Hallo allemaal!
Ik ga eind mij naar Playa del Carmen verhuizen en wilde me alvast een beetje orienteren op de prijzen van huurhuizen. Ik weet dat ik het ter plaatse kan regelen maar wil vantevoren alvast een beetje kijken wat er allemaal aangeboden wordt.
Zijn er mensen met goede tips/ aan te raden websites hierover??
Muchas gracias!
Hoi Jeroen,
op http://yucatan.startpagina.nl staat een hele waslijst aan makelaars, waaronder je ook huurwoningen kunt vinden.
Succes!
Moet je gewoon ter plaatse doen…veel en veel goedkoper! Bij huizen die te huur staan hangen posters met een nummer welke je kunt bellen. Ook de krant is een goede optie…doorspitten en rondrijden.
Tuurlijk als je meer zekerheid wilt, kun je het via een makelaar proberen.
Gewoon een paar nachtjes in een hotel of hostel en de dagen uittrekken voor een speurtocht naar een leuke woning. In mijn vorige woonplaats in Mexico had ik binnen 3 dagen een leuk huisje voor maar 2000 pesos! En het was nog een beschermd huizenblok ook en een huis met twee slaapkamers, badkamer, keuken, woonkamer…
Succes!
Hier in Playa zijn de huur prijzen wel iets hoger hoor houd daar wel rekening mee ook scheelt het hier een hoop of het links of rechts van de “carretera” ligt. Je kunt wel iets vinden voor 2500 pesos maar is ergens in een steegje drie hoog achter.
Maar inderdaad gewoon ter plaatse regelen er staat zat te huur van heel goedkoop tot heel duur.
En misschien heb ik wel wat voor je te huur rond die tijd dan heb ik een huisje af denk met twee slaapkamers en met een voortuin erbij.
Hoi Crazypat…jij verhuurt huisjes?!
Als je eind mei/begin juni nog wat hebt, dan hoor ik het graag! Dan verhuis ik namelijk met mijn vriend naar Playa del Carmen! Nog 2 maanden en dan eindelijk vertrekken!
(de vorige keer heb ik in Colima gewoond…)
Saludos…
Hallo allemaal!
Bedankt voor julllie reacties. Ik vertrek 29 mei en van me werk word er dan een accomodatie geregeld voor 2 weken. In die tussetijd moet ik iets gaan zoeken voor mezelf na die 2 weken dus wellicht is het een optie.
Woon jezelf ook in PDC crazypat??
Adios
Ja ik woon in Playa.
En nee ik verhuur niet echt diverse huisjes alleen heb ik tegen die tijd misschien wel een huisje af wat we nu aan het bouwen zijn en dan in de verhuur komt. Ik heb wel altijd een low-budget hotelkamer voor je deze kost 600 pesos voor een dag (24 uur) zonder onbijt maar wel met airco, kabel tv, en douche/wc op de kamer. dus als je in nood zit…
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om volgende maand samen met mijn Mexicaanse vriendin van Amsterdam naar Playa del Carmen te verhuizen. Ik wil daar een baan in het toerisme zoeken, maar heb gehoord dat je een bepaald document nodig hebt om in Mexico aan het werk te kunnen gaan. Klopt dat, en om wat voor document gaat het?
Kan iemand me vertellen hoeveel ik in pesos (of omgerekend) minimaal zal gaan uitgeven aan levensonderhoud, huur en wat eventuele overige kosten zijn?
Weet iemand verder of ik - als ik daar ga werken - onbeperkt in Playa kan blijven? (Ik heb begrepen dat ik namelijk in principe maar een half jaar daar zou mogen blijven…)
Zijn er nog meer dingen die ik moet weten, of dingen die ik absoluut hier in Nederland moet regelen voordat ik vertrek? Alle tips zijn welkom!
Alvast hartelijk dank!
Nou nog maar een keer dan maar wel heel kort omdat het al verschillende keren uitgebreid is behandeld.
Mexicaanse vriendin groot voordeel met alles te regelen.
Document is een FM3,
Levensonderhoud van 6000 pesos tot 20000 pesos per maand zou ik globaal zeggen is al een hele discusie over geweest,
Als je een FM3 via je werkgever aanvraagd kan je ip onbeperkt hier blijven,
Uitreksel van INTERNATIONALE geboorte register voorzien van spaanse apostille is heel belangrijk en het meest gebruikt denk.
Nou hoop dat je er wat aan hebt en ik zou zeggen probeer wat te lezen hier op het forum voordat je gaat vragen omdat het al zoveel keer is beantwoord en heel uitgebreid.