Werk vinden

Hoe makkelijk/moeilijk is het om werk te vinden in Playa del Carmen of Cancun.
Ik ga eind april, begin mei naar Mexico voor onbepaalde tijd en nu is mijn vraag of je als nederlander makkelijk aan werk komt daar met engelse taal. Ben ook bezig met spaans, maar dat gaat nog niet zo snel. Mijn vriendin is Mexicaans en mijn doel is om daar voorgoed te gaan wonen. Dus is werk en een appartement makkelijk of moeilijk te vinden daar. Ik laat hier alles achter, dus grote gok, maar als je iets echt wil, lukt het altijd.
Aan hoeveel dagen/weken moet ik gaan denken om iets te vinden, en wat kan je voor banen allemaal nemen daar als Nederlander.

Alvast THX for the answers

Saludos:slywink:

Hey epco,

Ik heb precies gedaan wat jij van plan bent, alleen ben ik naar DF gegaan. Ik ben hier nu 5 weken. Ik denk echter dat het een heel verschil zal zijn als je naar Playa del Carmen of Cancun gaat, omdat je daar waarschijnlijk beter terecht kan met Engels… Hier moest ik iig eerst vloeiend Spaans leren en daar ben ik nog mee bezig… Wat betreft werk vinden ging heb mij voorspoedig. Ik heb veel aanbiedingen gekregen, maar dat is vooral gegaan via contacten (mijn Mexicaanse vriendin, haar vader en een bedrijfsleidster waar ik een interview had). Ik moest daarvoor echter eerst Spaans leren.
Maar wat betreft werk vinden in de plaatsen waar jij naartoe wil gaan kan ik weinig zeggen, alleen dat contacten enorm belangrijk zijn. Voor mij hielp mails sturen niets! Probeer direct in contact te komen (telefoon) en probeer een afspraak te regelen, ook als het waarschijnlijk niets is!! Grote kans dat je eerste contact je verder kan helpen (zo is het ook bij mij gegaan)

Succes! Groetjes Loek

hallo,

ik ben van plan om omstreeks volgend jaar maart met een vriendin naar mexico te gaan voor een langere tijd, ik hoorde van de ambassade dat je via een werkgever een werkvisum moest krijgen? en heeft iemand tips over hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
en kunnen wij als toeristen naar mexico, daar dan werk gaan zoeken en dan een werkvisum aanvragen of is dat niet mogelijk? hoe zit het met het huren van een woning etc?

alvast bedankt,
Marlies Bos & Mayon diergaarde!

Ik kan je daar niet mee helpen. Grappig dat je om de hoek woont, zie ik niet veel hier. Ik hoor alleen dat je in Mexico voor 6 maanden kan verblijven met de visum die je krijgt via de luchtvaartmaatscchappij. Werk vinden is volgens mij niet moeilijk en ja, je werkgever daar kan zorgen voor een visum die langer is, maar hoe lang weet ik ook niet. Daar probeer ik ook achter te komen. En je kunt als toerist werk gaan zoeken, maar wat je moet doen is ook nieuw voor mij. Hopelijk krijg jij, je vriendin en ik daar meer GOEDE antwoorden op.

Groetjes uit Ede

haha, uit ede? dat is grappig! wanneer ben je er zelf geweest en waar precies? maar het is dus wel mogelijk dat je daar als toerist heen gaat, werk zoekt en dan alsnog een werk visum krijgt? als dat zo is, gaan we op de bonnefooi en dan zien we het wel haha! en wat zijn jou plannen precies?

groetjes marlies en mayon!

oh en nog iets…als jou vriendin mexicaans is? kun jij niet via haar iets regelen dan of?

