Wereldwijzer.nl Reiscafé - Kletstopic!

Goedemorgen! Er is weer koffie en verse jus d’orange! Ik neem lekker een café con leche! Mmmmmmmmmmm!

Leuk dat je mijn monoloog hier bent komen onderbreken, Barbara! Ziet er toch zeker wat leuker uit… :slight_smile: Hoop dat je etentje gisteren goed gegaan is en gezellig is geweest.

Tof dat je vrijwilligerswerk gaat doen, wanneer gaat dat precies gebeuren???

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!

Wat een heerlijk weertje is het hier. Ik hoop dat het snel half 6 is en dat ik dan lekker naar huis kan.

Het etentje was heel gezellig gister. Gewoon een stel vriendinnen onder elkaar, dus veel kwebbelen :slywink:. Vanavond komt er een andere vriendin eten en misschien als we zin hebben, dan nog even de stad in het terras op.

Ik vertrek 16 juni en kom dan 17 juni aan in Ecuador. Dan zou ik de 18e meteen kunnen beginnen met vrijwilligerswerk. Ik denk dat ze zullen voorstellen dat ik eerst een weekje taalcursus moet doen, maar zelf vind ik dat niet zo nodig, nog een paar Spaanse films kijken de komende weken en mijn espanol is weer up to date denk ik wel. Ik wil 3-4 weken vrijwilligerswerk doen en dan wat voor mezelf reizen. Aangezien ik in Quito het vrijwilligerswerk doe kan ik in de weekenden lekker wat uitstapjes maken en de boel verkennen. Ik heb er echt zoveel zin in, ook omdat ik het eigenlijk vorig jaar al had willen doen, dus ik kan nu bijna niet wachten :p.

Nog leuke plannen komend weekend in Jerez? Of werk je beide dagen?
Ik ga nu snel weer aan het werk…

Groetjes,
Barbara

Ik werk tegenwoordig niet meer het weekend, maar ga vanaf nu wel de zaterdag bij La Yeguada werken. Is ideaal zo: 5 dagen in de week bij de Real Escuela en de zaterdag (alleen 's ochtends, tot 2 uur) bij la Yeguada. Vandaag de eerste keer, spannend dus, maar heb er erg veel zin in!

Vandaar dat ik zo vroeg nu ben. Dussss… Eén hele goede morgen! :slight_smile:

Eerst maar even beginnen met een lekker bakkie koffie! Ik zet voor de zekerheid wel een pot op de bar, maar ik vraag me af of er nu al meerdere Werelwijzigers het café zullen bezoeken… :wink:

Gelijk ook maar even een glaasje verse jus d’orange! Mmmmmmmm!

Fijne zaterdag allemaal!

Liefs,
Carolina

En, hoe was je eerste dag bij Yeguada, Carolina?

Het was vandaag topweer, denk wel zo’n 25 graden. Dus lekker veel buiten geweest en morgen wordt het weer zo mooi! Heerlijk.

Inmiddels heb ik de pot koffie op de bar vervangen door een grote kan ijsthee met citroen (lekker Amerikaans :teeth:).

Fijne avond allemaal!
Groetjes,
Barbara

Goedemiddag!

Gisteren super leuke eerste werkdag gehad! Is toch echt een leuke organisatie die Yeguada de la Cartuja! :slight_smile: Positief dus!

Gisteren uiteindelijk nog een drukke dag gehad, dus vanmorgen hebben we het lekker rustig aan gedaan. Erg relaxt! Nu een grote kan Roosvicee gemaakt! :slight_smile: :smiley: Das lekker fris!

Wil er nog iemand? Pak gerust!

http://www.provant.be/binaries/leefomgeving%20onderzoek%20water%20drinkwater_tcm7-28641.jpg

Ik ga mijn best doen vandaag een column te schrijven, maar ik heb errug weinig inspiratie… Weet dus niet of het gaat lukken…

Liefs,
Carolina

Goedemorgen! Het is weer maandag!

Er staat een grote kan koffie op de bar, zelf neem ik een lekkere café con leche en een groot glas verse jus d’orange. De sinaasappelen zijn deze week weer enorm! En heerlijk zoet! Tast toe dus!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Het wordt weer een heerlijke dag vandaag… en ik zit de hele dag binnen op kantoor… haha.

Ik pak even een koppie thee en ga dan snel aan het werk.
Fijne dag!!

Groetjes,
Barbara

Zo, hier is het ook heerlijk weer! Zojuist is een beetje wind op komen zetten, maar dat is ook wel lekker met die felle zon.

