Ik ben van plan om per juli/augustus 2011 voor onbepaalde tijd naar Playa del Carmen te verhuizen. Kom er al een behoorlijke tijd op vakantie, maar wil nu toch echt de stap gaan zetten om er te wonen en werken.
Nu ben ik op zoek naar mensen die ook die kant op willen, of natuurlijk mensen die er al wonen! Lijkt me leuk om met elkaar in contact te komen en te horen wat alle plannen zijn.
Daarnaast ben ik ook nog steeds op zoek naar woonruimte en werk in Playa del Carmen. Alle info en tips zijn dus zeker welkom!
Qua zowel huisvesting als werk is het erg lastig om iets vanuit Nederland te regelen. Huisvesting zal misschien nog wel lukken, maar realiseer je wel dat slechts 10% van de verhuurders het aanbod on-line zet. Veelal gaat dit via advertenties in de krant, berichtjes op een prikbord in de supermarkt en veel mensen doen gewoon ´een rondje Playa´ om de ´se renta´ bordjes achter de ramen te zoeken. Als je echt persé wilt zal het je wel lukken maar ik raad gewoon aan om hier naar toe te komen, een paar dagen in een hostel of goedkoop hotelletje te verblijven en op zoek te gaan. Aanbod is er altijd en jij komt in het laagseizoen aan dus geen probleem lijkt me.
Werk zoeken zul je toch echt ter plekke moeten doen. Wat wel een optie is om ongeveer 1 week voordat je vertrekt je CV naar zoveel mogelijk bedrijven/hotels te sturen zodat je eventueel direct bij aankomst wat sollicitatiegesprekken kunt inplannen.
Check oa deze links voor banen:
www.computrabajo.com.mx **www.occ.com.mx
Verder helpt het natuurlijk als je een goed woordje Spaans spreekt (al is dat niet overal een vereiste). Realiseer je wel dat veel bedrijven geen moeite doen om je te helpen met je verblijfsvergunning. *
Bedankt voor jullie reactie! Ik ben er inmiddels wel achter dat het vanuit hier inderdaad niet erg makkelijk is om iets te vinden. Vooralsnog blijf ik wel zoeken, maar krijg maar heeeel weinig reacties. Denk dus idd dat ik maar gewoon die kant op kom en daar verder kijk!
Als er nog meer mensen zijn die naar Playa del Carmen willen gaan, zou leuk zijn als we met elkaar in contact kunnen komen!
Hoi Sophie,
Ik was benieuwd hoe het met je plannen is om naar Mexico te gaan? Heb je je vliegticket al geboekt?
Op dit moment woon ik in Playa del Carmen. Een maand geleden heb ik de stap genomen en ben zonder werk of werkvergunning deze kant opgegaan. 5 jaar geleden heb ik heb ik hier ook al 4 maanden stage gelopen, waardoor ik een aantal mensen hier ken, wat het makkelijker maakt.
Ik kon bij een vriend in huis en moet alleen nog een baan zoeken. Dit gaat het makkelijkst als je wat mensen hier kent en anders gewoon iedereen in Playa vertellen dat je opzoek bent naar een baan. Iedereen wil met je meedenken. Dus binnen een paar dagen had ik al een baan, maar heb deze nog niet aangenomen omdat het niet is wat ik wil en ik eerst verder wil kijken. Maar de optie heb ik en ze willen helpen met FM3.
Ik zou gewoon zeggen, kom deze kant op en dan komt het allemaal wel goed. Er zijn hier genoeg Nederlanders hier. We kunnen contact houden zodat je in ieder geval al iemand hier kent.
Mochten jullie nog op zoek zijn naar werk, mijn zwager heeft een eigen bedrijf in het toerisme (zijn bedrijf wordt als outsourcing ingehuurd door grote all-inclusive resorts).
Het bedrijf is iets ten zuiden van Playa del Carmen gevestigd.
Hij is regelmatig op zoek naar werknemers omdat het bedrijf erg hard groeit. Je kunt altijd via mij peilen of hij nog op zoek is of bijv. je CV doorsturen.
Mocht je interesse hebben stuur me dan een persoonlijk bericht.
Inmiddels weer een tijdje verder en nog eens heel goed nagedacht over het hele idee. Mijn “probleem” is een beetje dat als ik de stap wil zetten, er best veel voor moet opgeven. (Lees, een goede baan en een woning)
Als ik dat ga doen moet ik er wel 100% achter staan en niet na 2 maanden bedenken dat het eigenlijk niets voor mij is. Dan heb ik namelijk niets meer.
Heb dus nu besloten om voor 2 weken alleen naar pdc te komen en even kijken hoe het gaat en een beetje rondkijken qua werk enzo. Als het dan nog steeds bevalt is het wat makkelijker om de stap te zetten.
Ik kom nu dus 16september voor 2 weken naar Mexico. Lijkt me leuk om contact te houden, ben ook wel benieuwd hoe het bij jou gaat met een baan vinden enzo! Je kunt me eventueel ook toevoegen op Facebook.
Ik ga eind september verhuizen naar Playa om daar werk te zoeken en oud te gaan worden. Laat Nederland achter, aan de ene kant geweldig, maar ook jammer dat ik mijn familie achterlaat hier. Ik ben daar op vakantie geweest naar mijn vriendin, en ben toen enorm verliefd geworden op dit land, geweldige mensen, lekker eten en aangename temperatuur. Ik hoop dat alles goed komt en ik hoop dat jij ook de stap durft te zetten.
Succes meis en misschien tot in Playa:dag:
Ik las je bericht enige tijd terug waarin je schrijft dat je zwager een bedrijf heeft in het toerisme in playa del carmen. Ik zal over een paar maanden naar playa del carmen verhuizen en ben opzoek naar werk. Het zou mij erg leuk lijken om in de toeristen sector te werken. Daarnaast spreekt het mij erg aan om zo ook met Nederlanders in contact te zijn. Ik heb dus interesse en zou het graag horen wanneer er een vacature openstaat!
Ik las je bericht enige tijd terug waarin je schrijft dat je zwager een bedrijf heeft in het toerisme in playa del carmen. Ik zal over een paar maanden naar playa del carmen verhuizen en ben opzoek naar werk. Het zou mij erg leuk lijken om in de toeristen sector te werken. Daarnaast spreekt het mij erg aan om zo ook met Nederlanders in contact te zijn. Ik heb dus interesse en zou het graag horen wanneer er een vacature openstaat!
Ik ben van plan eind juli die kant op te gaan…wie gaan er nog meer, misschien leuk om contact te hebben en elkaar daar te zien of misschien mensen die samen willen reizen?!
Ik ben op dit moment aan het twijfelen om naar Playa del Carmen te verhuizen. Ik heb een half jaar stage gelopen in een hotel en heb er nog veel vrienden zitten. Het enige wat mij tegen kan houden is dat ik niet zeker van een baan ben waarmee ik kan rondkomen. Ik las dat je zwager een bedrijf heeft waar mogelijk werk is. Mijn vraag is, aangezien het bericht in 2011 geplaatst is, of dit het geval is en waar ik mijn cv etc. naar toe kan sturen/ mailen.