak aanbiedingen van werkgevers . Deze zoeken mensen zoals jij. Ik zou je dus kunnen voorstellen bij verschillende werkgevers. Tevens kunnen we je een kamer aanbieden voor een van de meest aantrekkelijke prijzen op Curaçao. Uiteraard kunnen we alles begeleiden. Neem eens een kijkje op onze website www.studentenhuiscuracao.com. Ons email adres is studentenhuiscuracao@gmail.com. Uiteraard kan je ons ook telefonisch bereiken op nummer +59995130405.
Misschien kan je je cv opsturen zodat ik we al even kunnen kijken in onze database of er iets passends is voor jou.
Met zonnige groeten,
Eric & Mariska
Hallo Iedereen,
Ik ben nog steeds hard aan het werk met het zoeken van werk op Curaçao en heb besloten om gewoon werk te gaan zoeken, wel of geen werk, in augustus vertrek ik en indien nodig zoek ik daar verder. Hiervoor geef ik mezelf een half jaar, ik zit nu helaas wel met het volgende.
Voor mijn inschrijvingen bij uitzendbureau’s ben ik nu al drie maal afgewezen omdat ik geen Papiamento/Spaans spreek. Hier heb ik op zich wel begrip voor en wil het met alle plezier wel gaan leren. Nu was het mijn intentie op het te gaan leren wanneer ik op Curaçao ben. Zelf vond ik het wel vreemd omdat ik dacht dat ieder uitzendbureau wel kandidaten in hun lijst willen hebben, maar uit de reacties van twee van hen kon ik opmaken dat ik niet eens werd opgenomen in de lijst vanwege deze reden.
Heeft iemand hier nog tips voor of ervaringen?
Groeten,
Eddy
PS: ik ben naar de emigratiebeurs geweest in Houten en heb hier persoonlijk wel veel aan gehad.
Hallo Eddy,
Wat jammer dat uitzendburo’s je niet willen opnemen ivm het niet spreken van Papiamentu. Er zijn voldoende banen, waarbij het niet nodig is Papiaments te spreken en terplaatse leer je het het snelst. Wij zijn eigenaar van een studentenhuis op Curacao en naast het verhuren van kamers, adviseren we ook op het gebied van vinden van werk. Is het mogelijk ons een email te sturen met je CV en info wat voor werk je zoekt? Email: studentenhuiscuracao@gmail.com. We hebben contacten met bedrijven of als wij je niet kunnen verder helpen, kunnen we je zeker advies geven. Met vriendelijke groet,
Eric de Bruine/Mariska Booij, Studentenhuis Curacao
Hallo iedereen,
Vind het wel leuk om iedereen enigszins op de hoogte te houden tot op het moment dat ik vertrek. Werk heb ik helaas nog niet gevonden, maar omdat dit niet zo lekker loopt heb ik besloten dit op een laag pitje te zetten tot op het moment dat ik daadwerkelijk op het eiland ben en er dan vol voor te gaan. Zoals eerder aangeven blijf ik minimaal een half jaar, maar indien ik de juiste baan vind dan uiteraard langer. Heb al wel een bijbaantje geregeld om mijn tijd te vullen op een zeilschip.
Ik heb al een leuk appartementje geregeld in Punda en de ticket is ook al betaald, op 1 september vlieg ik. Omdat ik het er al redelijk ken heb ik al enkele vrienden daar, maar mocht iemand een keer af willen spreken dan is dat altijd leuk.
Gr.
Eddy
PS: ik vind het fijner om mijn zaken zelf te regelen en geef dingen niet zo snel uit handen om deze te laten regelen, daarom ga ik niet direct in op aanbiedingen van anderen. Misschien dat ik hier op een later tijdstip op terugkom.
Hoi Eddy,
Ben nu 26 keer voor mijn werk op Curacao geweest,ik zie dat er bedrijven gevestigd zijn als Deloit etc,bank,verz wezen financiele wereld.
Misschien is het mogelijk om daar een ingang te vinden,denk dat dat ook bij je opleiding past
Reageer nu pas,ben nu twee dagen op deze site,vandaar.
In ieder geval succes