Dat is wel een goed punt ja, maar dat moet je wel goed regelen dan denk ik. Het is in ieder geval het proberen waard lijkt me…
Inderdaad, ik wil er ook niet naartoe gaan als ik alles niet tot in de puntjes heb geregeld haha. Normaal gesproken ben ik wel een persoon die al snel denkt ‘komt wel goed.’ Maar dat lijkt me voor Mexico niet zo’n geweldig plan! Wil toch wel een beetje weten waar ik aan toe ben, dat als ik aankom ik niet eerst een hele tijd geen werk heb…
Zeker! Dat heb ik ook… Het scheelt dat ik er ong. 3 maanden zit en in die tijd kan ik dan naar werk zoeken. Ik zou zelf ook niet zo snel het risico nemen om er naartoe te gaan en wachten totdat je werk gevonden hebt. Als je adressen hebt om eventueel te werken zou ik daar zeker gebruik van maken!
Ik heb trouwens die site bekeken van Plus taalreizen, dat ziet er wel is even super uit zeg! Ik twijfel echt, dat als ik erheen ga of ik niet beter eerst een x aantal weken daar een opfriscursusje kan doen!
Ja ziet er goed uit he! Een meisje dat ik ken is daar in juli een maand geweest om bij die school spaans te leren. Ze heeft het echt super leuk gehad, heel veel nieuwe mensen leren kennen, veel excursies gedaan en haar spaans wat omhoog gehaald… Het is handig als je eerst een maandje ofzo spaans leert dat je in ieder geval onderdak hebt, genoeg mensen leert kennen waardoor je connecties maakt en gewoon ff lekker kan genieten haha. Heb je trouwens al wat van dat meisje gehoord uit Mexico?
Ja ik zit echt te denken of het gewoon niet veel beter is om dat eerst te doen. Leer je nieuwe mensen kennen, en toch een beetje een kijkje in het leven van hoe het daar gaat.
Heb nog niks van haar gehoord, gister was wel haar vrije dag, maar ze zat niet altijd achter de computer zei ze, iets met slaap- en was gebrek enzo haha. Maar moet nog altijd de filmpjes naar haar doorsturen van de shows daar die ik heb gemaakt, en daar wachte ze nog op, dus die moet ik snel maar is bekijken en in elkaar gaan zetten… (en laat dat nou net niet echt mijn favo iets zijn, ik ben niet zo goed met computers…)
Goed ik ga naar bed toe, morgen weer een hele dag colleges!
Hoihoi!
Zat net even wat uit te zoeken en vroeg me af hoe jullie het doen met een visum? Je krijgt volgens mij een toeristenvisum voor 6 maanden, maar daarmee mag je denk ik niet werken?? Jullie enig idee?
Volgens mij krijg je er eerst een voor 3 maanden, dan kan je naar migratie en geven ze je eentje voor 6 maanden. Bij je werk moet je eerst een werkvergunning regelen voordat je kan werken… Ik heb eerder ook wel eens wat over een werkvergunning in dit forum gelezen volgens mij, maar ik denk dat dit zo’n beetje wel de procedure is!
voor die visums was ik ook al aan het kijken, maar iedereen zegt er weer wat anders over… Dus moet het is even echt goed uitzoeken, maar daar heb ik deze week even geen tijd voor.
Ik heb trouwens een informatiepakket aangevraagd van Plus taalreizen, die ook maar is even goed bestuderen! Die site heb ik al wel uitgeplozen haha.
A.s. donderdag heb ik mijn eerste les Spaans. ![]()
Wat leuk! Dus het is toch gelukt… Al de brochure binnen?
Jup die is binnen! Een tijdje terug al, die heb ik al helemaal uitgeplozen haha. Heb overigens gisteravond mijn eerste Zumba les gehad, dat was ook niet mis…
Ik heb donderdag een afspraak bij plus taalreizen! Dan hoop ik het echt definitief te maken… Zit alleen nog steeds te twijfelen of ik een appartement neem of bij een gastgezin in ga! Wat zouden jullie doen?? Al wat van dat meisje uit Mexico gehoord Marieke?
Wow moeilijk! Ik hoor altijd dat een gastgezin een super ervaring is, en helemaal omdat je dan natuurlijk ook meteen kan oefenen. Maar aan de andere kant ben je in een appartement wel lekker vrij, dat is ook wel leuk… Ligt er denk ik erg aan wat je zoekt?
Dat heb ik dus ook, aan de ene kant is een gastgezin heel leuk omdat je de taal en cultuur beter leert kennen, maar ik wil ook graag op mezelf wonen en mijn eigen regels bepalen! Hmm… moeilijk, ik hoop dat ik donderdag wat meer duidelijkheid hierover zal krijgen!
Visum kan je krijgen voor maximaal 180 dagen, dit krijg je gewoon op het vliegveld bij aankomst (laat wel goed je vertrekdatum op je ticket zien want standaard is 90 en vaak maar 30 dagen), eventueel kan je het daarna nogmaals voor 180 dagen verlengen dit kan dan bij de immigratiedienst hier in Playa aangevraagd worden.
Eigenlijk moet je terugvlucht dus na maximaal 3 maanden zijn? Ik wilde eigenlijk een half jaar na aankomst terugvliegen…
Volgens mij moet je dan een werkvisum aanvragen, dat kan je doen via het hotel waar je op dat moment werkt, dat begreep ik tenminste…
6 maanden
x 30 dagen = 180 dagen dus terugvlucht na een half jaar geen probleem.
Zijn jullie al iets verder gekomen? Ik zit echt helemaal vast, maar heb er ook niet echt veel zin in om het vliegtuig te pakken en te zien waar ik strand…