Goede avond! Dank je wel voor jullie reacties, Barbara en Marianna! We hebben hier werkelijk heerlijke dagen. Wat is het ontzettend fijn om mijn vader zo dichtbij te hebben.
Toch doet het ook wat lastige punten boven drijven… Zeker nu mijn leven hier zo’n vaste vorm begint aan te nemen: een leuke job, een lieve vriend, op zoek naar een huisje… Het afscheid komt alweer dichterbij. mijn vader gaat al bijna weer terug naar huis, naar Nederland. Gelukkig gaan we over één maand alweer zelf naar Nederland op vakantie! Dat is toch wel erg fijn.
Mijn column staat hier nu ook van in het teken. Niet specifiek dit bezoek, maar wel de lastige punten die boven zijn komen drijven. Ik heb het idee dat de column een wat droevige toon heeft, toch wil ik hierbij even zeggen, dat dat zeker niet voor deze dagen geldt! Ik pieker niet en geniet volop, maar ik wilde hier over schrijven en bleef er nu, puur voor de column, even bij stil staan.
Nu even nog een glaasje fris voordat ik mijn bed induik. Morgenvroeg even werken en dan morgenmiddag nog een hele fijne tijd met mijn paps!
Goedemorgen!!! Lekker eerst even een groot glas jus d’orange. Vandaag vieren wij mijn moeders verjaardag, ze wordt 91 morgen. Lekker weer dus we kunnen de hele dag in de tuin zitten.
Zo, voor mij eerst even een kopje thee, tis goed laat geworden gister, maar wel dubbel feest hier in Eindhoven natuurlijk :D. Nu voel ik me wel een beetje gammel moet ik eerlijk bekennen…
Marianna, hele fijne dag vandaag met de verjaardag van je moeder!!! Tis mooi weer ervoor .
Ik ga dadelijk even een lekkere grote salade maken die ik meeneem voor bij de BBQ bij vrienden. Dat gaat ook gezellig worden … wel iets rustiger als gisteravond … gelukkig (haha).
Maar ik ga nu eerst even Carolina’s column lezen. Hele fijne dag nog vandaag met je vader!!
Goedemorgen! Zoooo, een lekker bakkie café con leche en een groot glas jus d’orange gaat er wel in!!! Lust er nog iemand?
Mijn vader is weer vertrokken. We hebben echt hele fijne, hoewel soms ook wel een beetje emotionele dagen gehad. De onmoeting met mijn lief en zijn ouders is heel geslaagd geweest, heb er echt een super goed gevoel over. We kijken nu nog meer uit naar onze vakantie begin juni!!!
@Marianne: ik hoop dat je de verjaardag van je moeder fijn gevierd hebt!
Vandaag is het hiet in Spanje (en in veel andere landen van Europa, maar niet Nederland) een vrije dag! Echter, voorstellingen van de rijschool zijn altijd dinsdags en donderdags en gaan, ook als ze op een feestdag vallen, gewoon door!
Niet erg, het is alleen in de ochtend en vandaag is mijn lief vrij en heb ik een vrijkaartje voor hem kunnen krijgen. Dus hij gaat gewoon gezellig mee naar m’n werk! Is hij nog nooit geweest, dus vind het erg leuk dat hij dat nu eens kan zien!
Oh ja, Barbara en Marianne, heel erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn laatste column. Ik denk ook dat het een behoorlijk actueel onderwerp is. Voor mij is het zeker iets dat speelt, zo wonend op afstand…
Had net al een heel stukje tekst getikt… maar das nu foetsie :mad: ach ja, dan maar even opnieuw.
De BBQ was erg gezellig gisteren. Het was heel mooi weer en we zaten lekker uit de wind in de tuin. Helaas had een van de buren goed gebruik gemaakt van het feit dat de bouwmarkten open waren op Koninginnedag en was dus flink aan het boren en zagen… net rond etenstijd… mocht de pret niet drukken, want we hebben dubbel gelegen van het lachen :lol: .
Er is weer koffie en zoals gewoonlijk neem ik natuurlijk weer een heerlijke café con leche. En ook een groot glas jus d’orange! Mmmmmmm! Goed begin van de dag!
Hier regent het nu flink, wel goed voor het land natuurlijk, maar minder voor ons. We hopen wel dat alle regen die moet vallen, vandaag en morgen valt, want vanaf zondag hebben we hier weer FERIA!!! Het grootste festijn van het jaar en het zou heeeeeeel erg zijn als dat in het water valt!!!
Volgens de voorspellingen ziet het eruit als of het precies goed gaat komen. T/m zaterdag minder weer, maar dan vanaf zondag weer helemaal open en zonnig en precies zoals het hoort! Ik hoop het!!!
Goedemorgen!!!
Ik ben op mijn werk op dit moment en wel toe aan een mok koffie en een glas jus.
Regen??? Zou wel aardig zijn als er een buitje zou vallen, het enigste wat nu valt zijn de bladeren van de bomen die door droogte er af vallen.
Hahaha het is ook nooit goed, echt Nederlands zoiets.
Een goede morgen! Gelukkig schijnt hier vandaag de zon ook weer!!!
