Wereldwijzer.nl Reiscafé - Kletstopic!

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Ik neem uiteraard weer een groot glas verse jus en ook een mok musli met melk. Mmmmmm!

@Barbara: Leuk dat je aan mijn column denkt! Is prima hoor, dat je die past weer leest als je terug in NL bent. Dat begrijp ik wel! :wink:

Liefs,
Carolina

Een goedemiddag! Wij hebben hier een heerlijke relaxte ochtend. Net even wat boodschapjes gedaan en nu lekker de rest van de dag thuis. Heerlijk, was weer eens nodig! :smiley:

Vanmorgen ook al mijn vader gebeld, hij is vandaag jarig! :smiley: Had hem vorige week dus ook een mooi kadootje gestuurd, was afgelopen donderdag al aangekomen. Vandaag heeft hij het geopend, toen hij met mij aan de telefoon was. Dat was toch wel erg leuk!

Het is nu dus in ieder geval echt een feestdag, ook hier bij ons in Spanje. Vandaar dat er nu taart is!!! :smiley: Wie wil kan een stukje afsnijden! Smakelijk!

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Carolina

Een hele goede avond!

Ik heb zojuist weer een nieuwe column gepost. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Ik ga nu even het avondeten klaarmaken, neem lekker een tinto de verano. Dat smaakt nu erg goed! Ik leg hier in de koelkast van het café ook even een fles. Wie wil kan nemen! Doe wel even een ijsblokje in je glas, dat is wel zo lekker!

http://www.samvirki.is/images/Tinto1500ml.jpg

PROOST! En een hele fijne avond!

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Ik ben er weer… :crybaby: en heb nu al heimwee naar het reizen, erg he? Ach, misschien over een paar daagjes vind ik het hier ook wel weer leuk… haha.

Carolina: nog proficiat met je vader. Heb ik net de taart gemist zeg, sjammer!

Heb geen idee of het nu middag, nacht, ochtend etc is, heb bijna niet geslapen tijdens de reis (wel 2 leuke films gezien), mis een nacht en ben erg sleepie :slapen:. Ga maar eens een potje thee zetten en verder met de was :was:. En dan zal ik van de week wat lekkere Ecuadoriaanse versnaperingen op de bar zetten.

Veel groetjes,
Barbara

Heeeeey Barbara! Je bent weer terug van weggeweest!

http://www.cristiandarie.ro/BalloonShop/ProductImages/16558p.jpg

Goh, dat is toch snel gegaan… Ik kan het me herinneren alsof het gisteren was dat we op het terras op de Markt in Eindhoven zaten en je bijna zou vertrekken… Maar ja… Nu dus weer terug…

De taart heb je niet echt gemist hoor zaterdag… :wink: Bovendien, jouw thuiskomst is ook wel een taartje waard. Dus bij deze:

http://www.zonalibre.org/blog/verybadthings/archives/tarta.jpg

Kom maar lekker bij, rust goed uit en probeer weer gauw in het Nederlandse tijdritme te komen. Ik hoop dat we spoedig de foto’s kunnen zien! En ik kijk nu al uit naar die Ecuadoriaanse versnaperingen!!! Mjammie!

Liefs,
Carolina

Mmm, dank je wel, dat was een overheerlijk taartje :smile:

De tijd is idd voorbij gevlogen, ik zie ons ook nog zo zitten op het terras, lekker in het zonnetje, en inmiddels is het alweer 6/7 weken later ofzo. Time flies when you’re having fun. Ik ben misschien nu heel gemeen wat ik zeg, maar ik mis het nu echt al, het rondreizen, niet weten wat je te wachten staat. En dan hier weer terug in Nederland, waar alles zo goed geregeld is en zo ‘veilig’, beetje saai. Ik mis de spanning en het avontuur… snel weer sparen voor een volgende trip.

Vandaag was de verjaardag van mijn zus, heel gezellig was het. Ze gaan donderdag op vakantie naar Engeland om een mooie rondreis te maken. Ben heel benieuwd hoe ze het zullen hebben en hoop dat ze niet te veel last van de overstromingen zullen hebben, ze hebben hun reisschema al moeten aanpassen. Maar het was erg leuk om iedereen zo ‘tussendoor’ weer even te zien.

Morgen moet ik even gaan shoppen, wat kleding ‘versleten’ tijdens de vakantie, dus tijd voor nieuw goed, en het is uitverkoop :unibrow:. En verder even mijn foto’s goed bekijken en er een paar bij mijn reisverhaal plaatsen. Ik heb ook nog flink huiswerk meegekregen van de vrijwilligers organisatie, ik moet (als ik dat wil natuurlijk) in 3 talen een mooi verhaaltje schrijven over mijn ervaringen in het kinderziekenhuis. Vind ik leuk om te doen, dus absoluut geen straf.