Heb erg lekker gewerkt vanmorgen! Er waren ook wat Nederlanders, die aangenaam verrast waren dat er iemand was die hun taal sprak! Hahaha, altijd leuk! Bij de bodega zijn er ook nog wat Belgen die Nederlandstalig zijn, maar hier bij de Real Escuela ben ik de eerste en enigste die Nederlandstalig is. Heel leuk is dat! :slight_smile:

Oh en sorry Barbara, had jouw vraag helemaal niet beantwoord zie ik nu! Bij de Yeguada was het ook super leuk! Had gelijk ook een groep in twee talen na de voorstelling (duits/Nederlands), ging heel goed en het was echt leuk!

Heerlijk relaxt werken is het daar, leuke stemming en een gezellig team. Ik ben er nu pas een paar keer geweest, maar het is het eerste bedrijf waarbij ik het idee heb dat het qua planning min of meer goed gaat! Hahahaha, kunnen andere bedrijven hier nog wat van leren!

Zo, nu lekker de lunch klaar maken, maar eerst even een glaasje roosvicee! :smiley:

Liefs,
Carolina

Een hele goedemorgen! Er staat een pot koffie op de bar! Zelf neem ik uiteraard weer een heerlijke café con leche en een groot glas verse jus d’orange!

Liefs,
Carolina

Lekker hoor Carolina! Is het mooi weer daar in Spanje?
Hier in ieder geval wel, een hele fijne dag verder.

Goeten

Xander

Hier is het ook héérlijk weer! Eindelijk weer, zou ik haast willen zeggen, want hier kwam de zomer pas laat inzetten. Veel regen gehad de afgelopen weken, wat op zich natuurlijk wel goed voor het land is (en de wijnen die daaruit voortkomen ;))! Maar voor mij was dat wat minder, want ik houd gewoon meer van zon! Hahaha!

Zo, nu lekker even een witte aquarius!
En dan zo dadelijk gaan dansen!!! :smiley:

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Lekker gedanst Carolina?

Volgens de weerberichten zou het deze week iets minder worden hier, maar het is hartstikke mooi. Ben lekker op de fiets (niet dat het zo ver is hoor…).

Gisteren een mail gekregen uit Ecuador dat ik in een Kinderziekenhuis vrijwilligerswerk mag doen. Dat is me helemaal op het lijf geschreven :nod: . En ik kan slapen in een van de apartementen van de vrijwilligers org. Helemaal top dus. Volgens mij zijn de belangrijkste zaken nu wel geregeld. :ecuador: here I come… onee, ik moet nog dik 8 weken wachten.

Fijne dag en werkze!
Groetjes,
Barbara

Oeps, vergeten, de koffie is klaar!! :smiley:

Hahahaha, dank je Barbara!

Ik neem lekker een café con leche en een gróót glas verse jus d’orange! Mmmmm wat hebben we heerlijke sinaasappelen!!! Dat is pas een goede morgen! :smiley:

Over tien minuutjes vertrek ik weer richting werk. De rijschool heeft altijd dinsdags en donderdags voorstellingen, de andere dagen (zoals vandaag dus) is er training en doen we rondleidingen naar de stallen. Persoonlijk vind ik deze dagen veel leuker, is veel relaxter en gezelliger allemaal, want je hebt ook meer contact met de bezoekers. Heb er weer zin in!

Het dansen gisteren was heerlijk! Daar zal ik gauw eens over schrijven, eens kijken of ik er een column aan kan besteden, want ja, Carolina dans sinds kort flamenco! Hahahaha. Behoorlijk moeilijk, mijn heupen willen niet altijd doen, wat ze in deze dans zouden moeten doen, maar het is erg leuk! :slight_smile:

Tof dat je bericht uit Ecuador hebt gehad! Altijd fijn als de belangrijkste zaken geregeld zijn! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Goeiemorgen,
Hier zit ik dan, beetje suf en slaperig nog :wink: . Heb even een grote kop thee gepakt, de koffie staat ook aan.

Maar als ik het dus goed begrijp Carolina, haal je er het meeste uit als je op bv. dinsdag en woensdags komt voor een rondleiding, dan heb je en een voorstelling en de stallen :smile: .

Denk dat de flamenco een hele leuke topic is om over te schrijven, dus ik kijk er naar uit komend weekend.

Fijne dag en werkze allemaal!
Groetjes,
Barbara

grin Weet niet of ik daar gelijk dit weekend over zal schrijven, maar dat er een keer een topic over komt, is zeker! :slight_smile:

Wat betreft de paarden: ik werk nu zowel bij de Real Escuela (maandag t/m vrijdag) als bij La Yeguada (zaterdag). Beide zijn heel bijzonder, maar er zijn wel grote verschillen.

