Werk gezocht op Curacao

februari 2007 ga ik naar Curacao voor langere periode(min. 1 jaar)

Ik zoek nog werk in de horeca , gezondheidszorg of administratief werk.

Wie o wie weet iets voor me ?

Als je gewoon werk zoekt kan je het beste naar het eiland gaan en ter plekke werk zoeken. Ik denk dat dat het snelste iets opleverd, je kan natuurlijk wel vanuit nederland solliciteren hoewel dat erg moeizaam is kan je het proberen, mocht het niet lukken zou ik gewoon gaan en een baan zoeken. All je wilt werken lukt het zeker, en vooral in de horeca.

@Daisy: mocht Desertrose je tip opvolgen: moet zij dan een verblijfsvergunning aanvragen?

Ik wil zelf namelijk hetzelfde doen en ik kom er maar niet achter of je een verblijfsvergunning nodig hebt als je 6 mnd op Curacao wil verblijven en pas werk wilt gaan zoeken als je er bent. Heb je dan een verblijfsvergunning nodig en moet je om die te kunnen krijgen al een baan hebben gevonden op Curacao?

Ja ik moet zodra ik op curacao ben en werk heb gevonden een verblijfsvergunning aanvragen. (voor mijn vertrek moet ik al papieren zien te regelen zoals geboorteakte , bewiijs van goed gedrag etc)
Die meenemen zodat ik zodra ik op curacao ben alleen nog maar mij in NL hoef uit te schrijven. En een bewijs van uitschrijving toegestuurd krijg door de gemeente waar ik nu woon.

Zover ik weet kun je jezelf alleen maar uitschrijven als je in Nederland bent, dus niet vanuit Curacao

Dat is wel gewoon mogelijk hoor, kan voor mijn vertrek al een uitschrijvingsformulier ophalen. Die mee nemen naar Curacao en als t moment daar is kan ik t papier ondertekend terug sturen naar NL naar de gemeente waar ik op dat moment nog ingeschreven sta.
(Deze info heb ik per mail ontvangen van de gemeente waar ik nu woon)

***Uitschrijven kan ook vanuit het buitenland gebeuren. Criterium voor uitschrijven naar het buitenland; In periode van 12 maanden meer dan 8 maanden in het buitenland verblijven. ***

***We hebben dan nodig een aangifte van verhuizing. Op de aangifte dienen uw persoonsgegevens te staan, het oude adres in A. en het volledige nieuwe adres, datum van verhuizing en datum van aangifte. ***
***De datum van binnenkomst bij de gemeente wordt de datum van uitschrijving uit de gemeente. Uitschrijving met terugwerkende kracht kan dus niet. Indien u zich wilt aanmelden bij het bevolkingsregister aldaar zult u een bewijs van uitschrijving uit A. nodig hebben. Geeft dan a.u.b. op de aangifte dat u zo’n bewijs nodig hebt. ***

***Tevens zult u een kopie van uw legitimatiebewijs mee moeten sturen. ***

handig, zeker per gemeente verschillend. wij moesten ons de dag voor vertrek uitschrijven.
maar het kan ook per ambtenaar verschillend zijn, want die zijn ook niet zo op de hoogte betreft emigratie.
wat dat betreft verschilt nederland niet zoveel van curacao, ze vertellen allemaal wat anders en het is maar wie je treft.

@Desert: ik dacht dat als je een verblijfsvergunning aanvraagt dat:
A) het lang (tot enkele maanden) duurt voordat de vergunning wordt afgegeven
B) je de beslissing inzake de vergunning niet mag afwachten op het eiland zelf

Of verblijf je dan gewoon op een toeristenvisum terwijl je wacht op je verblijfsvergunning?

Supah

A) klopt
B) officieel mag dat niet nee

A) wacht nu 2 maanden, maar ik hoor ook van mensen die wachten al 6 maanden

B) dat staat overal geschreven, maar ik ben ook gewoon op het eiland