Ik wil begin 2008 ook een tijdje naar Mexico om daar te werken, bij voorkeur ook in de toeristische gebieden. Simpel barwerk of ander werk in ene hotel hebben m`n voorkeur, vanuit daar wil ik eigenlijk doortrekken naar Amerika. Zijn er mensen die tips hebben om aan barwerk te komen in de toeristische centra? en wanneer wil jij Celia?
Ik wil ook rond eind 2007 begin 2008 naar mexico. Wil eerst nog een hoop dingen uitzoeken en regelen, dus wil ook pas over een half jaartje gaan. Ik ben ook op zoek naar werk in het touristische deel, in een hotel of iets anders touristisch in de buitenlucht. Zou het leuk vinden om iemand te leren kennen die in dezelfde periode wil gaan, zodat je wat aan elkaar kan hebben, zeker in het begin erg handig denk ik. Ben je wel eens in mexico geweest?
ik ga ook naar Playa del Carmen, dit keer om te werken en om ook weer een cursus Spaans te doen. Ik ga in september 2007. Hoop ook in het toerisme te gaan werken. Je moet zorgen dat je je diploma’s laat legaliseren, je hebt een internationaal uitreksel v/h bevolkingsregister nodig en referenties. Kijk eens op www.ib-groep.nl, www.wilweg.nl en www.embamex-nl.com. Het zou leuk zijn om je daar te zien!
Groetjes, Sharon.
Hallo, ook ik ben van plan om eind dit jaar naar Mexico te vertrekken voor een half jaar (of langer indien mogelijk). Ik wil wat Spaans leren, en daarna op zoek naar werk in het toerisme. Ik heb al eens in een bar gewerkt en als entertainer op Kreta, dus zoek ik iets in die richting. Het zou leuk zijn om met iemand samen te gaan, is leuker en veiliger natuurlijk. Ik ben trouwens 19, word 20 in Januari.
Als het je leuk lijkt hoor ik het wel :hihi:
haay!!
Ik ga toevallig ook naar mexico eerst ga ik backpacken met mn zus maar ik hoop er eind november te zijn… in cancun… ik wil daar werk gaa zoeken en daar, als het me bevalt een half jaar te blijven… ik weet niet wanneer jij gaat??
xx joyce
Ben je dr al uit wanneer je wilt gaan…
Ik wil ook heel graag gaan weet alleen niet zo goed hoe het aan te pakken wil in een hotel of in een bar ben zelf in cancun geweest.
Ik wil heel graag gaan dus als je nog op zoek ben naar een maatje… lijkt me wel leuk. Ben zelf 25jaar…
nog meer mensen met dezelfde plannen? ik wil eind dit jaar/begin 2008 naar playa del carmen/cancun om een cursus spaans te volgen en daarna op zoek te gaan naar werk om vervolgens enkele maanden te blijven. Ben nog op zoek naar een reisgenootje die dit ook van plan is. Met meerdere is altijd leuker en veiliger.
Voor diegenen die in de horeca of het toerisme willen gaan werken heb ik slecht nieuws. Het is voor buitenlanders nl illegaal om te werken in een positie die ook gevuld kan worden door een Mexicaan. Duikinstructeur vormt hierop een positieve uitzondering. Waarom is dit. Doodeenvoudig om de werkgelegenheid voor Mexicanen te beschermen. Het is evt mogelijk om voor een reisorganisatie als hostess of reisleider te werken, maar zo’n baan moet je in NL al geregeld hebben. Voor werk heb je een FM3 nodig ofwel een werkvergunning. En die wordt alleen afgegeven voor werk dat in principe niet door een Mexicaan gedaan kan worden door bijv. taalbarrieres.Ik heb ooit wel eens een meisje gesproken dat destijds in de bar van de Blue Parrot in Playa werkte. Ze werkte er illegaal en kreeg peanuts betaald. Wanneer ze gesnapt zou worden zou ze worden gedeporteerd worden en op een zwarte lijst gezet, wat betekend dat je de komende tien jaar MX niet meer inkomt.
Lijkt het jullie nog wat? Ik zou gewoon lekker rondreizen door Mexico als ik jullie was.
Ik kom net terug van een geweldige vakantie in Mexico, Playa del carmen!
Dit was mijn mooiste vakantie ooit! Zaten in iberoster hotel Quetzal. Het animatieteam was daar super en vooral de avondshows. Heb daar gesproken met al de mensen die daar werken, die vonden het zwaar maar wel heel leuk werk. Het lijkt mij ook zeer leuk om daar voor een half jaar aan de slag te gaan. Heb al een gesprek gehad met de manager, en kan zo aan de slag. Maar vind het eng om de stap te nemen, en je baan op te geven( kan geen onbetaald verlof nemen) Maar ik ga er wel serieus over nadenken, want het is zeker een hele belevenis. Misschien hebben sommigen nog de nodige tips!? Heb denk een duwtje in de rug nodig om gewoon de stap te nemen!
Ik denk dat iedereen een beetje hetzelfde gevoel heeft. Ben ook op vakantie geweest in Mexico( Playa Del Carmen). Vond het er geweldig, ook helemaal verkocht aan Mexico. Mijn plan is ook om volgend jaar Januari naar Mexico te trekken en te werken. Moet nog aantal dingen uitwerken, maar komt wel goed. Viva Mexico!!
Cancun, Playa del Carmen. Klinkt allemaal geweldig! Ik had zelf Cancun ook in mijn hoofd zitten voor de komende zomer. Ik ga waarschijnlijk met een vriend van me, maar we hebben nog weinig aanknopingspunten. Toch willen we het wel graag binnen drie weken allemaal rond hebben. Hebben jullie inmiddels alweer nieuwe informatie gevonden en contacten gelegd om ergens aan de slag te gaan.
Ik zou zelf graag voor 2 á 3 maanden gaan. Hoe zit het trouwens met onderdak en eten? Wordt dat over het algemeen verzorgd door de werkgevers? En hoe zit het met loon? Hoe hoog is dat gemiddeld voor fulltime werk in de horeca bijvoorbeeld?