Ik ,een 46 jarige man, zit eraan te denken om vanaf april/mei volg.jaar naar Playa del Carmen te verkassen.Heeft iemand tips voor mij?Heb
eerder 18 jaar in Spanje gewoond en gewerkt dus spreek vloeiend Spaans.Heb horeca ervaring en ben makelaar geweest o.a.Wat is het beste?Eerst een
vakantie boeken naar daar?En dan solliciteren bij grote hotels aldaar?Kent iemand Nederlanders aldaar die daar wonen en werken?
Hopelijk kan iemand me helpen,
Let er op dat je tegenwoordig vóórdat je naar Mexico reist al je werkvergunning moet hebben. Vroeger was dat niet zo… toen kon je als toerist het land binnenkomen, werk zoeken en daarna een werkvergunning aanvragen. Maar de regels zijn sinds november 2012 veranders.
Daarnaast is er op zich wel redelijk werk te vinden. Met name als je je talen goed spreekt en relevante werkervaring hebt.
In het laagseizoen is werk vinden wel vrij lastig.
Even een aanvulling op wat verdwaald al schreef. Je visum dien je inderdaad al te regelen in Nederland als je van plan bent om langer dan 180 dagen hier te blijven. Dit kan bij de Ambassade van Mexico in Den Haag. Je werkvergunning kan je hier wel regelen als je een baan hebt gevonden. Visum en werkvergunning zijn twee verschillende delen. Nu is het zo, zoals verdwaald al schreef, dat je je visum niet meer hier in het land kan regelen na je toeristenvisum, je zult dan eerst terug naar Nederland moeten en daar aanvragen en als alles geregeld is kan je terug komen. Bijna niemand zal je “op afstand” aannemen, vaak is het zo vandaag vragen om werk en als er iets beschikbaar is morgen meteen beginnen en niet over 1 of meerdere weken.
inderdaad eerst visum regelen. Ik woon zelf in ‘Playa’ en je kan hier makkelijk werk vinden. Hou alleen rekening met de seizoenen, het heeft geen zin om werk te zoeken hier als je in het laag seizoen bent. Op Fb heb je de pagina ‘Nederlanders in Mexico’ met veel info en kijk gerust ook op me website www.playahouses.com voor appartementjes en informatie zoals hoe je een taxi neemt.