Werk zoeken in Indonesie

wat voor werk of opleiding doe je stacie
wij orienteren ons voor schoolgaande kinderen om met5 computer en internet om te gaan, helaas is dit niet op Java en bali, maar op de molukken,
wat je daarvoor terugkrijgt, een fijne relaxe leven, en prachtige spierwitte zandstranden , mooie bountyeilandjes en heldere zeeen, vriendelijke mensen voor buitenlanders

Ik heb in januari 2009 een werk/leer traject afgerond voor
licht secretarieel/administratief maar ik werk op dit moment tijdelijk
in een upc winkel omdat ik erachter ben gekomen dat kantoor niets
voor mij is. Computer kennis heb ik zeker…

Groetjes Stacie

Ik lees dat veel mensen graag naar Indonesie wil verkassen, of werken, stages etcetera, helaas is er weinig werk, en je ziet ook dat veel buitenklanders o.a nederlanders alleen maar orienteren op java en bali, terwijl Indonesie zo groot is als europa
Ik wil binnen 3 jaar wonen in Indonesie, ik weet dat er weinig werk is, maar als je een gat in de markt vind, kan je goed verdienen
deze keer heb ik met een een familielid een eigen internetprovider en cybercafe(internetcafe) opgezet met snelle internetverbinding via sateliet
het loopt storm, want de generatie van nu overal ter wereld zitten graag op sites als hyves en facebook, twitter etcetera,
In indonesie is dat facebook en friendstar.
verder willen we orienteren voor de plaatselijke bevolking om hun schoolgaande kinderen met computers en internet leren om te gaan
want wat heb je aan een internetcafe als kinderen of scholieren niet met pc’s om kunnen gaan, dan blijven ze weg.
Indonesie verwelkomt iedereen die daar investeerd of een bedrijf wil opzetten, maar je kan beter een goede kruiwagen hebben.als je daar iets wilt beginnen
Iedereen die in bali wilt investeren moet zelf weten, maar de markt is daar al verzadigd, teveel concurrentie, of je moet met iets nieuws komen ,dus zoek een andere locatie stad of provincie,
groetjes

ow ja stacie ik zie dat jij uit Helmond komt klopt dat??
ik ook
ben jij een autochtone nederlandse of van indische afkomst??
gewoon uit nieuwgierigheid vraag ik dat… en wat zou je graag willen doen om in Indonesie te verblijven?? misschien dat wij wat mensen nodig hebben voor bepaalde projecten.
groetjes

Ik ben gewoon Nederlands… Mij maakt het niet zoveel uit wat voor
werk het is, alles is welkom!! Als ik maar die richting in kan komen…
Waar woon je in Helmond als ik vragen mag? Het zou super tof zijn als je me werk kan aanbieden of kan informeren.

Groetjes

hallo stacie ik woon in de prontobuurt, en jij??
Ik zou voor jou wel werk kunnen vinden daar , maar niet op bali
Ik zoek mensen die kinderen computerlessen kunnen geven en met internet omgaan, we hebben al internetprovider en een internetcafe(warnet), cafe zou ik het niet noemen eigenlijk, en daarbij zoeken we ook sponsors en donateurs etcetera om de lessen van deze kinderen te kunnen bekostigen, maar ook voor diegene die hen lessen geeft,
misschgien weet jij een instelling of iiets soorgelijks
ow ja , wat voor soort ervaring heb jij met computers??

groetjes

Mijn ouders wonen hier nu 5 jaar(2 jaar Papua,3 jaar Jakarta),van hun weet ik dat er wel veel gevraagd wordt naar mensen die Nederlands of Engelse les willen geven.

Hey Hey…

Bedankt voor jullie tips en aanbod maar ik wil toch echt het liefste naar Bali (rond Kuta) omdat ik daar heel wat mensen ken, die ik ook graag weer terug wil zien. Alleen als het echt niet gaat lukken, dan pas wil ik verder kijken naar eventuele andere locaties.
Dus als mij nog iemand kan helpen, dat zou top zijn:)

Groetjes Stacie

hallo clair

mooie website van Papua, goede inforamtie, Ik vind hoogstpersoonlijk het oosten van Indonesie prachtiger dan het westen, flora en fauna, maar ook de zeeen en koralen , en last but not least De witte zandstranden overal
Is dat jullie vakantiehuis??? wie weet kom ik het een keer bezoeken,
Ik heb overal in papua families van Jayapura tot Merauke
kom oorspronkelijk van de molukken (kei eilanden)
hieronder onze familiestrand, van ons dorp, in de toekomst wil ik ook hier
iets met toerisme doen

http://images2.travbuddy.com/1455410_12424606245419.jpg

groetjes

Ook mooi!
Als je meer info wilt moet je ff mn ouders mailen;anumberi@yahoo.com

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar werk in Indonesië, graag zou ik willen werken voor een Nederlands bedrijf.
Mijn opleiding is HTS Technische Bedrijfskunde (afgerond), ik ben bezig met een tweede studie HBO Information Management (Nog 1 jaartje).
Kent iemand bedrijven of sites waar ik vacatures en informatie kan vinden?
Alvast bedankt!

Hallo Teripan,

Ik ben nieuw op deze site maar las jouw conversatie met Stacie en was er direct weg van.
Ik heb dit gedaan in Afrika ,Gambia,Senegal en Togo basis lessen gegeven van P.C. en internet
Hardware en software aan kinderen van 14 tot 18 jaar.Heb er 4 jaar gewoond.
Moest je nog mensen zoeken ,ben zeker kandidaat .

Groetjes Seung Jin,

Hallo,

ik ben orthopedagoog en leerkracht basisonderwijs in NL en wil voor langere tijd wonen en werken in mijn vaderland Indonesie, het liefst in soortgelijk vakgebied. Iemand tips?