werk in spanje

hallo wij zijn een koppel op zoek naar werk in spanje,we willen ons er voorgoed vestigen,als het gaat in de omgeving van torrevieja of allicante,?
we hebben samen een horeca zaak gehadin belgie en ik kan op de bouw werken heb meerdere jaren in de bouw gewerkt (metser,bekister,ijzervlechter)tevens nemen we alle werk aan ook ?hopent kan iemand ons verder helpen
dank u:BELGIUM:

Een tip: denk niet dat ze hier op jouw zitten te wachten, het aanbod van mensen dat wil werken is groot. Als je met plannen loopt om naar Spanje te gaan en te willen werken, zul je deze kant op moeten komen en op zoek gaan. Je zult zelden een baan vinden vòòr je vertrek. Men zoekt hier vaak naar personeel dat direkt aan de slag kan. In de horeca is veel vraag naar mensen, maar hoe zit het met je spaanse taal?
Informeer dus goed waar je aan begint, heb je al woonruimte? En houd zeker rekening met andere gewoontes, gebruiken en vooral salarissen. Sterkte!

Hoi,

Ga eens op je gemak zoeken in de honderden banenbeurzen en zoekmachines op http://werkeninspanje.startbewijs.nl. Dan heb je een goede indruk of er wel banen zijn en zo ja waar.

Succes,

piet meijers

hee hallo ik ben een jonge vrouw van 27 jaar die wil gaan werken en wonen in spanje liefst in de animatie van een hotel en dacht aan de canarische eilanden zijn er mensen die mij eventueel kunnen helpen of informatie kunnen geven Ben bereid mijn werk ,woning en mijn leven in nederland op te geven en een nieuwe start te maken in spanje Heb verschillende sollicitaties lopen in nederland via touroperators maar dacht ik laat hier ook effe een berichtje achter weet maar nooit he hahah nou iemand informatie of iemand die zelf gewerkt heeft in de animatie in spanje laat me iets weten zou ik heel fijn vinden groetjes nadine

Zelf heb ik al weer twee jaar geleden in Alicante een taalcursus gevolgt, 2 maanden gewerkt, totaal maanden gewoont.

Na mijn afstuderen ben ik hier op de bonevoi heen gegaan, met het idee daar nog een tijdje te werken, na de taalcursus. Na 3 maanden taalcursus en met begeleiding van de taalschool zijn we op zoek gegaan naar een baan. Zelf zocht ik iets in de horeca. Ik had hierin nog nooit gewerkt, maar een ervaring rijker wilde ik wel worden.

Helaas heb ik nu nog steeds geen ervaringen met werken in de Horeca.
-Ten eerste mijn spaanse taal was nog niet superieur
-Daarnaast had ik geen blond haar en een vrouwelijk lichaam.
Vooral zoeken ze daar in de horeca leuke blonde dames, welk spanjaarden zullen “lokken”.

dus ik nog een maandje taalcursus gevolgd, ondertussen op zoek gegaan naar ander werk. Heb me daar ingeschreven in verschillende uitzendbureaus:
Randstad, Adecco, etc.

Uiteindelijk kreeg ik een aanbod om reisleider te spelen voor vakantiegangers in Benidorm. Dat leek me wel wat en had heel enthousiast gereageerd en zij waren ook enthousiast over mij. Uiteindelijk hebben ze voor iemand gekozen met meer ervaring.

Later had ik nog in de H&M gesolliciteerd in Torrevieja. Mijn spaanse taal was al een stuk verbeterd en ook op het gebied van solliciteren. Standaard praat overal. Ook hier waren ze weer enthousiast, enig probleem was dat ik in Alicante woonde en het met de bus een uur reizen is, minimaal. En ik dus problemen zou kunnen krijgen als ik savonds na elven weer naar huis wou. Dan rijden er daar nauwelijks bussen. Eigen vervoer had ik daar nog niet.

Maar ze zouden me wel voordragen bij H&M Alicante. Later werd ik daar uitgenodigd en heb ik daar twee maanden gewerkt, tussen de spanjaarden, argetijnen en zweden. Veel zweden wonen er in torrevieja. Ik heb het daar prima naar mn zin gehad, allen het werken in een kledingwinkel was niks voor mij. Tevens het geld was redelijk op, dus heb ik ontslag genomen en ben ik naar NL vertrokken.

Samenvattend, werk vinden in bepaalde sectoren is daar erg moeilijk.
Zeker voor als je geen spaans spreekt en je niet weet hoelang je daar wilt blijven. Aangezien jullie willen emigreren moet het laatste geen probleem zijn.
-Wel zijn ze daar onder de indruk van hard werkende buitenlanders.
-Tevens heb je daar in die regio veel nieuwbouw, dus een baan in de bouw vinden moet naar mijn idee wel lukken. Een jongeman van mn taalschool, die bouwkunde had gestudeerd, had daar een baangevonden als projectleider, tevens was het nog een engelstalig bedrijf waar hij werkzaam was.
-Het is aan te raden voordat je daar heen gaat spaans te leren of zoals mij daar een taalcursus te volgen. Daar leer je het sneller dan hier.
Dit omdat je dan meer voorelkaar kunt krijgen, dan als je geen spaans spreekt.
-Ook erg handig is om een auto te hebben, dan ben je niet afhankelijk van het openbaarvervoer waarvoor je daar wel de tijd en geduld moet hebben.
-Ik ben het eens dat als je daar zit denk ik wel makkelijker een baan vind dan hier, al is het wel handig inderdaad om hier alvast te kijken wat er allemaal mogelijk is. Of misschien zelfs proberen via de internationale uitzendbureaus op te vragen wat er daar allemaal aan werk is.

Ook moet je kijken wat je nodig hebt om daar te mogen werken. Ik had daar een seguridad sociaal aangevraagd. Een soort van sofienummer en als je daar werk ben je verzekerd voor bedrijfsongevallen. Uiteraard voor overige verzekeringen moet je particulier iets aanvragen.

Een heel verhaal, maar hopend dat jullie een indruk hebben gekregen over het werken en de mogelijke problematieken welk je kan gaan ondervinden in España.

Saludos,

Martin

Een goede opening in Spanje, zeker als je niet naar de grootste steden gaat, zijn toch echt talen, want de meeste Spanjaarden spreken slecht andere talen. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je gemakkelijk werk zal vinden, maar als je een beetje goed bent in talen, dan heb je best kans in het toerisme bijvoorbeeld.

Maar het is wat mariposa21 al zei, werk zoeken in Spanje kun je het beste ter plekke doen, want de meeste bedrijven (vrijwel allemaal) zoeken, ALS ze al zoeken, per direct personeel.

Succes!

Liefs,
Carolina