Animatieteam Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Al geruime tijd wil ik graag in een animatieteam werken (ben 20 jaar, spreek Nl, engels en duits, maar ben niet beroerd om andere dingen bij te leren).
Eerst wilde ik naar Egypte gaan, omdat ik daar eerst naar een animatie team toe mocht, maar nu ben ik 2 weken naar Playa del Carmen geweest. En die animatieteams zijn daar wel zó veel proffesioneler als in Egypte. Dat áls ik ga ik ook zelf wil groeien dmv dans, toneel en ga zo maar door. Die kans heb ik eerder in Mexico als in Egypte. En aangezien ik ook graag Spaans zou willen leren, zit ik wat dat betreft daar beter.

Toen ik daar 2 weken was heb ik contact gekregen met NL meisje dat daar in het animatieteam werkte, er gaat zo natuurlijk een mailtje haar kant op hoe ze aan het hotel was gekomen (ik wist dat ze via een organisatie ging, maar ben vergeten welke…) ze kwam eerst een tijd bij een mexicaanse familie in huis en ging naar school om spaans te leren. Dat klinkt natuurlijk super!

Nu was ik benieuwd of jullie eventuele tips zouden hebben om dit aan te pakken, en of iemand wat weet omtrent organisaties? Ik ben al op google wezen kijken, maar daar kwam ik nou ook niet echt uit. En ik kwam iedere keer op deze website uit :wink:

Groetjes Marieke

Als je er wile werken, is het verstandig er gewoon naartoe te gaan en te vragen of ze iemand nodig hebben. Ikzelf zou dat ook graag willen doen. Ik ga in februari eerst een paar maanden naar school om spaans te leren in playa en wil daarna op zoek naar werk. Ik ben 23 jaar.

Groetjes!

De grote (vaak spaanse) hotelketens hebben hun eigen wervingsacties, selectieprocedures en opleidingen / cursussen voor o.a. entertainment. Meestal werk je eerst in Spanje om ervaring op te doen en wordt je later (na een aantal seizoenen) naar het “buitenland” gestuurd. Dit zijn over het algemeen de zeer profesionele animatie teams. Houd er wel rekening mee dat in landen als de Dominicaanse Republiek, Cuba en Mexico er veel lokale werkkrachten worden aangetrokken. Alleen het leidinggevende personeel is vaak Europees.
Ik zou de websites van dit soort hotelketens eens afgaan, je kan er vast en zeker je cv achterlaten. Sol/Melia, Iberostar, Barcelo, Riu zijn o.a. de grote jongens.

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik heb vandaag een gesprek op school gehad, dat ik voor februari mijn Propedeuse kan halen. Als extra vak kan ik Spaans volgen, dat leuk mij wel handig om alvast iets te kennen (behalve hola :wink: ) Verder kon ik ook een extra creatief vak kiezen, wat gericht was op dans.
Ik ga nu even een mailtje sturen naar dat meisje van het animatieteam.

@a-style: hoe heb jij dat geregeld qua school daar, en kom jij ook bij een mexicaans gezin terecht?

Groetjes Marieke.

Ik ga de school waarschijnlijk boeken bij Plus taalreizen. Daar hoor ik de meest positieve reacties over! Ik ga gewoon in een appartement wonen bij de school waarschijnlijk, dus niet bij een Mexicaans gezin. Dat lijkt me wel heel leuk, maar ik wil ook graag zelfstandig wonen…

Hoi Marieke!

ik zit een beetje met hetzelfde verhaal, ben nu twee keer in mexico geweest en helemaal verliefd geworden op het land en de mensen. Ik zou daar ook graag willen gaan werken en net als jij sommige vaardigheden verbeteren. Ben nu student en na een paar jaar studeren wel toe aan een pauze, ook om gewoon eens uit te zoeken wat ik wil.

Nu ben ik zelf ook op zoek gegaan naar een aantal mogelijkheden maar loop er een beetje aan vast. Misschien kunnen we elkaar helpen? Ik ben ook van plan eerst een cursus spaans te doen, kan het een beetje maar denk niet dat het voldoende is.

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Leuk dat jij dezelfde plannen hebt als Marieke (en mij) haha. Ook ik ga eerst een cursus spaans doen, dat is denk ik ook wel nodig als je een baan wilt zoeken. Wanneer ben jij van plan te gaan?

Groetjes Anne;)

hey anne en anne (haha)
@Anne1602, ik heb je even een priveberichtje gestuurd!

@Astyle: ik moet as maandag weer terug naar school voor 2e gesprek (Hogeschool Zeeland) en dan kan ik een aangepast progamma volgen, met Spaans, en een creatief iets met dans erin. Waar alle 2 studiepunten voor te halen zijn. Zo kan ik in januari mijn Propedeuse halen, en begin februari (hopelijk) vertrekken.
Voor wanneer zijn jullie het van plan?

Leuk als je spaans kan volgen op school… Dat is mooi meegenomen! Ik ben van plan eind februari te vertrekken. Ik ga binnenkort naar plus taalreizen om alles definitief te boeken!

Groetjes Anne

ik ga ook maar is op die website kijken! Hoe doe je dat dan als je daar eenmaal zit, die cursus volgen en gelijk opzoek gaan naar een hotel, of wacht je eerst totdat je spaans volledig onder de knie hebt?