Nu heeft het hier dan wel geregend, dat wil echter niet zeggen dat de temperatuur ook laag was, die zat rond de 20 graden. Maar dat is wel veeeeel lager dan de temperatuur die we normaal gesproken hier hebben. Daarbij, de regen geeft ook nog eens een lagere gevoelstemperatuur…
Blij in ieder geval dus dat het weer zonnig is vandaag. Had gelijk ook al een beginnende verkoudheid opgelopen. Niets gewend…
Nu eerst maar even een lekkere café con leche en een groot glas verse jus d’orange!!! Mmmmmmmmmm vitamientjes!!!
Ik neem vandaag lekker een glas verse jus d’orange en heb een grote pot rooibosthee gezet! Lekker wat honing in mijn glaasje gedaan, is beter voor mijn keeltje.
Was gisteren echt zwaar verkouden, kwam door de regen van woensdag. Rauwe keel, verstopte neus en de hele tijd niezen. Nu gaat het gelukkig alweer een stuk beter, maar moet het toch nog een beetje goed verzorgen!
Laatste dagje voor het weekend! Vandaag gaat hier Spiderman 3 in première, denk dat we daar wel naartoe gaan!
Mmm lekker, rooibosthee, daar pak ik een koppie van mee. Hoop dat het je keel een beetje verzacht Carolina, en dat je zondag weer helemaal fit bent voor de Feria. :nod:
Na het werk ga ik de stad in, heb afgesproken met ‘de tennisdames’ een hapje te gaan eten. En de rest van het weekend ga ik lekker een beetje in mijn studie boeken snuffelen en de 1e les voorbereiden.
Goedemiddag, pfffffffffff eerst even een groot gals jus d’orange, de werkweek zit er op. Lekker een beetje in de tuin werken en verder ff niks vandaag meer. Carolina ik hoop dat je keeltje weer snel fluweelzacht aanvoelt, pas goed op jezelf. Fijne dag allemaal.
Goedemorgen! Het gaat vandaag alweer een stuk beter! Nog niet helemaal 100%, maar toch zo goed als! Heb maar lekker weer een grote pot rooibosthee gezet. Neem gelijk een grote kop met een lepel honing. Uiteraard ook een glas verse jus d’orange.
Vandaag rustig dagje, straks ff boodschappen doen, o.a. een kadootje voor moederdag morgen en vanavond een vrijgezellenetentje.
Lief dat jullie beiden zo meeleven! Ik zal goed op mezelf passen Marianna en ja, ook ik hoop dat ik, voor de Feria begint, weer helemaal op en top ben Barbara!!! :D:D:D
Zo, het boodschappen doen zit er ook weer op voor mij, ook voor mijn ouders het eea gehaald, gaat in een moeite door. Heb lekker asperges gehaald voor vanavond . Nu het balkon op met een groot koud glas lessini en ga ik me eens verdiepen in de lesstof.
Fijn dat je weer een stuk bent opgeknapt Carolina.
Heb ook even een Spaanse film gehaald, even mijn Spaans een beetje bijschaven, maar ik denk dat dat wel goed zit als ik over 6 weekjes in Ecuador aankom.
De eerste werkdag van de week zit er weer op. Het was een stroef begin vanochtend :frown:. Eerst raakte ik mijn linker lens kwijt, gelukkig had ik die nog van vorige maand… Toen naar de GGD voor mijn inentingen. Maar ik had de pech dat de dame daar eerst niet zo goed opgelet had en mij in de verkeerde wachtruimte had gezet… Nou ja, dat was nou eenmaal zo, maar toen ik eenmaal geholpen werd ging het snel. Ik moest er nog 2 bijhebben, en voor eentje moet ik nog voor een vervolg prik terugkomen. Maar ik was wel flink laat op het werk. In de loop van de dag kreeg ik toch wel last van mijn rechterarm… denk dat ze in mijn bovenarmspier (niet dat die zo groot is hoor ;)) heeft geprikt… Ach, dat trekt ook wel bij.
Las net je verhaal over de Feria, Carolina. Klinkt echt super. Heel veel plezier!!! Het lijkt een beetje op las Fiestas die ik heb meegemaakt, dat was 4 dagen enorm veel lol, feest, drank, muziek, eten etc etc.
Een goedemorgen! Veel verse jus d’orange graag, heeeeel veeeel verse jus d’orange heb ik nodig! grin Geintje hoor, vandaag valt het wel mee. Een glaasje is genoeg en een lekker kopje café con leche!
Gisteren uiteraard weer naar de Feria geweest, maar we hebben het niet al te laat gemaakt. Heb een heerlijke avond gehad, want… Ik heb ongelooflijk lekker SALSA gedanst!!! Was werkelijk hemels, daar voel ik me zoooooo goed bij!!!
Het is natuurlijk wel even raar tijdens de Feria waar flamenco de klok slaat, maar toch niet geheel vreemd. Er is namelijk ook een caseta die Cuba heet en die bezoek ik dan ook graag. Hoewel ik graag dans en flamenco zeker wel leuk vind, is het niet geheel “mijn ding”. Salsa daar en tegen wel. Dat was het, is het en zal het altijd blijven. Het is een deel van me. Dus dat was gisteren even lekker uit mijn dak gaan!
Vandaag weer een nieuwe dag, eerst even een voorstelling bij de Real Escuela, dan thuis lunchen en dan weer naar de Feria! Mmmmm, nu al zin in!!!