Werk in Zuid Afrika

Hoi allemaal!

Ik ben aan het overwegen om voor een paar in Zuid-Afrika te gaan werken. Ik ben hier het afgelopen jaar voor 10 maanden geweest en ik wil graag terug. Ik heb verpleegkunde en social work gestudeerd, heel lastig om daar een baan te vinden ivm registratie enz. Heeft iemand tips voor mij? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En weet iemand nederlandse bedrijven in Kaapstad waar ik eerst aan de slag zou kunnen?

Hoi Ingeborg,

Mischien heb je hier wat aan.

Ik heb via mail contact mee gehad. Ze reageren snel en goed.

Succes,
Wilma

Ga NIET met deze partij in zee. Ze leveren slecht werk af. En kost gewoon teveel geld.

Hoi Annemieke,

Bedankt voor je bericht.

Zou fijn zijn als je ook kan aangeven waar Ingeborg en anderen WEL de beste en goedkoopste werkvergunning kan aanvragen.

Wilma

Gewoon zelf doen, is het goedkoopste. En je kan dit ook zelf, je moet toch zelf alle papieren zelf bemachtigen, zoals een geboorte certificaat, ev een trouw certificaat, x-ray van de longen (tbc), een gezondheids verklaring.

Bel de SA Ambassade in Den Haag op en maak een afspraak om te helpen. Je moet wel een SA arbeidscontract hebben om een werkvergunning aan te vragen. Anders is het onmogelijk helaas.
suc6

De berichten over Intergate-Immigration verschillen nogal : ondanks dat mijn arbeidscontract door de neus geboord werd heb ik er wèl goede ervaringen mee nadat ik van contactpersoon was gewisseld (de 1e 2 deden nml echt niks). Je kan een eventuele werkvergunning aanvraag zelf doen maar bedenk wel dat als je ook maar ‘1 woordje verkeerd’ hebt ingevuld de hele zaak weer van voren af aan begint. Is een ‘frustrating thing’ kan ik je vertellen. I-I helpt je ermee en ja, dat kost geld maar dan wordt het wel op de juiste wijze gedaan. Je kan het ook in 2 ‘delen’ aanvragen want je moet ook een SAQA certificaat met minimaal level 4 aanvagen/hebben. Maar gezien je opleiding zal dat niveau geen probleem zijn. Je kunt ze vrijblijvend om info vragen en ze staan ook altijd op de emigratie-beurs in Houten (denk ergens in januari/februari). En vooraf een welwillen bedrijf/instelling vinden die bereid is om een werkvergunning aanvraag voor je te doen is een pré. Succes.

Bedenk als I-I een fout maakt, jij veel geld kwijt bent en geen permit hebt, is al veel gebeurd.

Gewoon zelf doen met behulp van de SA Ambassade in NL, hebben wij ook gedaan. Gaat perfect, ja het kost tijd, maar ja je moet wat investeren als je naar SA wilt. En je hebt alles zelf in de hand, heel belangrijk gewoon.

suc6

Hoi Allen,

Ik ben -net als Ingeborg- ook betoverd door Zuid Afrika. Twee jaar geleden heb ik 7 maanden in Zuid Afrika gewoond en wil graag voor langere tijd terug om te werken. Wellicht bij een Nederlands bedrijf in Kaapstad.

Kent iemand Nederlandse bedrijven of contactpersonen gevestigd in Kaapstad die mij misschien verder kunnen helpen?! Het liefst in de media-, marketing- of communicatiesector.

Ik hoor het graag.

Groet,
Douwe