Werk vinden

oooohjaa, nog even voor iedereen:

Mayonesa en Lies zijn dezelfde accounts;) haha, tenminste mayonesa is het account van mayon en liesje die van Lies.
maar aangezien we alles samen doen en elkaar toch elke dag spreken kan het voorkomen dat we dus met deze accounts reageren!

Dag Mayon & Lies,

Voor het vinden van een appartement kan ik jullie niet veel informatie verschaffen… Ik moet me daar zelf ook nog in gaan verdiepen (ik woon nu bij de moeder van mijn vriendin) Ik weet dat de prijzen hier, vergeleken met mijn verwachte inkomen aardig hoog zijn. Ik ken een Duitse jongen hier die appartement heeft voor 5500 pesos en die moet hij delen met 5 andere. Maar hier hangt het er ook weer vanaf in welke kolonie je zoekt enz. Ik denk dat het in Playa ook weer anders is…
De kosten van het dagelijks leven zijn hangen af van je levensstijl. Je kan heel goedkoop leven als je je boodschappen op een markt doet, maar daar hebben ze vaak alleen locale dingen. De Walmart is duurder, maar nog steeds goedkoper dan in Nederland. Voor mij geld, om hier te leven (eigen appartement) met een levensstijl gelijk als in Nederland, dat ik rond de 15000 pesos per maand moet verdienen. Ook dit kan natuurlijk anders zijn in Playa.

Misschien kunnen jullie doen wat ik heb gedaan: Boek een flexibel retour ticket (kost 40 euro meer). Dan kan je zien hoe het gaat hier. Indien je kan/wil blijven, cancel je je terugvlucht en zorg je dat je een werkvisum krijgt. Je terugvlucht kan je dan binnen een jaar nog een keer gebruiken (kost 100 euro extra).

lees ook even deze http://www.wereldwijzer.nl/showpost.php?p=414396&postcount=6
misschien helpt het, succes en welkom in Mexico…

En nog iets, denk niet dat het allemaal zooooo gemakkelijk is, ja als je even op vakantie komt en je thuisbasis Nederland is is het iets anders, maar (samen) leven, werken en je hebben en houden opgeven in Nederland is toch even anders. Ze staan hier niet op je te wachten echt niet, wat werk betreft. En sociale zekerheid, vergeet het maar, het is iedere dag keihard knokken om je werk te behouden of te krijgen, ook voor een buitenlander.

Hoi,
Allereerst is het soms best wel moeilijk om een baan te vinden hier in Playa je moet eigenlijk een beetje geluk hebben daarmee en vooral Contacten is heel maar dan ook heel belangrijk. Mailen heeft geen nut wordt bijna nooit op gereageerd persoonlijk contact werkt het beste hier. Verwacht er ook geen droom baan mee te vinden het is hard en veel werken voor weinig geld over het algemeen en houd daarbij rekening mee in de maanden mei juni juli is het hier heel warm dus zweten geblazen.
Wat betreft een FM3 of FM2 en/of werkvergunning, kijk eens bij wat oudere berichten van mij ik heb hier vaak over geschreven. Ik vraag deze altijd zelf aan dus heb er ervaring mee. :slight_smile: Maar het belangrijkste wat je moet hebben is een internationale geboorte akte voorzien van een apostille IN HET SPAANS. Ook wou ik even iets opmerken op dit stukje:
“Het bedrijf dat de brief schrijft hoeft je daarna niet eens aan te nemen. Wat ik waarschijnlijk ga doen is, de vader van mijn vriendin de brief te laten schrijven (hij heeft een bedrijf) zodat ik het visum iig heb.”
Houd er rekening mee dat hun een Expediente Basico aanvraag moeten indienen bij de INM’s en deze is dan daarna een jaar geldig. Deze aanvraag is niet zo erg moeilijk alleen wel weer veel papierwerk aan informatie over het bedrijf. (mail me maar voor verdere informatie).
En tenslotte over het huren van een woning hier, er staan genoeg woningen hier te huur in playa van heel goedkoop 2000 pesos drie hoog achter zeg maar tot wat de gek er voor wilt geven 20000 - 30000 pesos per maand ala Laren/Blaricum stijl. (Playacar). Hoe verder van het centrum/strand hoe duurder het wordt eigenlijk. Maar zo rond de 5000-6000 pesos per maand kan je wel wat leuks krijgen en soms ook nog gemeubileerd wat hier weer veel minder voor komt in de goedkopere klasse.
(zelf heb ik een woning te huur met twee slaapkamers gemeubileerd en al, voor 6000 pesos) houd er hierbij rekening mee dat het vaak met contracten is en voor minimaal een half jaar en met notaris kosten wat wel weer mee valt de goedkoopste manier is zo rond de 550 pesos.
Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik het wel weer.