Ik twijfel nog, voor als ik zou gaan. Of het nog niet handiger zou zijn om daar eerst nóg een cursus spaans te volgen…

ik heb hele postieve reacties over die taalschool gehoord… Ik ben afgelopen april op vakantie geweest en heb toen 2 taalscholen bezocht, El estudiante en Playalingua. El estudiante uitgebreide uitleg gehad en leek me ook wel iets, maar playalingua was heel grootschalig en hadden niet echt zin om informatie te geven had ik het idee… Ik kan nu een beetje spaans en ga hier misschien voor een paar maanden een taalcursus doen met een vriendin, maar ik denk dat het wel handig is als je de taal erg goed beheerst. Ik heb sowieso de eerste maanden onderdak bij de school en dan kan ik ook op zoek gaan naar werk. Dat lijkt me beter dan dat je gelijk een appartement moet zoeken en op zoek gaan naar werk. Je kan bijvoorbeeld ook 4 weken een taalcursus gaan doen, dan fris je je taalkennis weer iets op en heb je de tijd om werk te zoeken!

Dat klinkt allemaal wel goed! Echt grootschalig zou ook niet echt heel wat voor mij zijn, maar er valt mee te leven :wink:
Wat ik weet van een NL meisje uit het animatieteam waar ik zat kwam zij dus eerst bij een Mexicaanse familie in huis. Maar ze was al aangenomen in het hotel voordat ze naar Mexico kwam.
Ik heb het overigens over Viva Wyndham Azteca. Het lijkt me echt heeeeeel gaaf om daar te werken, maar ik ben bang dat als ik daar heen ga alles tegen blijkt te vallen. Maar dat komt omdat ik nu weet hoe hun dagindeling eruit ziet, en ik weet hoe ze wonen.
Al zou een Riu hotel ook niet verkeerd zijn :smiley:

Dat zou best kunnen, dat het tegenvalt ja… daar ben ik af en toe ook best bang voor… Op vakantie heb je natuurlijk een hele leuke tijd maar als je daar werkt maak je lange en vermoeiende dagen. Ik heb alleen ervaring met Riu hotels… Ik heb ook gehoord dat dat een redelijk goede werkgever schijnt te zijn. Ik heb dit jaar twee Nederlandse meisjes ontmoet die daar stage liepen. Volgens hun is het een hele ervaring die ze niet hadden willen missen!

De Riu hotels zagen er ook heel goed uit. Maar ik ben een persoon die snel ergens vertrouwd aan raakt, dus heb ik in mijn hoofd zitten dat het alleen in Viva Wyndham Azteca geweldig is, omdat ik weet hoe hun rooster eruit ziet, en wat ze allemaal doen. Maar ik weet natuurlijk dat het denk ik overal wel zo is, en dat het misschien wel vies tegen valt als ik ga werken in een hotel waar ik 2 weken vakantie heb gehad.
Het enigste wat ik graag wil is dat ik in een hotel terrecht kom waar ik ook echt kan groeien, dus qua taal, maar ook qua dans. Want dat was echt geweldig in ‘mijn’ hotel. Maar voor zo ver ik hoorde was dat overal wel een beetje!

Kan me voorstellen dat je in het hotel wilt werken dat je al kent enz… Dans was overal echt geweldig heb ik gehoord… Ik wil ook graag nieuwe mensen ontmoeten en de taal beter leren… Vooral het contact met de gasten lijkt mij heel leuk in het animatiewerk… (bijna) iedereen is vrolijk! Ik ga nu van de pc af, ik hoor nog wel hoe de plannen verder gaan en laat het van mezelf ook nog weten!

De contacten met de gasten lijken mij ook echt super, tuurlijk zul je er ook mindere bij hebben, en zal je het vast wel eens gehad hebben met de lange werktijden. Maar je krijgt er wel veel voor terug. Die dansshows vond ik echt geweldig, en dat (en de taal) was voor mij toch wel iets waardoor ik eerder naar Mexico neig, dan naar Egypte.
Maar ik moet eerst nog maar is die mail afwachten, en volgende week mijn gesprek op school!

Hoi Marieke en Anne (toevallig:p)

Leuk om te zien dat jullie net zo enthousiast zijn als ik!!

Waarschijnlijk kan ik pas eind Mei vertrekken, omdat ik dit studiejaar nog graag helemaal af wil maken voordat ik er een jaar tussenuit ga. Ik wil eerst hier een cursus spaans volgen, en dan in Mexico ook nog een verkorte cursus doen om alles bij te trekken en eventueel tijd te hebben om een baan te zoeken.

Overigens heb ik wel begrepen dat je ook gewoon van te voren al een baan kan regelen. Zo heeft iemand die ik ken bij viva wyndham maya het in ieder geval gedaan. Ik weet niet of jullie daar wat meer van weten…

Groetjes Anne :dag:

Je kan idd proberen om van te voren al werk te regelen als je daar wat contacten hebt, maar naar wat ik heb gehoord is het het beste om daar op zoek te gaan naar werk…

Omdat? Niet negatief bedoeld hoor! Maar was gewoon benieuwd waarom dat het beste is! :slight_smile:

Omdat het weleens voorkomt dat ze werk aan je beloven en als je er eenmaal komt dat er dan bijvoorbeeld geen plaats meer is… Het kan natuurlijk ook goed gaan als je bijvoorbeeld goede afspraken maakt e.d!