Ikzelf ben 1 maandje in Guanajuato geweest(augustus, september), supertof en lekker warm en geweldige mensen. Ik ga daar ook als toerist weer heen(cancun, playa) en werk en een appartement zoeken, daarom wil ik zoveel mogelijk weten, voordat ik te weinig papierwerk meeneem en zo. Mijn plannen zijn om daar te gaan wonen, voorgoed met mijn vriendin. Die woont in Mexico, dus misschien is dat wat makkelijker, maar toch. Ga er wel op de bonnefooi heen en de gok wagen.:dag:

Dat probeer ik ook, maar dat is niet al te makkelijk, want dan nog vragen ze vanalles qua papierwerk, en als ik een verblijfsvergunning wil, moet ik met haar trouwen, of kinderen maken en zover is het nog lang niet. Kijk, als het fout gaat zit ik daar ook helemaal alleen. Maar gaan doe ik zo, want ik ben behoorlijk verliefd op dat land geworden.

Hoe komen jullie op het idee dan om daar heen te gaan?? vakantie?? vriendjes?? of van horen zeggen

oohh oke!
en wat weet je tot nu toe dan wat je allemaal voor papierwerk etc. mee moet nemen, want ik ga een mail sturen naar de ambassade met alle vragen erin enzo, want ik had ze gebeld maar ze zeiden dat ik gewoon een mail met al mijn vragen moest sturen en die gaan ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden, dus als je nog vragen hebt, stuur ze maar zet ik ze erbij in mijn mail! en ben nu net terug uit playa, echt het paaaaaaraaaadijs daar! haha! wanneer wil je gaan?

groetjeeeees!

Het liefst ga ik in april, maar moet even kijken of ik genoeg kan sparen. Ik weet dat je een uitreksel van je geboorteregister moet hebben(internationaal geboorteregister) en deze moet voorzien van een apostille. Deze kan je bij de rechtbank halen. Waarschijnlijk in arnhem. Verder moet ik er ook nog achter komen. Mijn vriendin is in Mexico aan het navragen bij de migratiedienst wat ik allemaal moet hebben om dar te verblijven. Dus voor mij is het nog even wachten. Wordt nu wel nieuwsgierig hoe Playa was. Daar wil ik juist heen om te wonen en werken

nou, wij wildne gewoon lekker op vakantie bij allebei de verkering uit dus dachten we laten we naar mexico gaan! haha, nou echt zoooo verliefd geworden op dat land, en we willen gewoon wat van de wereld gaan zien! en we voelden ons zo welkom en fijn daar dat we zo snel mogelijk terug gaan, dus hopelijk maart! maar als jij iets van je vriendin hoort zou jij het ons willen laten weten, kunnen we er ook achteraan gaan, en als je nog iets wilt weten van de ambassade dan moet je het ff mailen dan zetten we het erbij in onze mail, maar ik zet deze weel de fotos vanplaya op mn hyves; lieeesjeee.hyves.nl dan kun je vast een beetje gaan voor genieten;) maar echt het is daar zoooooo gaaf! zo mooi en gezellig! maar we hopen dat we alles met papieren enzo rond gaan krijgen!
ik laat het je weten als ik de mail van de ambassade heb, en nou mischien word je wel mn buurman daar;)

:dag:

hee loek,

ik heb een vraagje, ik en een vriendin komen net terug uit playa del carmen en zijn zo verliefd geworden op het land dat we in maart alweer terug willen.
maar kan ik op de bonnefooi naar mexico gaan en dan in playa werk zoeken? of heb ik voordat ik naar mexico ga al een werkvisum nodig?
alvast bedankt!

groetjes marlies bos en mayon diergaarde!

Hahaha, zou wel grappig zijn, een hollandse buurvrouw. Dan houdt ik mijn nederlands op peil, hihi. Kan me voorstellen dat je verliefd op het land ben geworden, geweldige mensen, cultuur, het weer en ga zo maar door. Ik zal je op de hoogte houden als ik wat van mijn vriendin hoor. Zou jij willen vragen aan de ambassade hoe het zit met de fm2 en fm3?? En waar je die haalt en hoeveel het kost?? Hier is mijn email, zodat je het daar naar kan sturen en dan heb ik je email ook. Is wat makkelijker, anders wordt deze topic zo groot
Ben benieuwd naar je foto’s van Playa. Zal de foto 's van mij in Guanajuato ook snel op de site zetten of doorsturen naar je. Email: epco1977@live.nl
Wens je alvast veel succes en sterkte en hoor het allemaal wel van je.
Groetjes

ga ik voor je doen, hier mijn mail: [EMAIL=“marlies995@hotmail.com”]marlies995@hotmail.com, stuur maar wat foto’sen dan houden we contact via de mail is idd wat makkelijker;)

bedankt alvast he!

groeten!