Een zonnige groet vanuit Playa del Carmen,
Patrick

wat top dat je zo snel reageerd! maar ehm, heb je foto van je huisje dat je verhuurd of? want het moet idd wel gemeubileerd zijn, omdat we in eerste instantie een half jaar gaan, hebben we zoiets van we willen nog geen meubels ofzo kopen! maar ik ben heeeeel hard spaans aan het leren, maar zoals een huisje huren enzo voor ons daar, worden we anders niet keihard afgezet als twee blondies? haha, of is het beter om iemand van daar mee te nemen, en kun je er per direct in of is dat heel verschillend? ik ga daar vrijwillegerswerk doen, en moet dus een baantje naast dat vrijwillegerswerk zoeken, wat raad je aan? of gewoon alles afgaan en proberen? kunnen we van te voren al een huisje huren hier in nl via internet, of is het beter om daar eerst te gaan kijken!
bedankt alvast!

lies & mayon

Haha, wat toevallig… Ik kom uit Bennekom en heb 7 maanden in playa gewoond! Eerst 3 maanden spaans geleerd en daarna 3 maanden gewerkt. De laatste 2 maanden woonde ik in playacar in een appartement met 2 andere nederlandse meisjes die er nu nog zitten… Ik ben teruggegaan omdat het laagseizoen begon te worden en ik hier een paar maanden bij mn oude baan kon werken… Ik ben van plan in januari terug te gaan om wat meer spaans te leren, maar werken weet ik nog niet zeker… (Heb ook nog 1 koffer vol met kleren in mijn appartementi in playa liggen:P) Ik heb namelijk uitzicht op een goede baan hier en mijn toekomst is ook belangrijk! Misschien dat tegen die tijd dat jullie meiden komen er wel 1 of 2 kamers vrij zijn in ons appartement dus dan zouden jullie er eventueel in kunnen! Wat crazypat zegt is idd waar… Het is een paradijs en heb ook een ontzettend leuke tijd gehad, maar werken in playa is echt zwaar. Je werkt meestal 6 dagen per week, verdient echt weinig en soms, zoals animatieteam werk je wel 13 uur per dag… Mijn leukste tijd heb ik gehad tijdens de talencursus! Natuurlijk ook met werken omdat ik veel heb geleerd en ervaring heb opgedaan maar vind het nu echt lekker om normale werktijden en gewoon weekend te hebben! Jullie kunnen het natuurlijk altijd proberen en dat raad ik ook aan, je kan er toch mee stoppen wanneer jij dat wil! Grappig, 2 vriendinnen van mij hebben volgens mij een tijd het huis van crazypat gehuurd die nu ook te huur staat… Superleuk huisje! Misschien tot snel in playa!:dag:

ooh echt! haha, echt heel toevallig! maar hoe kwam jij er bij om naar mexico te gaan? gewoon hier ff zat en wat anders willen? En wat heb je daar voor werk gedaan? Ennhem, hoe was het leven daar verder? we zijn er alleen op vakantie geweest en dat is niet te vergelijken natuurlijk, en had jij snel werk of?
haha, sorry voor al die vragen, maar nog ff eentje, kun jij aan foto’s komen van dat huisje van die patrick? ben heel benieuwd!
maar leuk dat je hebt gereageerd! als ik nog meer wil vragen hoor je het wel;)

lies en mayon!

Hoi,
Nu een beetje laat maar ik zal eerdaags wat foto’s sturen of een link waar je ze kan zien misschien handig als je een email adres even geeft via prive mail. En ja het waren deze twee vriendinnen die erin gewoond hebben en op het moment is de woning weer verhuurd maar nog niet bekend voor hoe lang. En het leven is hier GEWELDIG. :vak02:
Groetjes,
Patrick

