Hoi!
Ik wil graag voor een paar maanden, misschien zelfs een half jaar/ jaar naar Playa Del Carmen.
Zijn er nog meer mensen die dat graag willen?
Ik zou graag een beetje wat contact met mensen willen hebben, omdat ik helemaal niet weet hoe je dit het beste kan aanpakken, kwa werk en woonruimte enz.
Ik hoop dat ik snel wat hoor!
Groetjes, Nathalie
In het hoogseizoen is werk vinden nog wel te doen, in het laagseizoen is dit erg lastig.
Wat het eea een beetje problematisch maakt is dat de wetgeving voor immigranten sinds november 2012 flink is gewijzigd.
Kon je daarvoor op je toeristenvisum Mexico binnengaan, werk zoeken en ter plekke een werkvisum aanvragen, nu is dit niet meer mogelijk. Het schijnt dat je in het land van herkomst (nederland) via de ambassada je werkvisum moet regelen. Neem anders eens contact op met de ambassade in den-haag, die kunnen je van meer informatie voorzien.
Hoi Nathalie,
Leuk dat je voor langere tijd naar Playa del Carmen wilt komen! Ik woon er zelf sinds oktober en bevalt me goed
Ik ben wel bij mijn vriend ingetrokken dus dat is wat makkelijker dan dat je zelf alles moet regelen.
Qua werk klopt het dat de regels veranderd zijn. Je moet in nl bij de ambassade alvast de juiste papieren aanvragen. Sommige bedrijven doen hier niet zo moeilijk over, maar je kunt beter voorbereid zijn.
Er is altijd wel werk in een winkel of restaurant/bar te vinden. Het ligt ook aan je achtergrond en talenkennis. Als je spaans spreekt kom je een heel eind verder!
Het is wel moeilijk om vanuit nederland iets te zoeken dus ik zou gewoon hierheen komen (wel met de papieren) en dan voor een week een hostel boeken zodat je tijd hebt om woonruimte te vinden. Er is hier genoeg aanbod wat dat betreft voor elk budget. Op de appartementgebouwen hangen vaak bordjes ‘se renta’ (te huur) met telefoonnummers.
Wat je zeker moet doen is het Andale magazine te pakken krijgen, dit is een speciaal krantje voor de lokale bevolking dat elke twee weken uitkomt en hierin staan zowel woningen als werkaanbod! Superhandig.
Succes en als je nog vragen hebt, laat maar weten!
Groetjes, eline
Hai Nathalie,
Leuk om je berichtje te lezen… Ik heb zelf namelijk hetzelfde.
Ik wil al langere tijd goed spaans leren, maar in Spanje ligt alles “net als in de rest van Europa” op zijn gat.
Nu ben ik net 2 weken terug uit Mexico van een vakantie en dit is mij zooooo goed bevallen daar!
Ook hoorde ik dat er veel banen moeten zijn in Mexico! Bij terug komst ben ik gelijk aan het zoeken geslagen en merk dat het vanuit Nederland nog niet eenvoudig is een baan te vinden. Maar ik zal net als jou zo graag een half jaar en misschien wel een jaar daar naartoe willen gaan om te werken, wonen en natuurlijk spaans te leren.
Hou mij op de hoogte van je eventuele ontwikkelingen
Groetjes Mariska