Mijn mooie huisje te huur in Playa del Carmen

Per 1 februari komt mijn huis vrij in Playa del Carmen.
Ik vertrek weer naar Nederland. >>>

Het is een erg verzorgd huis met de huisbaas van je dromen.
Het huis is in Bosque Real, maar is aangepast en dus niet meer zoals de meeste huizen daar.
Het huis heeft een ruim terras en voor en acher een tuin. De 2 slaapkamers hebben airco en het is 1 van de weinige huizen met een ingebouwde keuken! Daar zit een koelkast en een gasfornuis bij.

Het huisje staat in een doodlopend straatje dus geen last van herriemakende auto’s ed.

Het huis is pas nog geverfd.

Per maand: 6,500 pesos

Geinteresseerd? Stuur me een bericht met je mailadres, dan stuur ik foto’s!

Groetjes

Hoi,

Zou graag foto’s willen ontvangen, graag versturen aan [EMAIL=“sbweller@home.nl”]sbweller@home.nl.

P.s. wat is de exacte prijs in euro’s?

Alvast vriendelijk dank!

Ook ik zou graag foto’s willen zien. Wil gaan samen wonen met mijn mexicaanse vriendin en zoek een huisje. Misschien kan jij ons helpen. Mijn email is: epco1977@live.nl

Hoi,
Is je casa al verhuurd?
Mogen er van de huisbaas twee personen in?
Kun je evt. bijzonderheden mailen: g.van.keulen(at)solcon.nl

Mijn casa is al verhuurd, maar ik heb je een mailtje gestuurd met wat tips!

Groetjes

Hola vidaloca,

Ik heb wel een mailtje ontvangen van je maar helaas niet met wat tips.
Heb je die wel voor mij, want ik ga in augustus naar Mexico naar mijn vriendin en wil daar in Playa werk gaan zoeken. Kun jij me vertellen of dit makkelijk is en waar je eventueel op moet letten.
Jammer dat je huisje er niet meer is, klonk erg goed!!!
En is het makkelijk om een huisje te vinden als buitenstaander??
Hoop wat van je te horen!!!

Groetjes Epco

Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar mogelijkheden van werken in Yucatan/Quintana Roo, niet een eigen bedrijfje of zo, maar in toerisme of natuurparken of zo;werk momenteel in de ICT en heb het hier helemaal mee gehad. En hoe makkelijk/moeilijk is het idd om een woning te vinden/huren.

Alvast bedankt voor de tips!

Het is heel makkelijk om in Playa del Carmen/Cozumel/Cancun te huren.
Als je komt neem je een goedkoop hotelletje voor een weekje ofzo en leent/koopt een fiets en gaat gewoon de straten door.
Overal zie je te huur borden en dan is het gewoon een kwestie van geluk hebben.
Natuurlijk kun je ook via een makelaar huizen vinden.

Indien je werk zoekt, neem dan genoeg geld mee om een buffer voor het begin te hebben en ook dat gaat vanzelf. Je rolt er zo in. Verwacht niet het salaris van Nederland en ook niet dezelfde arbeidsvoorwaarden. Als je een beetje flexibel bent en “het Nederlandse” een beetje thuis laat, is het leven hier erg makkelijk.
Je hebt 180 dagen om een baan te vinden met het toeristenvisum dat je krijgt als je binnenkomt.

Succes!

Dank je Karen voor je antwoord!
Je zegt : “je rolt er zo in”
Maar waar moet ik dan aan denken, ik bedoel wat voor soort banen moet ik aan denken dat ze doorgaans beschikbaar hebben voor buitenlanders (zeker voor als je het Spaans slechts niveau intermediair beheerst, zoals ik)?

Thanx
Frank

Ik zelf heb een huis met twee slaapkamers incl airco’s, badkamer, keuken compleet en met grote voortuin en gemeubileerd in de verhuur hier in Playa die in September vrij komt maar qua woning zal het inderdaad niet erg moeilijk zijn, althans zoals het nu is en dat geldt ook voor een baan net zoals Karen zegt verwacht alleen niet de Nederlandse arbeids omstandigheden. Qua kosten woning hangt er helemaal vanaf wat je wensen zijn qua buurt enof dichtbij het centrum e.d.

Dat ligt een beetje aan wat je opleiding en werkervaring in Nederland is/was en hoe flexibel je zelf bent om je aan te passen. De meeste buitenlanders beginnen in de toeristenindustrie, maar de mogelijkheden zijn legio en aan een ieder de keuze om die zelf te aan te grijpen.

Belangrijkste tip: laat “het Nederlandse” thuis!

Hoi Crazypat,

Begrijp ik goed dat je vanaf september je huis te huur hebt? Ik ga namelijk vanaf juli tot en met december naar Playa del Carmen. Misschien zou jouw huisje een optie kunnen zijn. Zou je me wat informatie willen sturen, zoals de huurprijs? En weet jij misschien hoe het zit met het vinden van een baan in het toerisme daar?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Aline van Amerongen([EMAIL=“alinevana@hotmail.com”]alinevana@hotmail.com)

Nee dat begrijp je verkeerd. :smile: Er staat “een huis” niet “mijn huis” . En het contract loopt af half september (als deze niet verlengt wordt) dus drie maanden is niet erg interesant voor je denk. Huur is trouwens 6500 pesos p/m incl. kabel en internet en gemeubileerd o.a. met airco’s e.d. het betreft een huis van 1 verdieping en geen appartement. Wat een baan betreft sluit ik me helemaal aan bij mijn buurvrouw Karen en zeker haar tip is een gouden tip. :dag:
Patrick