grin Weet niet of ik daar gelijk dit weekend over zal schrijven, maar dat er een keer een topic over komt, is zeker! 
Wat betreft de paarden: ik werk nu zowel bij de Real Escuela (maandag t/m vrijdag) als bij La Yeguada (zaterdag). Beide zijn heel bijzonder, maar er zijn wel grote verschillen.
Ben je een kenner op het gebied van paarden, dan zijn beide super, maar wellicht de Real Escuela nog iets meer. Deze is namelijk heel professioneel en toont werkelijk goed de kunde van deze nobele dieren in de dressuur.
La Yeguada is veel natuurlijker, het toont de basis, het begin. Daar zie je de meries en, als je in het voorjaar komt, veel veulentjes. Wat veel meer op de gevoelswaarde richt.
De allereerste keer dat ik in Jerez kwam, wist ik zeer weinig tot niets over paarden, ik ben naar beide shows geweest en vond die van de Yeguada duidelijk leuker. Bij de Real Escuela had ik geen flauw benul wat dan eigenlijk zo moeilijk voor die dieren was.
Meestal is het gewoon afhankelijk van de dagen dat mensen in Jerez verblijven. Veel mensen kiezen ook maar voor één keer, dus óf een training óf een show. Niet voor allebei…
Ideaal zou zijn: als je een paardenkenner bent, zeker op het gebied van dressure, om dan 2 dagen naar de Real Escuela (bijv. dinsdag en woensdag inderdaad) te gaan. Ben je niet echt een kenner, maar vind je het gewoon leuk, ga dan naar de training van Real Escuela op vrijdag en op zaterdag naar de Yeguada. Dan heb je wel alles gezien wat Jerez biedt.
Vandaag weer voorstelling, ben benieuwd wat er vandaag weer voor volk komt!
Altijd weer afwachten…
Nu eerst even een lekkere café con leche en een groot glas jus d’orange!
Liefs,
Carolina