@ Carolina: Wat een leuke afwisseling op je andere werk lijkt me zo op de pilotenschool!
Ik heb ook een druk weekje achter de rug, ben even backup tijdens de vakantie van een collega, en dat is toch best veel zo naast mijn eigen werk (aangezien de vakantieperiode toch wel voorbij is). Heel leuk om eens voor een totaal andere afdeling te werken en te zien hoe dat men daar (A’dam) met elkaar omgaat en werkt. Het is er wel iets formeler dan hier in het zuiden, maar daardoor niet minder interessant.
Verder een leuk weekend. Vrijdag even een hapje eten met vriendinnen… dat werd 3 uur snachts. Zaterdag een verjaardag van het zoontje van een vriendin en vandaag lekker bij mijn ouders gaan lunchen waar ook een oom en tante waren. Nu ga ik aan de slag met mijn Ecuador foto’s, eerst maar eens een selectie maken en dan kijken of ik het in een digiboek kan plaatsen. Ben heel benieuwd.
Zet even een potje thee. En voor wie koffie wil staat er ook een potje klaar. En heb lekkere kruidcake gebakken, dus tast toe.
Jeetje, wat een weer! Hoewel de temperatuur okay is, regent het PIJPESTELEN! Nee, op het moment hoef je niet jaloers te zijn op het leven in Spanje… Nou ja, het is goed voor het land, zullen we maar zeggen…
Het werk bij de pilotenschool is best leuk. Het is een vrij rustige job, maar de plaats is erg tof. Ik moet wel zeggen, dat ik blij ben als deze week voorbij is. Vind het maar niets zo laat thuis komen. Heb amper tijd voor mezelf. Maar ja… Nog maar 3 dagen…
Ik neem nu lekker een kopje café con leche. Later meer. Eerst breng ik mijn vriend even naar zijn werk. Zal 'm niet door de regen laten fietsen!
Tis weer weekend, heerlijk! Kep net alvast de boodschappen gedaan, dan kan ik morgen zonder me te moeten haasten nog een beetje schoonmaken en dan ga ik mijn logeetje ophalen. Dochter van een vriendin van mij, 10 jaar. We gaan morgen naar de Apenheul, savonds filmpje kijken en zondag muffins bakken… Tja, dan komt ook weer het kind in mij los :). Dat doen we zo een paar keer per jaar, erg gezellig.
Vandaag hadden we een goochelaar op het werk. Hij kwam iets promoten. Heel erg leuk. Ik heb een groot deel met hem mee mogen (moeten) lopen en de reacties van alle medewerkers waren heel erg leuk. Aan het einde heeft ie nog een leuke ballonnen pinguin voor me gemaakt. Was ik ook weer helemaal heppie mee :teeth:.
Ik ga een potje thee zetten, dus wie wil… Verder een beetje op tijd naar bed, want heb de afgelopen nachten slecht geslapen door een flinke verkoudheid… hoop dat die snel voorbij is.
Voor wie het leuk vindt: vanavond heb ik live een telefonisch interview met het radio reisprogramma Weg met BNN over de Wereldwijzer.nl Reis Awards 2007. Iets voor half negen op radio 1. :dope:
Hey, wat stoer Jeroen! Heb je enig idee of ik dat programma online kan vinden? Of is dat gewoon Radio 3FM… Sorry, ben er een beetje uit qua Nederlandse radio… :redface: Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden om je te horen.
Wij hebben hier zojuist geluncht en nu neem ik lekker even een beetje chocolade ijs toe. Mmmmmmm! Wil er nog iemand?
Cool! Thnx Jeroen! Ik heb het gelijk opgeslagen. Rond 20h30, hè?! Dan zal ik hier in Jerez zitten te luisteren!!! Succes alvast! Of ben je daar niet zenuwachtig voor ofzo???
Wauw, inderdaad! Nog maar 12 reacties… Euh, na deze dus nog maar 11 en dan zitten we aan de 1000. Wat gebeurt er dan??? Groot feest???
