Wereldwijzer.nl Reiscafé - Kletstopic!

Goedemorgen! Er is weer koffie en verse jus d’orange!
Proost!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Zo, ik heb lekker mijn glas verse jus reeds achter de kiezen. Als je wilt kun je pakken, er zijn genoeg sinaasappelen! Heb ook koffie gezet, die staat op de bar. Ik neem uiteraard weer een heerlijke café con leche! :smiley:

Liefs,
Carolina

Goedemorgen, Dank je wel Carolina, je zorgt goed voor ons. Nog een paar daagjes en ik vertrek naar Djerba, dus even niet iedere dag online. Ik probeer het wel regelmatig in het internetcafe daar of even op kantoor maar dat lukt niet altijd. Gelukkig heb ik hulp wat betreft mijn email en de Djerba Groep. Fijne dag allemaal.

Liefs,
Marianna

Een goedemorgen allemaal! Nog één dagje werken en het is hier weekend! Op Goede Vrijdag heeft iedereen in Spanje namelijk vrij! :smiley: Bijzondere gebeurtenis, die Semana Santa, beleef 't allemaal heel intens. Heerlijk!

Lekker zeg, Marianna, dat je bijna weer naar Djerba gaat! Wanneer vertrek je precies? En wanneer kom je weer terug? Het zal stil hier in het café zijn zonder jou…

In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst!

Ik neem lekker een café con leche, er staat ook een grote pot koffie op de bar. Er zijn nog genoeg sinaasappelen, dus ik neem vast een lekker glas versgeperst! :smiley:

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Ben zojuist thuisgekomen van de Madrugada Pasos, erg indrukwekkend allemaal! Hebben ondertussen ook in het centrum ontbeten met warme chocolademelk en churros. Heb wat extra churros voor hier meegnomen.

http://www.fratkin.com/melyssa/images/spain/churros.jpg

http://www.doitinspain.com/images/foto/churros.jpg

Tast toe!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Ik heb verse koffie gezet en neem zelf een mok zwarte koffie met een heeeeeel klein beetje suiker.
Vandaag de laatste dingen kopen voor Djerba en in de koffer mikken dan staat dat maar vast klaar. Ik vlieg om 3.35 op dinsdag 10 april, pffff wat een rottijd, wie dat toch iedere keer verzint mag van mij een andere baan zoeken.
Iedere keer als ik naar Djerba ga is het weer veranderd maar het is nooit op een normale tijd.
Nou ja, ik ben er in ieder geval ruim op tijd voor de koffie. Het is ongeveer 3 uurtjes vliegen dus dat valt mee.
Ik kom nog wel een keetje langs voor ik vertrek voor een glas jus d’orange.
Diegenen die Pasen vieren wens ik fijne dagen toe. Voor mij persoonlijk is het alleen een vrije dag op maandag.

Liefs,
Marianna

Dat is toch ook lekker Marianna? Een vrije dag op maandag is nooit verkeerd! :wink: Hier in Zuid-Spanje is het feest nu wel voorbij. Met de Paasdagen wordt hier niets gedaan en 2e Paasdag kennen ze niet eens.

Als je het terugzoekt in de informatie bestaat het eigenlijk ook helemaal niet. Christus verrees op onze 1e Paasdag. Punt. Waarom er in Nederland ooit een 2e Paasdag bijgekomen is, ik heb geen idee… Kan iemand me dat misschien vertellen? Ben ik nu toch wel nieuwsgierig naar…

Een goede morgen in ieder geval! Ik neem even een lekkere café con leche en een groot glas jus d’orange. Goh, lekker zeg Marianna, dinsdag gewoon naar Djerba! Geniet ervan!!!

Vandaag een heeeeeeele rustige dag, alleen wat boodschappen doen (noodzakelijk na 2 (!!!) feestdagen waarop alles gesloten was) en vanavond uit eten met vrienden.

Fijne zaterdag allemaal!

Veel liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Vrolijk Pasen allemaal! Vandaag gaan we (over het algemeen alle Nederlanders) weer genieten van de Paasstol (die hetzelfde is als de Kerststol) , gekookte en gebakken eieren en heel veel chocolade, schuimkransjes etc etc… ik dus niet ;). Ik ga vanmiddag lekker naar Utrecht en genieten van het mooie weer.

Waarom dat die 2e Paasdag in het leven is geroepen weet ik niet precies, maar is dat niet hetzelfde als met 2e Kerstdag? Een extra dagje om bij te komen van de 1e dag, denk ik. Het is wel lekker om een extra dagje vrij te hebben :D.

Maar ik heb toch even om de Nederlandse traditie in stijl vol te houden een Grote Paasstol klaargezet en ook echte boter erbij. Geniet ervan!

