Wie o wie kent Playa del Carmen goed en heeft DE tip voor een baan in het toerisme daar?
Vanaf september/oktober wil ik 3 tot 6 maanden in PDC gaan werken. Ik heb toerisme gestudeerd en in de laatste 4 jaar veel werkervaring opgedaan op verschillende gebieden. Ik spreek vloeiend Engels en redelijk Spaans.
Het liefst zou ik iets in het toerisme willen doen. Ik heb ook ervaring als receptioniste (zou graag bij een van de RIU hotels willen werken) maar kan nergens vacatures vinden van hotels in PDC.
Weet iemand of ze daar ook salsascholen hebben waar ik zou kunnen werken? Of iets anders in een toeristische richting?
Ik begrijp dat het vinden van werk daar makkelijker zou zijn dan hier vanaf internet maar zonder werk heb ik ook geen papieren en zal het waarschijnlijk teveel gedoe worden daar als ik iets gevonden heb?
heej!
ik kan je ni helpen maar ik ben ook op zoek nr werk in mexico, en playa del carmen wel te verstaan. ben net terug van mijn vakantie daar, en wil gewoon voor langer teruggaan! ook drie tot zes maanden.
ik ga het internet afspeuren dus als ik iets vind, zal ik het je laten weten! doe jij dat ook? thx!
Ja die website had ik al gezien. Toch bedankt!!
Na al het surfen van de afgelopen dagen vraag ik me af of het niet gewoon beter is om
een los ticket te boeken, een tijdje in een hostel te slapen en ondertussen gewoon rondkijken waar ik graag zou willen werken…
Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand info of een link (ik heb het hele forum al nagekeken) over wat ik moet regelen ivm werkvergunning of niet, verblijfsvergunning, andere visa of papieren, retourticket of niet etc.
Hier vind je wat informatie over verblijfsvergunning e.d.: http://www.inm.gob.mx/EN/index.php?page/I_would_like_to_visit_Mexico
Denk zelf dat het makkelijker is om naar Mexico te gaan en ter plekke werk zoeken. Want ze nemen niet gauw iemand aan via internet. Je hebt dan 180 dagen de tijd (of hoe lang je toeristenvisa geldig is) om werk te vinden en wanneer je dan iets hebt gevonden kun je naar het migratiebureau stappen en de FM3 met werkvergunning aanvragen. En ik denk wel dat je in die tijd werk moet kunnen vinden.
Ik kan het niet op de website van de migratiedienst vinden dus mischien is het volgende niet meer nodig: ik had ook een vaste woonplaats nodig bij de aanvraag van mijn FM3. (Een recente telefoon of elec rekening moet je meenemen om je woonadres te bevestigen.)
Succes!
Edgar
Hee!
ik ga in september werken in mexico! playa del carmen… heb een jaar ticket maar weet nog niet precies hoelang ik ga blijven!
ik ga werken bij een duikschool www.dresseldivers.com
misschien een idee…
liefs ingrid
Ik woon en werk nu idd in mexico
het klopt idd edgar je heb je elec rekening nodig
ook al je school diplomas verteld cijferlijsten
en een talentest van playalingua ( een talenschool in playa) voor minstens 2 andere talen dan in dit geval nederlands…
het beste is idd om als je in playa bent om opzoek te gaan
gewoon met al je papieren(kopietjes) langs te gaan bij personeelszaken!!
als je nog vragen heb kan je me ook mailen…( ben hier niet zo veel online)
[EMAIL=“mayne_angel@hotmail.com”]mayne_angel@hotmail.com
Talentest was bij mij niet nodig, nog steeds volgens mij niet, alleen als je de Mexicaanse nationaliteit aanvraagt moet je Spaans kunnen. Maar ieder migratiekantoor heeft zo zijn eigen extra regels lijkt het wel als ik zo verhalen hoor en lees, dus wellicht dat het daar wel nodig is. Schooldiploma’s ook nooit hoeven te laten zien, maar was inderdaad wel in sommige gevallen nodig herinner ik me nog een beetje. In elk geval zoveel mogelijk papieren meenemen vanuit je thuisland zodat het niet hoeft te worden nagestuurd mocht blijken dat iets toch noodzakelijk is.