Kom net uit de stad, heb een gezellig middagje gehad. Eerst in het centrum geluncht. Toen naar de bodega van Domeqc waar ik het druivenpersen mocht zien (dat is eigenlijk niet voor bezoekers, maar een oom van mijn lief werkt daar :D), dat was heel stoer. Daarna een afspraak gemaakt voor volgende week voor een chocolade behandeling (!!!), een klein kadootje voor mezelf en daarna nog even met een vriendinnetje wat gaan drinken.
Erg leuk middagje dus, maar nu bijna klaar om naar bed te gaan hahaha (nix meer gewend, bijna 30 hè… ;)). Neem dus alleen lekker even een colaatje voor nou. Lust er nog iemand iets???
Ik pak even een sapje, nog wat extra vitamientjes voor ik ga slapen.
Gezellige middag heb je gehad gisteren. En een chocolade behandeling!!! Ben benieuwd hoe dat is.
Ik moet morgen naar Amsterdam voor een cursus… om 07.24 uur vertrekt de trein… dat wil zeggen dat ik op z’n laatst om 6 uur op moet staan. Maar het is altijd wel gezellig om zo met een stel collega’s een dag op cursus te gaan, klein beetje een uitje en je leert er ook nog wat .
Een goedemorgen! Ik heb een grote kan verse jus d’orange gezet en verder een pot koffie en een pot thee. Wie wil kan pakken. Ik neem een glas verse jus d’orange en een kop café con leche.
Vanmorgen moet ik gewoon werken, we hebben een Gala Voorstelling bij de Real Escuela. Dat is altijd wel leuk. Dan vanmiddag gewoon weer thuis en… Het mooiste… Zondag én maandag vrij!!! Het is hier namelijk een feestdag maandag en in tegenstelling tot bij de bodega kan ik bij de real escuela wél genieten van feestdagen! Heerlijk dus!
Even een frisje voor mij. Moet zo gaan tennissen. Dus nog even genieten van het heerlijke weer dit weekend.
Gisteren heb ik mijn fotoboek opgehaald. Inmiddels hebben al een aantal vrienden en familie het bekeken en ze vinden het allemaal super geworden. Lang leve digitale fotografie en het fotoboek tooltje (moet je wel even bij denken dat ik absoluut niet handig ben in dit soort dingen, ik kan nog geeneens muziek downloaden).
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het heel erg mooi is geworden.
Heb verder een prima weekend gehad. Heel gezellig allemaal, etentje, lunchen, maar vooral lekker veel buiten geweest.
Wat voor feestdag is het morgen in Spanje eigenlijk? Iig veel plezier met je extra vrije dag Carolina!
Vandaag een heerlijk dagje aan het strand doorgebracht! Was werkelijk super. Hoewel het toerisme juist nu weer iets meer op gang komt, is het vakantieseizoen (lees: de schoolvakantie) nu echt weer voorbij. Dat is duidelijk te merken op de kleine lokale strandjes waar je vrijwel geen toeristen ziet. Heerlijk rustig! En het weer is echt nog geweldig!
Morgen is het geen feestdag van Spanje, maar een feestdag van Jerez. Het is namelijk de “día de la Merced”, of te wel de dag van de Merced en zij is de patroonheilige van Jerez. Zeer belangrijk hier, dus vandaar een feestdag en dan is ook echt álles dicht. Zij is trouwens ook de patroonheilige van Barcelona, dus ook daar is het morgen een feestdag.
Ik neem nu lekker een glaasje rosé wijn. Lust er nog iemand? Het is een heerlijke peñascal, een echte aanrader!
Grote pot koffie gezet en een potje thee, dus wie wil pakt. Heb ook even een broodje in de oven gegooid, lekker ontbijtje.
Vandaag best een drukke dag, eerst even de boodschappen, vanmiddag klussen bij een vriendin in hun nieuwe huis en vanavond het personeelsfeest. Heb er veel zin in.
