Ik rond in augustus mijn studie af en wil vanaf september/oktober graag voor onbepaalde tijd in Londen gaan wonen & werken. Ik heb uit eerdere onderwerpen op deze site begrepen dat referenties nodig zijn; die kan ik via een bedrijf waar ik in Amerika stage bij heb gelopen en dat ook een vestiging in Engeland heeft wel regelen (helaas kan ik daar niet aan het werk omdat ze bij dat bedrijf geen mensen aannemen op dit moment), verder begrijp ik dat ook een NI nummer nodig is? Als ik werk zou vinden via een uitzendbureau, kan ik dan een NI nummer aanvragen, of zullen ze me bij een uitzendbureau zonder NI nummer sowieso al niet aan werk kunnen helpen?
En heeft iemand misschien wat tips over hoe ik het best een baantje in Londen kan vinden? Ik heb Engels gestudeerd en anderhalf jaar in de VS gewoond dus ik spreek de taal vloeiend. Heb verder veel ervaring in de journalistiek, communicatie, receptie (zowel bij bedrijven als hotel/hostel branche), verkoop/retail en helpdesk. Alvast hardstikke bedankt voor jullie hulp!!
Om voor een national insurance number in aanmerking te komen
moet je als eerste een baantje hebben
da’s de beste optie
Je kan uiteraard in engeland verblijven zonder
wat je nodig hebt:
Identificatie (in zoveel mogelijke vormen zoals geboorte certificaat,paspoort)
goede referenties
Om een nummer te krijgen moet je naar het lokale Social Security kantoor gaan
Ze zullen je daar vertellen om eerst een baan te krijgen en alles op papier te krijgen
daarna kan je teruggaan en ze plannen dan een interview met je wat ongeveer een uurtje duurt (ze willen bevestigen wie je bent en wat je plannen zijn)
Daarna krijg je per post (denk ik) je nummer toegestuurd
Er zijn in London veel banen mogelijk maar onthoud dat het aantal mensen dat op mogelijjke advertenties reageert gigantisch hoog is
En reken erop dat leven in London duur is!
je kan altijd via uitzend bureau’s aan de slag en in die periode altijd voor iets anders zoeken
een goede plek om voor banen te zoeken is Jobcentre Plus
zij werken nauw samen met de lokale Social Security kantoren
Hoop je hiermee een beetje in de juiste richting te hebben geholpen en uiteraar hoop ook dat je verblijf in Engeland je zal bevallen
Hoi MickeyUK en JayofBryn! Ontzettend bedankt voor alle informatie!! Ik ben nu bezig alles een beetje vooruit te plannen (voorzover dat mogelijk is en de informatie die jullie me gegeven hebben komt daar enorm goed bij van pas! Ik heb nog een vraagje - ik wil om te beginnen in een hostel logeren terwijl ik een baan zoek en dan een kamer zoeken als ik werk heb gevonden. Ik heb zelf een hostel op het oog maar zou ook blij zijn met tips van mensen die hier ervaring mee hebben! Het belangrijkst vind ik dat het hostel niet te duur is en dat er iets van een keukentje of magnetron aanwezig is zodat ik eten bij de supermarkt kan halen en geen onnodige uit-eten onkosten hoef te maken. Heeft iemand tips? Bedankt!!!
Hoewel je jouw bericht enkele jaren geleden hebt geplaats wilde ik toch nog reageren. Ik volg namelijk de studie Media, informati & communicatie (journalistiek opleiding) en ik zoek een stageplek in Amerika voor de periode februari-juli 2012. Hoewel dat nog best verweg klinkt gaat de tijd razendsnel en ben ik er liever op tijd bij!
Nu las ik dat jij stage hebt gelopen in Amerika, zou jij mij hier iets meer over kunnen vertellen? Wat voor stage je je precies gelopen hebt, wat jouw werkzaamheden waren, hoe je met het bedrijf in aanraking bent gekomen?
Misschien heb je nog wel een contactpersoon waarmee ik contact op zou kunnen nemen?
Ik ben namelijk al lange tijd aan het zoeken en ik ben tot nu toe nog niets opgeschoten.