bij mij zijn ze nu bezig met me fm3
en daarvoor hadden ze oa een talentest nodig ( om te kunnen aantonen hoe goed jij je talen spreekt werd er tegen mij gezegd )
Hee ik en een vriendin willen over 2 maanden gaan werken in mexico en daarbij ook reizen! Jullie zitten er al dus jullie zijn onze grote hulp lijnen;)
als je daar zit en je hebt werk gevonden hoelang duurt het dan voordat je aan de slag kunt. Dus hoelang duurt het voordat je een fm3 klaat hebt enz. En moet je echt nog 2 extra talen kunnen of wat dat geen probleem want spaans dit er bij ons niet in
Hoe het met de talen zit weet ik niet, dit was toen ik mijn FM3 haalde niet nodig en werd er gezegd dat dit alleen nodig is wanneer je de mexicaanse nationaliteit gaat aanvragen. Maar dit lijkt gezien de reacties hierboven te zijn gewijzigd.
In september/oktober ga ik weer er naar toe om mijn FM2 te verlengen en gelijk daarna de Mexicaanse nationaliteit aan te vragen. Ik zal dan ook navragen betreft de talen of dat een nieuwe regel is om een FM 3 te kunnen krijgen.
De FM3 heb je normaal gesproken binnen 1 a 2 maanden tijd afhankelijk of je in 1 keer al je benodigde papieren bij je hebt of dat er iets mist.
Edgar
Even terugkomen op de talentest:
Ik kom net terug van migratiebureau en heb het even nagevraagd betreft de talentest. Dat is niet nodig, je hoeft geen spaans te kunnen om een FM3 te verkrijgen. Dit is tenminste het geval in Guadalajara alleen bij het aanvragen van de Mexicaanse nationaliteit is dit nodig.
Mijn vriend komt uit Mexico en woont in Playa. Op dit moment is het niet makkelijk om werk te vinden. Hij spreekt overigens goed Engels! Tevens heeft hij al drie jaren ervaring in de touristenbranche…proberen kan natuurlijk altijd, wel even de economische malaise meenemen…
Solliciteren gaat daar heel erg in het kader van ‘manana’. Oftewel, wij bellen je wel, en hoort niets meer, of je wacht heeeel lang op niks. Tja, het is de realiteit. Toch voor degenen die gaan, veel succes en neem geduld mee…
Hey allemaal vraagje…Ik ben ook opzoek naar baan in Playa/Cancun/Tulum…heb zelf jaar in Belize gewoond en bevind me op dit moment in Guanajuato, Mexico…
Talen is dus geen probleem alleen bevind ik me aan de andere kant van het land. Weten jullie (diegene die nu in Playa/Cancun/Tulum zitten) of ze daar een soort van uitzendbureau, zoals we dat in Nederland kennen hebben?
Zo ja, hebben jullie daar namen, internetsites van?
Ik wil graag gaan werken in playa del carmen voor een half jaar of een jaar.
Weet iemand toevallig voor mij een baantje. Of heeft iemand tips voor mij welke hotels ed ik het beste kan proberen? Of rechtstreekse namen en nummers dat zou helemaal te gek zijn. Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.
Hallo, heeft iemand van jullie reeds werk in Mexico? Zoals wie en wat doe je.
Ik zou graag gaan werken in Mexico, maar weet niet waar te beginnen.
ik moet ook nog Spaans leren. Engels in geen probleem.
Wie kan mij hier een beetje mee helpen.
momenteel werk ik als junior buyer bij colruyt group, technische dienst.
ik ben commercieel, hulpvaardig, vlot in omgaan.
Ik wil in december voor een halfjaar naar Playa del carmen. Is er iemand die toevallig in de kerst periode in Playa del carmen is geweest en die mij hier meer over kan vertellen? Ook vraag ik me af of iemand weet als je een appartement of huis huurt of deze gemeubileerd zijn en wat de minimale huur periode is? Alle tips zijn welkom