Zat eigenlijk met hetzelfde als jullie… Ik was er 2 keer op vakantie geweest en wilde graag terug voor langere tijd en om de spaanse taal te leren! Ik ben afgestudeerd heb even gewerkt en ben toen die kant op gegaan! Na mijn cursus heb ik in mijn eentje een kamer gehuurd en ben op zoek gegaan naar werk. Dat was wel ff moeilijk want het grootste probleem is voor hun de fm 3 die ze voor je moeten regelen. In een animatieteam krijg je sneller werk, maar dat wilde ik juist niet vanwege de vele uren… Na 3 weken zoeken heb ik een baantje in een resort gevonden bij een bedrijfje dat de gasten potjes liet schilderen en henna tattoos bij ze maakt. Ik deed de public relations dus praatte met de gasten en beantwoordde vragen. Leuk en relaxt baantje maar na 3 maanden had ik het wel gezien haha. Ja, het leven is hier echt geweldig! De zon, zee en de partys zijn niet te vergelijken met die in Nederland! Ik heb echt een supertijd gehad en ik denk dat een half jaar genoeg is om er te zitten. Als je vragen hebt, stel ze gerust!:dag:

Hoi allemaal, Mijn naam is Jasper. Ik vertrek in januari naar Mexico voor de 2e keer. nogmaals voor een periode van 6 maanden. Mijn vriendin is Mexicaanse en ik ben dus ook van plan om daar eens een tijdje te wonen en te werken. Ik heb inmiddels een appartement gevonden maar het vinden van een baan is nog niet zo makkelijk als gehoopt. Ik ben kunstenaar en probeer iets te vinden in de culturele sector. maar als dat niet lukt neem ik alles aan uiteraard. hebben jullie tips? ik hoor ze graag!!

groeten jasper

oke, stuur ze maar naar [EMAIL=“marlies995@hotmail.com”]marlies995@hotmail.com, wij willen zo rond maart/april komen, wee niet of je huisje dan vrij is?
bedankt alvas en kan niet wachtten tot ik er zit! haha

hallo!

nog even een vraagje, kun je ons die foto’s van het huisje sturen, en weet je wanneer het huisje weer vrij is…wij willen rond april komen!

alvast bedankt! lies en mayon

Ik heb je ff een prive berichtje verstuurd met een link waar de foto’s te zien zijn weet niet of ik die hier mocht plaatsen. Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel weer.

Groetjes,
Patrick

Heee!

Heb even nog een klein vraagje?
wij zijn nu bezig met vliegtickets te kijken!
maar kom je met een enkeltje ook het land binnen of niet?
of moet je echt een retour ticket hebben?

Hoor t graag van jullie!

Groetjes Mayon en Marlies

Ha meiden,

Ben ik weer ff. Volgens mij wel, maar het lijkt me dat je dan veel vragen krijgt over het hoe en wat bij de douane. Kan ook een open ticket kopen. Terugreis kun je een jaar lang gebruiken en kost voor boeking van terugvlucht 100 euro

Groetjes Epco

Nou dit kan dus niet, je moet in het bezit zijn van een retour ticket.
De meeste maatschappijen laten je niet eens vertrekken. Althans dit geld voor mexico, andere landen weet ik niet.
Wat je wel kan doen is dus een flexible ticket kopen bij martinair, 1 jaar geldig en geen wijzigings kosten wel is de ticket duurder of een budget 6 maanden geldig en wijzigings kosten 100 euro. En vaak is een enkele reis net zo duur als een retour ticket. bij martinair zelfs een stuk duurder zag ik net.

Groetjes,
Patrick

Dat wist ik dus niet. Van die flexibele ticket wel, maar net wat je zegt, een enkele reis is net zo duur of nog duurder. Flexibel lijkt me het beste

ahhh oke dan! dan kopen we een retour, en patrick, heb jij anders nog een site met huisjes in playa? we hebben het liefst als we hier vertrekken, daar een huisje…

dankje! lies en mayon

Ja patrick, stuur mij ook even een privemail over huren huisje. Heb daar ook huisje nodig rond mei 2011

Hangt ervan af hoe lang zij willen gaan flexible is duurder dan budget incl wijzigings kosten dus als je genoeg hebt aan 6 maanden zou ik dat doen. Air berlin schijnt ook goedkoop te zijn ook een optie om naar te kijken alleen weet ik niet of je daar keuze’s in ticket’s hebt wat betreft wijzigingen.
En wat de woningen betreft zal het moeilijk worden om iets definitiefs te boeken/huren van afstand zolang er niets betaald wordt zijn de huisjes zoweer aan een ander verhuurd. Ik zou voor de eerste paar dagen een hostel of hoteletje zoeken en van daaruit een woning zoeken meestal kan je direct erin in zo’n huurwoning of appartement.
Groetjes.