Wereldwijzer.nl Reiscafé - Kletstopic!

Heeeeey Marianna! Welkom terug! Ik hoop dat je een hele goede reis gehad hebt en nu weer een beetje kan wennen in Nederland…

Heb zojuist een nieuwe column geplaatst, hoop dat iedereen 'm weer leuk vindt! :slight_smile:

Ik neem nu dus lekker een glaasje droge witte wijn! Heb ik wel verdiend! Hoewel… Verdiend…??? Ik heb deze fles (een wijn uit Valencia) hier vanmiddag in de supermarkt gekocht. De prijs… 79 EUROCENT!!! :D:D:D Kon 'm dus echt niet laten staan! Hij smaakt niet eens slecht! :slight_smile:

Lust er nog iemand een glaasje?

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Pfff wennen in Nederland valt niet mee maar er zit niks anders op. De eerste dagen heb ik altijd iets van waar maken we ons druk over hier. Zeker in mijn werk, er moet van alles en vaak van die onbenullige dingen, zeker als je uit een land komt waar gewoon niks is op het gebied van welzijn. Maar ja, eerst maar even koffie en dan proberen de draad weer op te pakken. Fijne dag allemaal.

Liefs,
Marianna

Succes Marianna!

Ik ken het gevoel. Had het altijd heel sterk als ik naar Cuba was geweest, maar nu vanuit Spanje heb ik het net zo goed. Hier leeft men gewoon relaxter. Wat extra lekker is aan hier nu wonen, is dat ik me dus niet meer aan dat ritme van Nederland hoef aan te passen. Ik ben nu steeds maar tijdelijk in NL. Ideaal!

Ik neem even een lekkere café con leche en een groot glas verse jus d’orange!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!

Altijd leuk om de ochtend te beginnen met de column van Carolina.

Net als Marianna zegt, in Nld maakt iedereen zich zo druk… en het ergste is, is dat ik merk dat ik er net zo hard aan meedoe… :confused: nu zeker met die drukte op het werk. Maar vanochtend had ik zoiets van: relax… wat vandaag niet lukt moet maar wachten. Heerlijk was dat om even alles op m’n gemakje te doen. En dan zal ik nu zo eens aan het werk gaan.

Maar… eerst een grote kop thee!

Fijne dag allemaal!
Groetjes,
Barbara

Hihihi sweet! :slight_smile:

Lekker Barbara, dat je vanochtend zo’n relaxte instelling hebt! Dat zal vast heerlijk aanvoelen! Hoop maar dat de dingen die vandaag niet kunnen, ook wel echt tot morgen kúnnen wachten! :wink: :stuck_out_tongue:

Hier alles rustig. Morgen komt mijn vader en daar heb ik super veel zin in! Hij is met de auto van Nederland naar hier gereden!!! Ze hebben het rustig aan gedaan, met een stop in Frankrijk en een stop halverwege Spanje. Vandaag komen ze al dichter in de buurt en gaan ze naar de omgeving Sevilla.

Ze blijven 5 dagen in Jerez en gaan dan nog wat rondreizen. Wellicht komen ze daarna nog even in Jerez terug, maar dat ligt allemaal nog niet vast. Alles kan niets moet!

Wel spannend, want het wordt de eerste keer dat papa mijn lief ontmoeten zal. Hij wilde dat graag doen, voordat we in juni naar Nederland komen. We gaan ook bij de ouders van mijn lief eten. Wordt nog leuk, want er zal een grote taalbarrière zijn… slik

Het kan dus zijn dat ik mijn volgende column ook niet op zondag post. Ik doe mijn best, maar dus tot en met dinsdag heb ik mijn vader hier in Jerez. Dat wil niet zeggen dat ik nooit even thuis zal zijn, maar ik weet het nu gewoon nog niet… :slight_smile:

Komt allemaal wel goed! :smiley:

Liefs,
Carolina

Wat ontzettend leuk dat je vader komt!!! En ook heel spannend. Maar dat zal best ‘loslopen’ als jullie hem aan je ‘schoonouders’ voorstellen. Wijntje erbij en een hapje, dat is toch de taal die iedereen spreekt :wink: .

Oja en dat werk… dat moet idd vandaag af. Haha… komt ook wel goed, ik heb de hele middag geblokt staan om er aan te werken.

En dan is het ook nog zo’n ontzettend mooi weer snik snik.

Groetjes!!!

Een goedemiddag!

grin Inderdaad spreekt iedereen die taal! :slight_smile: Gaat ook vast wel goed komen hoor, maar het is toch wel spannend! :slight_smile: Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in om hem weer te zien! De laatste keer was begin december en dat is toch wel erg lang geleden!

Morgen komen ze hier vroeg in de middag aan en ga ik eerst met ze lunchen! Het worden een paar leuke dagen, heb al verschillende dingen georganiseerd. Eten bij de ouders van mijn vriend, een etentje met een paar vriendinnen van me, van wie ik het leuk vind als mijn vader ze leert kennen, Jerez (en de paarden) bezichtigen en dan ook nog een beetje buiten Jerez vertoeven!