Pffff, eindelijk weer even fit genoeg om aan mijn pc te zitten. Ik ben al sinds vrijdag zwaar verkouden met alle gangbare verschijnselen: hoofdpijn, keelpijn en een verstopte neus. Erg lastig allemaal. Zeker daar ik me niet ziek genoeg voel om niet te gaan werken. Na de lunch lig ik hier echter wel mooi plat voor zeker 2 uur. Hahahaha. Mijn lichaam blijkt het nodig te hebben… Maar goed, begin me nu eindelijk weer beter te voelen, so here I am!
Ik heb ondertussen lekker even een pot rooibosthee gezet, die ga ik nu lekker leeg zitten tutteren. Als iemand wil, er is genoeg hoor!
@Barbara: hoe was trouwens het personeelsfeest??? Gezellig geweest?
Heb een grote pot thee gezet en er staat sap (vers uit een fles, ook erg lekker ;)).
Wat is het weer super weer. Gisteren heerlijk in het zonnetje staan te tennissen (gewonnen) en nu schijnt ie alweer. :zon02: Straks even naar een verjaardag.
Het personeelsfeest was ontzettend leuk. Iedereen heeft zich prima vermaakt. De juiste combinatie tussen gewoon relax kletsen, entertainment, eten en dansen. Er zijn zo’n 150 mensen geweest en dat is een record, want afgelopen jaren haalden we amper de 100 (okee, we zijn in afdeling ook wel wat gegroeid, maar toch). Komende week zitten we weer met ons ‘evenementen team’ samen en gaan we aan sinterklaas en kerst beginnen. Sinterklaasfeest is ook altijd een groot succes, we hebben een jonge afdeling en velen hebben kinderen onder de 8 jaar.
De foto’s van het stierenvechten heb ik idd gezien. Heel indrukwekkend, maar nog steeds met mixed feelings. Ik zal zo de anderen eens bekijken.
Hier alles okay, ik voel me eindelijk weer een stuk beter. Kan niets meer hebben hahahahaha. Ben net als die Spanjaarden: er valt een beetje water en gelijk ben ik snip verkouden.
Nu alles weer in orde gelukkig. Op één dingetje na. Krijg mijn volgende column niet goed “op papier”. Ik heb een paar ideetjes in gedachten, maar ik krijg ze niet goed onder woorden gebracht… Plaats zo snel mogelijk het volgende exemplaar. Excuses in ieder geval voor de vertraging.
Dat personeelsfeestje klinkt goed Barbara. Een goeie opkomst! Leuk dat jij dat mee organiseert. Geeft altijd een goed gevoel, als je zoiets zelf mee op touw zet. Wat Sinterklaas betreft heb ik vandaag ook mijn bestelling geplaatst! Bij de Nederlandse winkel hier in Torremolinos kon je uiterlijk dit weekend je Sinterklaas bestelling opgeven. Ik moet bekennen dat ik geen idee heb waar ze aan kunnen komen, maar ik heb gevraagd om wat kruidnoten en strooigoed enzo. Dat zou wel leuk zijn voor hier!
Ik neem nu even een glaasje fris, refresco de lemon.
Lust er nog iemand?
Nooit bij stilgestaan dat je bestellingen moet doen voor Sinterklaas en zo … ligt natuurlijk aan het land! Dom, dom , dom nooit aan gedacht … liep gisteren door Tesco (United Kingdom) en ze hebben hier gewoon marsepein en chocoladegeld … kruidnootjes heb ik uit NL meegenomen vorige week hehe.
grin ja, ik vond dat ook wel apart, iets bestellen voor Sinterklaas, maar vind het toch wel handig. Blijft het trouwens grappig vinden dat “onze” Sinterklaas uit Spanje komt, maar dat ze 'm hier niet kennen! Chocolade munten ben ik hier ook wel tegengekomen, maar kruidnoten en schuimpjes, dat kennen ze hier niet.
Vind het wel tof dat we nu ook een klein beetje Sinterklaas hier kunnen vieren!
Neem weer lekker een glaasje fris. Zit overigens nu aan mijn toetje: een heerlijke granada!!! Echt overheerlijk! Lust er nog iemand??? Er is genoeg! Smakelijk!