Ben nieuwsgierig. Hoe is het verder met iedereen? Is Marianna op vakantie nu? En Wouter nog in La France? En de anderen, want het is wel rustig in het cafe, gelukkig houdt Carolina de boel draaiende :wink:.

Ik ga even lekker voor de tv hangen en wachten tot mijn laatste wasje klaar is. Nou ja, laatste, moet alleen nog wel mijn slaapzak zien te wassen, want die is na 5 weken wel aan verfrissing toe (haha).

Groetjes uit een regenachtig Eindhoven,
Barbara

Goede avond,

Ik heb even een grote kan met lekkere jugo neergezet van gemengd fruit voor wie wil, of te wel in het Spaans-Spaans zumo. Ik maakte die fout elke keer als ik een glas sap bestelde in het begin, maar nu moest ik naar het woord zumo zoeken…

Nog geen foto’s bij mijn reisverhaal en morgen moet ik (helaas weer) werken en s’avonds ga ik eens tennissen, kijken of ik het niet verleerd ben, haha. Maar ze komen zsm. Ze staan al op de PC en er zitten hele mooie en leuke tussen, maar ik zal niet iedereen vervelen met 370 foto’s :slywink:.

Groetjes,
Barbara

:question: Oja Carolina, hoe krijg ik ook al weer een mooi plaatje (die ik onder ‘my pictures’ heb opgeslagen) in mijn bericht??? Jij kan dat zo goed :teeth:.

Hola!!! Een goede avond (hoewel, hier zouden we nog goedemiddag zeggen ;))!

Hier in het zuiden is alles goed. We hebben heerlijk weer! Zo’n 35 tot 40 graden. Overdag behoorlijk warm (gewoon 's middags niets al te vermoeiends doen), maar 's ochtends en 's avonds heel aangenaam.

Ik neem nu lekker even een tinto de verano. Lust er nog iemand? Er is genoeg, je kan jezelf helpen (2 ijsblokjes, tinto naar smaak en verder afvullen met citroen limonade). :wink: Salut!

http://www.kennislink.nl/upload/93604_962_1043927741454-ijsblokjes.jpg

http://erdin.ru/private/erdin/shop_tumb/93/03412002.jpg

http://www.zerepcarbonicas.com/pages/images/limon.jpg

Dit weekend heb ik nog wat leuks voor de boeg. Hoewel leuk… Dat is nog even afwachten. Ik ga morgen- en zondagavond werken bij een stierenarena. Het wordt de eerste keer dat ik dan hier life een stierengevecht ga zien. Ben er geen grootte fan van, maar het is nu eenmaal iets typisch van hier, dus ik ben toch ook wel benieuwd… We zullen zien… :smiley:

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Zo, de werkweek zit er snel op deze keer voor mij, 2 daagjes gewerkt. Dit weekend lekker de tijd om mijn foto’s uit te zoeken en mijn huiswerk te doen (samenvatting reisverslag in 3 talen maken :)).

Ben benieuwd hoe het je bevalt Carolina, werken bij een stierenarena. Wat voor werk doe je er precies? Veel succes iig!

Ik heb wat chifles (schijfjes gebakken groene banaan) en empanadas de pollo o queso (deegenvelopjes met kip of kaas) neergezet. En natuurlijk een grote kan verse jugo de sandia (watermeloen, een van mijn favorieten). Ik hoop dat jullie het ook lekker vinden.

http://www.elplacerdeinvitar.com.ar/01_cocina/imagenes/011001_empanada2.jpg

http://www.ahorasi.com/stories/images/24comida1.jpg

Fijn weekend!!
Groetjes,
Barbara

Mmmmmm dat was lekker Barbara! Ik ben vrijdagavond na mijn werk nog even binnengewipt en heb hier lekker wat van gesmuld. Was heerlijk!

Gisteren zijn we een dagje naar het strand geweest. Het was de eerste keer dat ik naar Zahara de los Atunes ging. Prachtig strand, niet te druk ook en de zee was heeeeeeeeeeeerlijk! Helder, koel en schoon. Een weldaad!

Vandaag weer werken bij de stierenarena. Was vrijdag erg leuk, ben benieuwd hoe het vandaag zal zijn. Vandaag gelukkig niet zo laat. Van 18h tot 22h. En tot het vertrek: Lekker thuis relaxen!!! :smiley:

Ik heb nu in ieder geval koffie en thee gezet! Er is verse jus d’orange voor wie wil en er zijn verse broodjes en croissantjes uit de oven. Smakelijk!

Liefs,
Caroline

Goedemorgen!

Jummie, verse broodjes uit de oven, net wat ik nodig had na een flink avondje stappen :D. Met aardbeien erop (tja, ik weet het, ik ben gek op aardbeien).

