Wij zijn een jong stel van 25 en 34 jaar.
Wij zijn niet gelukkig met ons leven in nederland en hebben besloten onze droom na te gaan jagen: wonen en werken in Spanje.
Gezien dit niet makkelijk is, plaatsen wij dit bericht met de vraag of iemand ons kan helpen. Wij zijn beide werkzaam in de financiële sector, maar hebben ook ervaring in de horeca en verkoop. Wij werken nu als boekhouder en international controller ( debiteurenbeheer)
Het maakt ons eigenlijk niet zoveel uit wat voor werk, als we maar naar Spanje kunnen vertrekken!
Wij zijn snel lerend, berouwbaar en echte doorzetters, ons motto is dan ook, waar een wil is, is een weg!
Wij spreken en schrijven nederlands en engels. 1 van ons spreekt een beetje frans en willen gaan beginnen aan een spaanse cursus.
Wij staan voor alles open en hopen op een paar leuke reacties!
hey butterfflies,
omdat er op jullie post geen reactie gekomen is tot nu toe, ben ik even curieus of jullie al wat verder staan nu? Hebben jullie al meer informatie kunnen vinden?
Wij zijn ook een koppel dat het zuiden aantrekkelijker vindt dan het koude en natte noorden en vragen ons ook af of er voor ons een zuiderse droom is weggelegd(al dan niet in Europa) maar komen bij het onderzoeken van mogelijkheden toch heel wat hindernissen tegen.
Denken jullie dat het nog haalbaar is in Spanje, gezien de economische crisis, om daar voet aan de grond te krijgen als zelfstandige of werkzoekende?
:wereld::wereld:ZOU OOK WILLEN EEN ZAAK BEGINNEN IN SPANJE DOOR ZEER ZWARE FINANCIELE TEGENSLAGEN FINANCIEEL LUKT DIT MIJ NIET IK HEB ZO EEN SLORDIGE 85000 EURO BETAALD VOOR MIJN EX VRIENDIN.WAAR OF HOE IK HET NU MIJN DROOMNOG KAN WAARMAKEN WEET IKNIET.IK EN MIJN NIEUWE VRIENDIN ZITTEN TOTAAL FINANCIEEL AAN DE GROND. WAAR IK HULP MOET HALEN WEET IK NIET.U KAN MIJ BERICHTEN VIA marcbelgium5@hotmail.be;ZEKER VOOR JULLIE SUCCES GEWENST WANT HIER IN BELGIE IS HET TOCH GEDAAN.MVG.MARC EN SONJA:wereld:
Ten eerste is Spanje vrij groot land met veel werklozen in allerlei sectoren.
Derhalve blijft de Toeristische horeca sector altijd in beweging met meerdere mogelijk heden.
Gelet op jullie verzoek zou ik adviseren te denken aan Tenerife waar het hele jaar door toeristen komen.
Tenerife met een klimaat van de eeuwige lente waar het vooral in de winter hoogseizoen is en de horeca nog steeds winst maakt.
Het zuiden van Tenerife heeft vele badplaatsen van hoge kwaliteit maar voor beginnende starters veel te duur.
Mijn volgende advies is te scouten in de mooie badplaats Costa Del Silencio binnen de Belgische en Hollandse Gemeenschap aldaar.
Zoek de plaats even op in Google earth.
Binnen deze gemeenschap zijn mogelijk heden om een eigen horeca te starten in samen werking met enkele Belgische /Nederlandse ondernemers. zie website ww.tnttenerife.com een info bulletin zo in en rond Coscesta Del Silencio.
Veel succes. J.F.
Ten eerste is Spanje vrij groot land met veel werklozen in allerlei sectoren.
Derhalve blijft de Toeristische horeca sector altijd in beweging met meerdere mogelijk heden.
Gelet op jullie verzoek zou ik adviseren te denken aan Tenerife waar het hele jaar door toeristen komen.
Tenerife met een klimaat van de eeuwige lente waar het vooral in de winter hoogseizoen is en de horeca nog steeds winst maakt.
Het zuiden van Tenerife heeft vele badplaatsen van hoge kwaliteit maar voor beginnende starters veel te duur.
Mijn volgende advies is te scouten in de mooie badplaats Costa Del Silencio binnen de Belgische en Hollandse Gemeenschap aldaar.
Zoek de plaats even op in Google earth.
Binnen deze gemeenschap zijn mogelijk heden om een eigen horeca te starten in samen werking met enkele Belgische /Nederlandse ondernemers. zie website ww.tnttenerife.com een info bulletin zo in en rond Costa Del Silencio.
Veel succes. J.F.
hey Comares,
Tenerife is qua klimaat natuurlijk een topper! Zelf ben ik er nogmaar 1x geweest een 20jaar geleden maar had er een leuke vakantie. Vrienden van ons gaan er geregeld naartoe en vertellen me dat het enorm veranderd is de laatste jaren. Heel leuk vind ik je tip, de link naar de website van een plaatselijk krantje, in het nederlands dan nog wel! Heel erg bedankt en we gaan dit zeker grondig bekijken de komende weken. Er staat ons binnen drie weken een reis naar Thailand voor de deur om ook dat land te verkennen maar waarschijnlijk kunnen we dat niet vergelijken met Tenerife. Europa en Azie is nu eenmaal een wereld van verschil maar de temperaturen in Tenerife zijn aangenamer dan elders… idd, de eeuwige lente, wie wil dat nu niet? :dag:
alvast bedankt, Comares en alle tips zijn welkom he!
groetjes,
Danielsan
Zojuist een heel verhaal getypt, en voila weg is het, door storing, ((( minderrrrr, maargoed nogmaals, Ik kan zeker iets voor jullie betekenen ,en misschien kunnen we samen bundelen. Momenteel ben ik even in Nederland om elkaar te ontmoeten indien de click er is.
Ik ben sedert 2010 weg, en heb tot nu toe geen enkele spijt. Ik zit onder Barcelona 200 km ongeveer. Spanje is groot !! vandaar. laat me weten en we spreken af groet Frank
Butterflies…
Ik woon nu al 8 jaar in Spanje en werk voor mijzelf als zeg maar een ZZP’er.
Ik wil jullie niet meteen ontmoedigen. Als ik geen eigen geld zou hebben zou het er erg zwaar voor mij uitzien.
Een eigen onderneming starten is altijd nog beter dan werk zoeken in Spanje met 27% werkloosheid. Maar daar zijn kosten aan verbonden die maandelijks terugkomen (sociale verzekeringen en belastingen). En je hebt te maken met huur voor een ruimte en een woning. En elke ondernemer weet dat het zeker een jaar tot anderhalf jaar duurt voordat je weet of het een succes wordt of niet en je blijft investeren. Dus je moet geld achter de hand hebben. Ik zou niet beginnen aan een Spaanse lening of je moet bij de Rabobank terecht kunnen met een heeeeeeel goed idee.
Omdat ik in een omgeving woon met veel Amerikaanse militairen zitten er nog wel krenten in de pap.De rest moet komen van seizoen en vakantie toerisme.
Het klinkt misschien ietwat negatief, maar ik denk maar zo: goede raad is duur. Mocht je nog eer vragen hebben dan stuur ze maar.