Ben je een kenner op het gebied van paarden, dan zijn beide super, maar wellicht de Real Escuela nog iets meer. Deze is namelijk heel professioneel en toont werkelijk goed de kunde van deze nobele dieren in de dressuur.

La Yeguada is veel natuurlijker, het toont de basis, het begin. Daar zie je de meries en, als je in het voorjaar komt, veel veulentjes. Wat veel meer op de gevoelswaarde richt.

De allereerste keer dat ik in Jerez kwam, wist ik zeer weinig tot niets over paarden, ik ben naar beide shows geweest en vond die van de Yeguada duidelijk leuker. Bij de Real Escuela had ik geen flauw benul wat dan eigenlijk zo moeilijk voor die dieren was.

Meestal is het gewoon afhankelijk van de dagen dat mensen in Jerez verblijven. Veel mensen kiezen ook maar voor één keer, dus óf een training óf een show. Niet voor allebei…

Ideaal zou zijn: als je een paardenkenner bent, zeker op het gebied van dressure, om dan 2 dagen naar de Real Escuela (bijv. dinsdag en woensdag inderdaad) te gaan. Ben je niet echt een kenner, maar vind je het gewoon leuk, ga dan naar de training van Real Escuela op vrijdag en op zaterdag naar de Yeguada. Dan heb je wel alles gezien wat Jerez biedt.

Vandaag weer voorstelling, ben benieuwd wat er vandaag weer voor volk komt! :wink: Altijd weer afwachten…

Nu eerst even een lekkere café con leche en een groot glas jus d’orange!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Yes, tis weer vrijdag, het was een drukke week op het werk, zo druk dat ik mijn bedje haast niet uit kon :so:. Maar we hebben wel wat zaken kunnen afronden :smile:. Vandaag nog even flink door en dan kan ik met een goed gevoel het weekend weer in.

Ik heb wel een paar jaar paard gereden als tiener, maar echt veel verstand van paarden heb ik niet. Ik kan zeggen of ik het dier mooi vind en of ie goed verzorgd is, maar dat heeft niks met kennis te maken. Wel vind ik het ontzettend mooie beesten. Denk dat La Yeguada dan meer bij mij in de smaak zal vallen zoals ik het lees. Wie weet, volgend voorjaar …

Nu eerst even een grote kop thee. Werkze allemaal en alvast een heel goed weekend!! Het wordt weer mooi weer hier in het zonnige Brabantse zuiden :biggrin:.

Groetjes,
Barbara

Goedemorgen!

Ja, hier wordt het ook mooi weer! Vandaag ook een langere werkdag, want behalve de normale rondleidingen in de ochtend, komt er vanmiddag een groep, die een privé voorstelling krijgen, waar ik bij moet blijven. Wel grappig dus!

De kennis die ik qua paarden bedoel, is de kennis van dressuur. Hoewel ik inmiddels er iets meer over weet, ben ik absoluut geen kenner. Persoonlijk blijf ik de Yeguada ook leuker vinden en dan wel de trainingsdagen van Real Escuela.

Ik neem even een lekkere kop café con leche en een groot glas jus d’orange! Het is bijna weekend en morgen hoef ik zeer waarschijnlijk niet te werken! Joehoeoeoeoe!

Liefs,
Carolina

Hee mensen,
Dat is weer even geleden…Veel tentamens gehad…dan krijg je dat:)
Zo dus iedereen is weer lekker druk! @ Barbera: Super dat je daar aan de slag kunt…super! @ Caroline: Flamenco? Lachen…lijkt me idd lastig dat heupenwerk:D;) Het is idd stralend weer in het Brabantse land:) JEEJ
Ondertussen ben ik ook niet stil blijven zitten. Volgende week heb ik een afspraak voor een mogelijke beurs. Afgelopen dinsdag een afspraak gehad met nog 2 vrienden over mogelijk vertrek met zn 3en richting Canada om daar wat op te starten…ziet er veelbelovend uit! Voor de rest heel veel gelezen erover…Pfff :smiley: echt super! Maargoed eerst maar die beurs voor elkaar proberen te krijgen!

Doe mij maar een lekker glas jus d’orange!

Liefs
Mira

YES Time to go home… nou ja, ik moet eerst naar een borrel toe en dan nog een andere borrel, dus ik zal wel pas laat thuis zijn :smiley:

Hoe zijn je tentames gegaan Mira? En wat willen jullie gaan opstarten in Canada? (ben niet nieuwsgierig hoor ;))

Fijn weekend allemaal!!
Groetjes,
Barbara