1 like

Hey Liesje (en epco),

Als je in Mexico wil gaan werken, kan je er eerst gewoon heen gaan met een toeristenvisum. Je kan alleen een werkvisum krijgen als je al werk hebt, omdat de werkgever een brief moet schrijven waarin staat dat jij onvervangbaar bent voor een Mexicaan… Ik heb hier met een Nederlander gesproken die zei dat het allemaal niet zo moeilijk is. Het bedrijf dat de brief schrijft hoeft je daarna niet eens aan te nemen. Wat ik waarschijnlijk ga doen is, de vader van mijn vriendin de brief te laten schrijven (hij heeft een bedrijf) zodat ik het visum iig heb. Daarna ga ik werk zoeken. Een voordeel voor mij is dat ik een studie heb gedaan die hier niet bestaat (Logistiek), dus ik kan niet gemakkelijk vervangen worden door een Mexicaan… Let wel op! Het duurt waarschijnlijk rond de 4 weken dat je het visum binnen krijgt na aanvraag. Dat je daarmee rekening houdt met je financien, in de tussentijd kan je niet werken…

Verder kan ik je adviseren om gewoon te gaan en in Mexico werk te zoeken (niet in Nederland). Voor mij was het ook belangrijk om eerst Spaans te leren, maar dat kan anders zijn in een kust-plaats.

Succes! Mocht je nog vragen hebben dan laat maar horen.

Greets Loek

Ow en maak een Facebook account aan! Dat hebben ze hier allemaal en is meer internationaal geörienteerd. Zo kan je ook gemakkelijk in contact blijven met mensen die je ontmoet. Daar kan je ook foto’s van mij zien als jullie willen… Zoek in Facebook maar naar Loek van der Velden.

HOLA ,

Mijn naam is Fabian ben nu op dit moment in Kaapstad. Kom 21 november terug in NL. En wil in een paar maanden tijd kijken als het mogelijk is om naar Mexico te gaan wonen. Ik zelf ben in Mexico DF geboren. Heb alle 2 de nationaliteiten. Mijn peetmoeder woont daar en heb al huisvesting , heb ook vrienden kunnen ook een beetje helpen. Maar ik vind het mooier om met nederlanders eventueel wat opbouwen vriendschap ,zakelijk ,ondersteuning…etc …Ik ben werkzaam op schiphol in de horeca als leidinggevend. En wil eventueel in de toerisme.Er zijn mooie kansen in dat gebied. Veel ideeen.
Maar alle hulp is welkom …kan altijd ook wel helpen waar ik kan.
mijn mail is [EMAIL=“favilatinoz@gmail.com”]favilatinoz@gmail.com
groetjes Fabian.

He Loek,

bedankt voor je tips en advies, maar we hebben nog een vraag over een huis/appartement vinden in Playa, weet jij een beetje de mogelijkheden en hoe dat daar gaat? wat de kosten ongeveer zijn, is het over het algemeen gemeubileerd of? heb je daar nog tips over? en ook wat het dagelijks leven daar ongeveer kost…gewoon een beetje tips over het reilen en zeilen daar in Mexico!
bedankt weeeeeer!

lies &mayon!

He fabian,

oh oke, dus je komt bijna terug in Nederland, en wanneer wil je dan weer naar Mexico toe? en waar precies? het is bij ons de bedoeling dat we naar Playa del carmen gaan en dus niet naar Mexico stad, maar heb jij nog tips of iets over het leven daar?

groetjes mayon&lies.