Vandaag lekker een relax dagje, straks even bij mijn ouders langs, maar verder gewoon thuis, beetje aanrommelen.

Fijne dag allemaal!
Groetjes,
Barbara

Een goede avond!

Ben even toe aan een lekker kopje koffie! Zet gelijk een hele pot voor als er nog iemand wil. Voor mezelf maak ik er een lekkere café con leche van! Mmmmmmm!

Liefs,
Carolina

Goede avond!

Dan zet ik er ook nog een lekker potje thee bij en een stukje pure chocolade… om te snoepen.

Morgenmiddag heb ik een workshop (die kreeg ik gratis bij de modules waar ik me voor opgegeven heb) “boost je eigen loopbaan”. Ben benieuwd. Goed dat ik nog even kijk, want ik moet blijkbaar nog een testje doen en de uitslag uitgeprint meenemen, snel aan de slag dus. Verder hebben we morgen 3 nieuwe medewerkers, dus ik ben de hele ochtend bezig met introductie gesprekken. Vind ik altijd erg leuk :-).

Groetjes!!

Een goedemorgen! Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Tast lekker toe!
Ik heb vandaag een rustig dagje. Ga ik fijn van genieten! :smiley:

@Barbara: Veel plezier vandaag met de workshop!

Liefs,
Carolina

Goede middag/avond,

Tjonge, wat is het toch een lekker weertje :zon02:. Denk dat ik dadelijk nog wel even lekker op pad ga, al is het maar een stukje wandelen, lekker naar buiten.

De workshop was heel leuk. Voor mij was het niet eigenlijk echt voor mijn eigen loopbaan, maar meer de vragen die gesteld werden, die ik dan zelf ook weer in gesprekken kan gebruiken als medewerkers bij mij komen. Maar we hebben een hele bundel meegekregen met allemaal testen, altijd leuk om te doen een keertje.

Ik heb een grote kan lessini neergezet, met ijsklontjes.

Ben je nog iets leuks gaan doen Carolina, of thuis lekker genoten van geen verplichtingen?

Groetjes,
Barbara

Hoi hoi!

Ik ben lekker thuis gebleven! Beetje gerommeld in huis en verder gerelaxt. Erg aangenaam. Neem nu even een kop café con leche en een beschuitje met roomboter en hagelslag. Mmmmmmmmm!

Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Hee hoi,

Vandaag een druk dagje gehad op het werk. De week vliegt voorbij en dat is altijd een goed teken als het om werk gaat :nod:. Dat wil zeggen dat het weekend weer snel komt. En het wordt heerlijk weer, dus lekker luieren in het zonnetje.

Ik had vanmiddag zo’n zin in iets lekkers, maar wilde niks uit de snoepbox pakken, dus ik dacht een warme choco is ook lekker… tja, dat werd meteen bestraft… heel mijn bureau vol met chocomelk… haha. Wat een rommel.

Dadelijk lekker een uurtje tennissen.

Fijne avond!!
Groetjes,
Barbara

Goedemorgen!

Ik ga zo lekker ontbijten met mijn collega’s. Das altijd erg gezellig, zo samen buiten de deur ontbijten. Nu alleen ff een warme choco genomen. En tja, Barbara… Ik heb die zonder knoeien opgedronken! :wink: :stuck_out_tongue:

Vandaag een drukke dag. Vanmorgen werken, dan even naar de kapper en vanmiddag/vanavond weer werken. Morgenvroeg ook weer werken, maar dan gelukkig de rest van het weekend vrij! :smiley:

Ik wens iedereen nu alvast een heel fijn weekend!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen,

Koffie en thee staan klaar. Maak ook nog even een lekker vruchtensapje, mmm. Wie wil?

Het is een schitterende dag vandaag, dus snel de huishoudelijke klusjes doen en dan lekker het zonnetje in :zon:.

Fijne dag/weekend allemaal!

Groetjes,
Barbara

Goedemiddag!

Hier vandaag even een brak dagje. Gisterenavond een doopsfeest gehad en dat wordt hier toch wel zeer uitbundig gevierd! Om 19h de dienst in de Kathedraal en vanaf 21h30 veel eten (en drinken). Wel heel gezellig!

Mijn column komt binnenkort. Gaat vandaag niet lukken, want ik ben nog met de foto’s bezig. Ben er bijna klaar mee, had nog wat achterstand… Zal de column in de loop van deze week plaatsen!

Ik neem nu lekker even een ijskoude batido de chocolate. Heerlijk! Lust er nog iemand? Er is genoeg!

http://www.hotel-restaurante.com/wp-content/batidochocolate.jpg

http://m.sibir.bg/uploads_pl/blog/0000294/img_294_67_b.jpg

Liefs,
Carolina