Werken in Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met het vinden van een baantje in PdC. Ik was in eerste instantie van plan om weer 2 maanden te gaan, maar zit er nu toch heel sterk aan te denken om voor een half jaar of jaar die kant op te gaan. Maar ja, zo lang niet werken dat gaat niet lukken, heb wel iets van inkomen nodig. Is het ‘makkelijk’ om een baantje te vinden? Het maakt mij niet zoveel uit wat voor werk het is, belangrijker dat het een leuke sfeer is. Ik spreek vloeiend engels en redelijk spaans.
Wie kan mij helpen aan deze info? Ik moet nl snel beslissen of ik het doe of niet, moet dan nl mijn kamer hier opzeggen en nieuwe huurder vinden.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Rianne

Ik ben zelf 5 maanden in mexico geweest, heb 3 maanden in cancun gewerkt. Ik had een beetje geluk, en werkte als freelance kaartjesverkoper. Ik kende wel een paar mensen die in playa del carmen werkte als animatieteam in een 5 sterrenhotel, erg leuk werk. Als je echt wil lukt het daar wel, er zijn veel toeristen, en je bent net voor de drukte als je nu weg gaat. Ik heb zelf veel advertenties gezien bij restaurants daar. En voor een hotel willen ze je wel minstens 6 maanden…maar ja als je weg wil, kunnen ze daar denk ik weinig aan doen.

Succes

Hoi Rianne,

ik zit zelf ook te denken om weer terug te gaan naar Playa del Carmen. Ik ben er nu 3 keer geweest en heb er 1 keer 2,5 maand gewoond. Dat was vanaf half september vorig jaar en toen heb ik samen met 1 vriendin uit Frankrijk geen werk kunnen vinden. Het was toen heel slecht in het toeristenseizoen. Ik weet dat er nu volop werk is in het toerisme. Restaurants en hotels. Dus als je dat leuk lijkt is het nu een goede periode! Het handige van hotels is dat zij je werkvisum regelen. Maar als je een beetje spaans spreekt is dat echt al meegenomen!

Groetjes, Sharona

Beste Rianne,
Mijn naam is Ben Zwaving. Werk al 7 jaar voor de VIVA Resorts in PDC. Wanneer je nog steeds wil, …morgen kun je beginnen. Wij zoeken Nederlanders voor de marketing-afdeling.
Kijk maar eens: www.vivaresorts.com
Laat maar wat horen
[EMAIL=“benzwaving@hotmail.com”]benzwaving@hotmail.com

ik zou wel bijv in animatieteam willen werken… maar hoe kan je dat voor elkaar krijgen… heb jij misschien enig idee?