Hallo allemaal,
Volgend jaar wil ik heel graag voor 3 maanden of langer naar Kaapstad. Ben er zelf al meerdere malen geweest. Het liefst willen wij daar gaan werken… Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Groetjes Madelon
Hallo allemaal,
Volgend jaar wil ik heel graag voor 3 maanden of langer naar Kaapstad. Ben er zelf al meerdere malen geweest. Het liefst willen wij daar gaan werken… Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Groetjes Madelon
Hoi Madelon.
Dit is wel heel erg weinig info? Wat voor werk wil je gaan doen?
Het lijkt me ontzettend leuk om bij een travelbureau te werken of iets dergelijks. Het regelen wat trips voor toeristen of bemiddeling. Ik heb een passie voor Zuid Afrika en ik wil dit graag delen met anderen. Ik heb hotelschool manager/ondernemer gedaan en detailhandel manager/ondernemer dus ik weet wel van aanpakken. Ik wil eerst voor 3 maanden of langer terug naar Zuid Afrika en dan kijken of daar een toekomst voor mij is. Mijn droom is dat ik werk kan vinden wat ik kan combineren in Zuid Afrika en Nederland. Hopelijk is het nu wat duidelijker…
Het probleem is, je moet een werkvergunning hebben als je in ZA wilt aan werken. En dat is niet zo makkelijk helaas je moet die werkvergunning aanvragen via de ZA ambassade in Den Haag, maar je me wel een arbeidscontract van een ZA bedrijf hebben.
Hoi Madelon,
Het vinden van betaald werk in Zuid Afrika is inderdaad niet gemakkelijk. De banen liggen niet voor het oprapen, en het is absoluut niet eenvoudig om aan een werkvisum te komen. Deze wordt namelijk alleen afgegeven indien kan worden aangetoond dat men over exceptional skills beschikt.
Voor jou zou dit bijvoorbeeld het spreken van de Nederlandse taal kunnen zijn. Om zo bijvoorbeeld een guesthouse te helpen bij de marketing aan Nederlanders, of gewoon om de Nederlandse klanten beter te bedienen.
Het goede nieuws is dat er wel degelijk veel bedrijven in Zuid Afrika zijn die staan te springen om Nederlandstalige mensen, dit zijn vaak functies in een callcenter etc. Kijk anders eens op gumtree.co.za (de lokale marktplaats) en zoek onder jobs op “dutch”.
http://capetown-westerncape.gumtree.co.za/f-dutch-Jobs-W0QQCatIdZ8QQKeywordZdutch
In ieder geval succes ermee!