Ook ik wil vertrekken naar Playa!

Heey!!:dag:

Ik ben nieuw op het forum en ben hier al wat aan het lezen geweest.
Ik ben Shana 21, kom uit België en ben helemaal verliefd geworden op het land en zeker op Playa Del Carmen.

Wil er gaag voor enkele maanden naartoe gaan.
Ik dacht eraan om eerst was spaans te gaan leren voor een maand of twee in één van de vele scholen in Playa en daarna werk te gaan zoeken in een hotel.
graag wil ik rond april vertrekken.

Maar wat als ik na die enkele weken spaans ondertussen nog geen werk gevonden heb? ik vind het niet zo erg, maar men ouders…

kunnen jullie me helpen bij de schoolkeuze en eventueel bij een job??

Shana x

Hallo Shana,

Ik vertrek 27 februari naar Playa om daar spaans te gaan leren voor 13 weken. Ook ik wil er graag na afloop van de cursus werken. De kans bestaat dat je inderdaad geen werk vindt. Als dit bij mij gebeurt ga ik gewoon weer naar huis en kan ik hopelijk terug kijken op een leuke en leerzame tijd… Ik heb wel een retourticket geboekt, maar ik heb de mogelijkheid om hem om te boeken…

groetjes Anne

Ik heb het nooit gedaan, maaaar de mensen in bijvoorbeeld de animatieteams van de resorts waar ik geweest ben hadden het niet altijd van de voren geregeld. En er zijn meeeer dan genoeg resorts in playa… Dus je kan altijd gelijk als je aankomt bij resorts langsgaan en kijken of ze wat hebben?! Succes!

In mexico heb je ook een werkvisum nodig, ik kan aan jullie aanraden om in ieder geval officiele kopien van je diploma’s aan te vragen bij je school/universiteit. En een officiele geboorte-akte mee te nemen van je gemeente. Beide heb je normaal gesproken nodig om een werkvisum aan te vragen. Als je geluk hebt doet het bedrijf waar je kan gaan werken de aanvraag voor je (dit was ook zo in mijn geval, en ik werk inmiddels 5 maanden als gids in playa). Maar ik kan aanraden om meteen met een werkvisum aanvraag te beginnen als je in Playa aankomt, omdat het normaal gesproken 2 maanden duurt voordat je aanvraag verwerkt is (na alle papieren ingeleverd te hebben).

Succes en groetjes,
Teun

Hallo Teun,

Ik heb inderdaad mijn diploma’s al opgestuurd om ze te legaliseren en ook zal ik een geboorteakte meenemen naar Mexico. Goede tip om gelijk een werkvergunning aan te vragen, ik heb alleen dan nog geen idee waar ik zal gaan komen te werken, maakt dat wat uit? En heb je het naar je zin als gids daar? Zal vast geweldig zijn!:zon02:

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Ik zou eerst een week of 2 naar werk zoeken, dan kan je ook alvast informatie inwinnen; heel veel in mexico gaat via contacten (vriendjespolitiek). Mocht je tegen die tijd nog niets concreets hebben, dan kan je zelf naar het immigratiekantoor gaan en kijken of je je fm3 (werkvergunning voor 1 jaar) kan starten. In die 2 weken kan je ook een spaans examen aanvragen, die je normaal gesproken nodig hebt wil je je fm3 aanvraag kunnen starten.
Verder is het werk hier als gids prima hoor! wie weet kom ik je tegen die tijd wel tegen,

Groetjes,
Teun

Hey Teun,

Bedankt voor de informatie Teun. Ik vertrek 2 weken na Anne naar Playa. Een spaans examen voor je FM3, valt dat mee? Heb je genoeg aan 2 maanden spaans om zo’n exemen af te leggen? Ik wacht nog om men geboorteakte te vertalen, want deze zou maar 3 maanden geldig zijn. Dus ik weet nog niet hoe ik het zal doen of kan dat niet echt kwaad als de 3 maanden al door zijn??
Hopelijk komen we je eens tegen in Playa!

Groetjes,
Shana

Teuns, een spaans examen krijg je echt niet hoor voor een FM3 of FM2 dit krijg je alleen als je de mexicaanse nationaliteit wilt krijgen. Shoena je moet een internationale geboorteakte gaan halen en laten voorzien van een apostille in de spaansetaal dan hoef je niets te laten vertalen en qua tijd dat deze akte geldig is daar doen ze hier niet aan mijne is van 2006 en deze gebruik ik elke keer weer het origineel houd je telkens zelf en je geeft dan een kopie af. Geboorte akte haal je in de plaats waar je geboren bent en de apostille bij de rechtbank in het district van deze plaats (dit ivm de controle van de handtekening). Hier een link: Rechtbanken | Rechtspraak vaak kan het ook bij een kantongerecht hiervan ook een link: http://www.st-ab.nl/ad07a.htm Even zoeken ik heb hier al meerdere keren uitgebreid op geantwoord. Veel plezier straks in deze geweldige stad.:vak02:
Patrick

Dank je,Patrick. Je stelt me al heel wat geruster.
Ik ga er dan zosnel mogelijk werk van maken van men geboorteakte dat dit inorde is. En dan maar hopen dat ik snel werk vind in een hotel. Ken jij soms mensen die me daarbij eventueel kunnen helpen? Of ontmoet je snel mensen ter plaatsten die je kunnen helpen aan een baan in het anitatieteam?

Groetjes Shana

Dit scheelt vaak van dag tot dag je zult echt langs de hotels moeten gaan daar kan ik je dan ook jammer genoeg niet mee helpen.

Patrick.