Paasgroetjes,
Barbara

Een goede morgen allemaal en:

** VROLIJK PASEN!!!**

http://i38.photobucket.com/albums/e132/Kastelke/paashaas.jpg

Hier in Spanje komt ie niet langs, maar in gedachten vier ik het mee! Dank je Barbara, voor die heerlijke Paasstol. Ik eet wel een beetje om de amandelspijs heen, want daar houd ik niet zo van…

Wat voor mij echt bij Pasen hoort is de prachtige Chocolade Paashaas. Ik zet er hier een paar neer, als toetje na een heerlijk ontbijt!!! :smiley:

http://www.demand.be/upload/300/Pasen%20chocolade%20Paashaas%202.jpg

Deze kwam ik toen onderweg nog tegen en die kon ik echt niet voor bij laten gaan! Is het geen plaatje?!

http://www.threesources.com/archives/chocolatebunnies.bmp

Fijne eerste en tweede Paasdag gewenst! Geniet van het mooie weer, van al het lekkers en het fijne samenzijn met familie!

http://members.lycos.nl/tattycollector/hpbimg/Tatty%20Vrolijk%20pasen.gif

Liefs,
Carolina

Buenos días! In Nederland gaan jullie nu fijn van 2e Paasdag genieten, terwijl hier in Spanje gewoon weer een werkendag is. :slight_smile: Ach ja, verschil moet er wezen.

Ik begin nu eerst even met een lekker bakkie café con leche en een groot glas verse jus d’orange!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Het zonnetje begint door te breken, dus ik denk dat ik dadelijk lekker mijn ontbijtje (vers gebakken broodjes, dus tast toe!) ga nuttigen op mijn balkon.

Verder wil ik eigenlijk nog wat plantjes voor op mijn balkon hebben, heb er nog niet genoeg vind ik… maar ik weet niet of ik zo’n zin heb om zo’n overvol tuincentrum te gaan bezoeken op 2e Paasdag… daar denk ik nog even over na :teeth:.

Werkze Carolina!

Groetjes!

Ook jij een vrolijk pasen Carolina! En de rest natuurlijk ook!

Nog even een glas jus d’orange en dan de koffer sluiten en wachten op de taxi. Lekker 2 weekjes er tussenuit, fietsen, slenteren en wat vrienden bezoeken, gewoon doen waar ik zin in heb. Ik probeer wel af en toe even langs te komen voor een bakkie koffie hier maar de verbinding is soms zo traag dat de koffie koud is voor ik hier aangeland ben. Maar ja, hoort er allemaal bij. Tot over 2 weekjes allemaal.

Bislemma,
Marianna

Fijne vakantie Marianna, geniet maar lekker!!!

Ik neem even een glaasje cola en een paaseitje! Toch altijd leuk, als bezoek uit Nederland dat soort dingetjes voor je meeneemt! :smiley:

Liefs,
Carolina

Goedemorgen, er is weer koffie en verse jus d’orange!

Wat betreft mijn column… Ben er mee bezig, maar is nog niet helemaal af. Ik moest gisteren eerst even een mailachterstand wegwerken… :rolleyes:

Wordt volgens mij wel een leuke column over de Semana Santa. Hoop dat ie het wachten waard is! :wink:

Nu eerst even gaan werken! :smiley:
TOT STRAKS!

:unibrow:

Liefs,
Carolina

Goede avond! Zo heeeerlijk gedanst vanavond! Nu even een late maaltijd (ja, zelfs voor ons :)). Er is nog zelfgemaakte tortilla over, dus die wil, kan afpakken. Hij is verrukkelijk! Mijn lief heeft 'm gemaakt! :slight_smile:

Zojuist ook mijn nieuwe column gepost, deze kun je HIER vinden!
Veel leesplezier! Hoop dat ie weer leuk is/gevonden wordt… :slight_smile:

Ik pak even een colaatje! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Er is weer koffie en verse jus d’orange.
Smakelijk!

Liefs,
Carolina

Hoewel de lente inmiddels is begonnen, zijn de temperaturen toch nog niet altijd zo hoog als we zouden willen… :frowning: Vandaar dat ik hier binnen in het café iets speciaals geplaatst heb, zodat je lekker kan opwarmen… Het kost wel wat water, maar dat hebben we er toch wel voor over?

http://www.saunadevesting.nl/images/bubbelbad_kl.jpg

Lekker glaasje op de rand erbij en ik ben hier voorlopig nog wel even te vinden! :wink: Wie doet er mee en neemt het tweede glas?

http://www.champagneinfo.eu/Portals/0/champagne1.jpg

Liefs,
Carolina

Goedemorgen! Nou, sinds Marianna op vakantie is, praat ik hier in het café toch wel erg veel tegen mezelf… :frowning: :wink:

Er is in ieder geval weer koffie en verse jus d’orange. Ik neem een lekker bakkie café con leche! Nog 2 daagjes en het is weer weekend! En dit weekend moet het heeeeeerlijk zomers weer worden hier, zeggen ze… :slight_smile: :smiley:

Liefs,
Carolina

Goeiemiddag :slight_smile:

Tja, das wel 'n vreemd gezicht hoor Carolina, dat je zo in jezelf zit te praten daar in het cafe… :wink: Dus ik dacht, kom even binnen. Lekker glaasje fris, want ik moet nog wel werken, maar het is echt schitterend weer zeg!!! Dus voor mij niet nodig die hottub in het cafe, maar het misstaat zeker niet.

Ik ben “geaccepteerd” voor het vrijwilligerswerk. Nu ben ik benieuwd wat voor project ze me in plaatsen. Zal wel iets in de kinderverzorging zijn in Quito. Maar dat vind ik juist heel erg leuk. En dan in de weekenden kan ik leuke uitstapjes maken. Moet nog even kijken hoe ik hier mijn reisverhaal kan bijhouden, maar dat zoek ik binnenkort wel eens uit.

Fijne middag/avond nog. Ik krijg vanavond gezellig wat eters over de vloer, moet nog wel iets bedenken…

Groetjes,
Barbara