Wie kan mij iets meer vertellen over werken in Zuid-Afrika en waar ik daarvoor moet wezen. Ik ben op zoek naar een recruitment en/of HR job in een ander en zonniger maar vooral mooier land dan Belgie. Zuid Afrika heeft reeds 2 keer mijn hart gestolen, vandaar.
Dag Stefan,
Benieuwd of je veel reacties hebt gekregen op je berichtje. Mijn vraag lijkt heel sterk op die van jou, vandaar mijn vraag of je relevante info eventueel ook naar mij zou kunnen doorspelen?
Alvast bedankt,
Katrijn
Katrijn.goethals@belgacom.net
[FONT=Courier]
hai,
ik heb misschien wel een idee voor je, ik wil zelf namelijk ook in ZA gaan werken en de mensen daar helpen een beeter betsaan op te bouwen…ik moet zelf eerst nog mij studie afmaken…maar ik zou als ik jou was op www.vso.nl gaan kijken, dit is een organisatie die betaald werk (wel tegen een lokaal loon) voor je zoekt en dat is dan voor 1 tot 2 jaar!!!
veel suc-6 met zoeken!
Voor werken in het buitenland geld eigenlijk maar 1 duidelijke regel: Je moet in het bezig zijn van een werkvergunning. Die krijg je meestal alleen maar als je aanvaard wordt. Je kan dus eigenlijk niet naar Zuid afrika reisen en werken zonder dat je dat hebt.
Er bestaan altijd wel omwegen: Je kunt het land (nog maar eens) bezoeken, de tijd nemen om werk te zoeken. Soms lukt dat je dan een job krijgt. Om je wat kosten te besparen kun je, zoals via dit forum, een job vinden in Zuid Afrika.
En toevallig is er misschien wel iets dat je kan aanstaan.
Een jaar lang werken in een callcentre voor IBM in Sandton.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=23625
Bekijk even de post, indien je het aanstaat kun je een reactie toevoegen of mij eventueel mailen.
Ik heb nog een site gevonden, die mensen van Nederland aanneemt in Zuid Afrika, in een call centre.
http://www.cirrus-int.com/index.php/SiteId/1
Als het iets voor jouw is, kun je het altijd proberen. Er is een periode van 1 tot 3 jaar.
Hai Stefan!
Ik ben 3e jaars P&A-er aan de Hogeschool Rotterdam. In november 2007 moet ik voor 2 maanden naar het buitenland om een onderzoek te doen op het gebied van IHRM. Ik zou dolgraag naar Zuid-Afrika willen om dit onderzoek te verrichten.
Hoe ver ben jij gekomen via deze site? Heb je al wat gevonden? Heeft iemand misschien tips voor mij?
Alvast hartelijk dank!
Groetjes, Corine