Heb er echt super veel zin in! Vanmiddag lekker relaxt thuis. Hoop dat het water het gauw weer doet. Gisteren is er een belangrijke toevoersleiding kapot gegaan, waardoor heel Jerez zonder water zit!!! Vanmorgen was er weer een beetje, maar nu is het weer helemaal op. Bizar! Maarja… Hopelijk werkt het gauw weer!

Zojuist lekker geluncht en voor mij nu even een colaatje!
Wil er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Hallo allemaal,
Komt vast helemaal goed…net wat Barbara zei;) moet helemaal goedkomen! Dat is vervelend, is het bij jullie ook zo warm?! Ik weet wel dat ik erg blij ben dat hier het water gewoon uit de kraan komt op t moment…zeker met dit weer! Ik hoop dat het snel verholpen is:)
Ik heb zo’n zin in vakantie!!! Nog heel even…vanaf vrijdag 2 weken vrij…:D:pmaargoed…ondertussen een aantal keer werken…maar dat vind ik niet zo erg:)
Heel veel plezier met dit lekkere weer en Carolina…ik hoop dat er weer snel water uit de kraan komt!

Liefs
Mira

grin ja, dat hoop ik toch ook! Is ook weer wat… :frowning: Ze hadden gezegd dat het vanmiddag opgelost zou zijn, maar ja… Gaat weer op z’n Spaans natuurlijk. Gelukkig hebben we wel prachtig, maar niet te warm weer. Gewoon aangenaam. Toch zou wel errug graag willen douchen vanavond… HELP! :wink: :slight_smile:

Ik had trouwens in Cuba natuurlijk al wel geleerd dat er niet altijd water is en hoe dankbaar wij hier, in Europa, moeten zijn met stromend water uit de kraan. Maar hoewel het hier in de omliggende, kleinere dorpen ook wel eens gebeurt als het te heet is, had ik niet verwacht het ook hier in Jerez tegen te komen, dat er soms gewoon geen water is…

Bij de weg: of er nu wel of geen water is, er gaat NIETS boven een glas koud Brabants kraanwater! Dat is werkelijk het allerlekkerste water op de hele wereld!!! :smiley:

Ik doe lekker nog een colaatje nu!
Wil er nog iemand?

Liefs,
Carolina

HAHAHA…ja ik heb het doorstaan vandaag…was 32 graden op mn kamer…en dan bedoel ik graden celsius! Benauwd! Pfff…Ik weet dat we het best goed hebben hier…vrijwel niets te zeuren wat leefomstandigheden betreft…op zich…beetje druk…alleen:D:p
Toch is het wel lekker om onder de douche te springen wanneer je wil…:slight_smile: toch wel lekker…heb wel wat Brabants water naar binnen gewerkt vandaag! Zit nu aan een drankje…naar ik lust wel een lekker fris wit wijntje! Ik heb hier nog een fles…nog iemand?

Liefs
Mira

http://www.missgien.net/weblog/archieven/hoera.gif

ER IS WEER WATER!!!

Goh, wat een genot is dat! Het water is ziet er nog wel wat viezig uit, zo’n bruinsige kleur, maar het stroomt weer! Na zo’n 30 uur zonder eindelijk weer water!!! :D:D:D

En ja, dan moet ik toch zeggen, liever bruin/viezig water, dan géén water!!!

Gelijk onder de douche gesprongen, een snelle, korte douche, want ik weet niet of het water er nu weer definitief is en als dat niet zo is, wilde ik niets teveel opmaken… En toen ook gelijk, eindelijk, de wc door kunnen spoelen!!!

zucht wat een zaligheid!
Me = happy!

Dus ja, Mira, doe mij maar een lekker glaasje wijn!

Liefs,
Carolina

Goeieavond!!!

Oh, dat was een tijdje terug ook hier, dat we geen water hadden. Ze waren aan de weg bezig geweest en een grote leiding geraakt zei iemand van de gemeente… maar ja, wel net op het punt dat half Eindhoven onder de douche stond… ikke dus ook… brrrr. Maar toen ik savonds terug kwam was het ook heeeeel erg bruin water. Maar idd, als je wilt douchen maakt dat even niet zo veel uit.

Het was vandaag idd een benauwde dag. Nu zo savonds is het heerlijk en zitten er nog veel mensen op het balkon. Kreeg echt een beetje vakantiegevoel toen ik net kwam thuis kwam en alle mensen hoorden kletsen buiten :D.

Carolina, heel veel plezier de komende dagen!!! Dat is idd al best lang geleden dat je je vader gezien hebt.

Ik pak ook nog even wat te drinken, gewoon een lekker fris colaatje light en dan duik ik op tijd mijn bed in…morgen weer een lange dag… want door die megaklus van vanmiddag… haha.

Veel groetjes!!
Barbara

Een hele goede morgen!

