Werk in Zuid-Afrika

Hallo,

Ik ben net nieuw hier en weet nog niet alles dus excuses alvast als ik een fout maak.
Ik ben zelf 4 maanden in Zuid-Afrika geweest en was meteen verkocht. Vandaar dat ik nu graag terug wil maar niet om te reizen (zou dat ook graag willen maar dat kost geld) maar om te werken. Ik heb alleen geen idee waar ik zou kunnen zoeken naar banen in Zuid-Afrika, heeft iemand daar ervaring mee? Bedankt alvast!

Hoi Judith,

helaas is het niet eenvoudig om hier te komen werken. Er zijn vele regels. En je moet een werkvergunning aanvragen als je een arbeids contract hebt met een bedrijf in ZA. Of je moet special skills hebben.

Maar hier is het we super anders, hoe men hier met personeel omgaat is totaal anders als in NL (Europa). Je hebt niet zo veel rechten.

Je kan ook voor een tijdje bij IBM werken en dan via een bureau in NL solliciteren.
zie http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=23625

en ook even
www.services.gov.za › HomeServices for foreign nationals

suc6 ermee

Hi Annemieke,

Bedankt voor het reageren! Uit je bericht begrijp ik dat je er zelf woont? Zou je me wat meer kunnen vertellen over “special skills”? Wat zijn dat dan bijvoorbeeld? Dan zou ik hier wat mee kunnen doen.

Heel erg bedankt alvast!

Hoi,

Kijk even op de site van de Goverment, daar staan die beroepen op. Dat zijn beroepen waar men in ZA veel behoefte aan heeft. Heb je dat beroep, dan is het veel makkelijker om binnen te komen.

Suc6

hahaha ik dacht ook al ,??special skills :),?? nee geintje, maar idd het is nogal logisch dat je eerder aan de bak komt bij bepaalde beroepen waar ze harder mensen voor nodig hebben dat snapt iedereen wel. Ik denk dat je er gewoon hee moet gaan met wat geld dat je een maand of 2 kan overleven en daar moet gaan zoeken. Dan komt het allemaal wel in orde hoor. succes