Goh, dat dat in Nederland toch ook voorkomt… :wink: Ik vond het hier in ieder geval toch maar heel apart en ben blij met elk druppeltje water dat nu uit de kraan komt! :slight_smile:

Succes met de megaklus vandaag Barbara, neem aan dat je die vandaag dus nog moet afmaken…

Ik heb koffie gezet, dus er staat een grote pot op de bar. Ik neem zelf een café con leche en een groot glas verse jus d’orange!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Ik ken dat probleem van geen water hebben, op Djerba is het vaak zo, altijd heel leuk als je net de shampoo op je haar hebt gedaan. Dus ik tap voortaan eerst een keteltje water voor ik ga douchen daar. Het water op Djerba komt van het vaste land en de buizen liggen bovengronds dus altijd een warme douche daar, als er tenminste water is. Even een glas jus en dan een half dagje werken. fijne dag allemaal.

Liefs,
Marianna

Goedemiddag… bijna dan :smile:

Zo vanochtend lekker met van alles en nog wat bezig geweest, kan ik me vanmiddag weer richten op die grote klus… de ene klus volgt de andere op en dan uiteindelijk hopen we een heel mooi document geproduceerd te hebben… ben blij als het 1 mei is :lol:.

Tis schitterend weer, hoop dat ik op tijd weg kan vandaag, en nog even van het zonnetje kan genieten… mmm heerlijk. Iig ga ik vanavond uit eten met collega’s bij een Ethiopisch restaurant. Nog nooit geweest, dus ik ben echt heel benieuwd.

Ga zo even lunchen, maar eerst nog even een bakkie thee.

Fijne dag verder!
Groetjes,
Barbara

Goedemorgen!!

It’s a beautiful day, it’s a beautiful morning!!! Goh, wat ben ik vrolijk :lol:, kan ook niet anders, het is vrijdag!! En het wordt een schitterend weekend, dus lekker veel buiten, helemaal top.

Pot koffie en verse jus staan klaar voor eenieder die wil. Ik pak lekker een kop thee en ga aan de slag.

Fijne dag allemaal!!
Groetjes,
Barbara

Een goedemorgen! Ik neem lekkere en café con leche en een groot glas verse jus d’orange!

Wat is het leven zalig! Mijn vader en zijn vriendin zijn hier en dat is werkelijk heerlijk genieten! :slight_smile: **
Me = very happy!!!** :smiley: Vandaag komen ze bij de Real Escuela kijken en vanavond gaan we gezellig uit eten. Nu al zin in!!!

Fijne dag allemaal en iedereen alvast een heel fijn weekend gewenst!!!

Liefs,
Carolina

Een goede morgen! Even een lekker kopje café con leche en een groot glas verse jus d’orange! Dadelijk weer gezellig naar de Yeguada, heb ik zin in!

We hebben heerlijke dagen hier, het weer doet fijn mee, het programma is gevuld, maar niet te vol en we vermaken ons opperbest! Het is echt heerlijk mijn vader hier weer dichtbij me te hebben en door dit bezoek wordt de zin in onze vakantie volgende maand nóg groter!!! :smiley:

Fijn weekend allemaal! Zijn er nog grote plannen in Nederland? Wie gaan er allemaal Koninginnedag vieren??? Enne… Wordt dat vanavond ook al gevierd, of toch gewoon morgen???

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Even een paar uurtjes werken, grotendeels printopdrachten om de boekjes dinsdag in elkaar te kunnen zetten. Buiten is het heerlijk weer, maar hier binnen lekker koel, dus zo erg is het niet.
Ik heb dus even lekker een groot glas koud water gepakt en ben aan de slag gegaan.

Top dat het zo gezellig is, Carolina. En nog een maand en dan kunnen jullie het nog eens flink overdoen in Nederland. Ik ben erg benieuwd wat je vriend vindt van ons kikkerlandje. Ik hoop voor jullie dat het mooie weer aanhoudt!!

Lekker lang weekend nu ivm Koninginnedag maandag. Vanavond heb ik een verjaardag, morgenmiddag naar vrienden en morgenavond misschien de stad in. En Koninginnedag zelf ben ik in Vlijmen te vinden, gewoon gezellig met vrienden, terrasje en s’avonds BBQ-en.

Ik ga op naar de volgende printopdracht en nog wat gegevens invoeren in de database en dan hoop ik met 2 uurtjes hier klaar te zijn.

Fijn weekend allemaal!!!
Groetjes,
Barbara

Goedemorgen!!! Eerst even een verse pot koffie gezet en zelf een mok vol genomen. Pfff, het is warm en ik was dus al om om 5 uur aan het strijken, niet echt mijn hobby.

Fijn voor je Carolina dat je vader een paar dagen bij je hebt, geniet er maar van.
Morgen vieren wij hier de verjaardag van mijn moeder, ze wordt 1 mei 91 jaar maar op koninginnedag is toch iedereen al vrij dus vieren we het die dag.
Nu de tuin in, lekker met een boek en de krant en een kan koud water onder het zonnescherm.

Fijen dag allemaal,

Liefs,
Marianna