Wereldwijzer.nl Reiscafé - Kletstopic!

Heel mooi Marianna! Ik ben ook zo en mijn vader gelukkig ook. Je moet je hart volgen. Het leven is te kort om niet van te genieten.

Ik ben wel toe even aan een glaasje droge sherry. Wil er nog iemand? Dit is mijn favoriet van die bekende bodega hier! :wink:

http://www.mareni.com/shop/images/big/d026_vina_ab_detail.jpg

Smakelijk! :smiley:

Liefs,
Carolina

Mag het ook iets anders zijn?? Thibarine of zoiets? Ik lust geen sherry dus je mag de hele fels hebben Carolina hahaha.

Goedmorgen. pff ben een beetje laat, heb nog wel ff verse koffie gezet en zelf snel een bakkie gedronken. Moet hollen pfffff echt Nederlands, rennen en nog eens rennen de hele dag.

Fijne dag allemaal,
Marianna

grin goede morgen! Het is niet erg hoor Marianna, dat je geen sherry lust. Gelukkig is het niet erg als de fles een dag of 4 open blijft, dus dat komt wel goed.

Weet je zeker dat je geen sherry lust?! Er zijn veel mensen die ik rondleid in de bodega, die dat ook zeggen, maar er niet bij stil staan dat er heel veel verschillende soorten jerez-wijnen zijn. Als ik ze dan iets anders laat proeven dan wat ze gewend zijn van de typische “sherry”, dan blijken ze het ineens heerlijk te vinden! :slight_smile:

Maar goed, dat was weer genoeg over jerez-wijnen! :slight_smile: Nu eerst koffie (café con leche uiteraard) en verse jus d’orange! Heerlijk!

Liefs,
Carolina

Sow, leuk dagje gehad! Wilde nog gaan dansen, maar dat ging helaas niet door… Nu dus lekker relaxt thuis, ook fijn! :slight_smile:

Ben wel toe aan een lekker glaasje jerez-wijn! Die Viña AB staat er toch nog! :wink: :smiley: Wil er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Goedemorgen! Er is weer koffie! Maak voor jezelf ook een glas verse jus d’orange, dat is werkelijk het beste begin van de dag!

Fijn weekend!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!!

Er is verse koffie, thee maar even niet want ik geloof dat niemand dat drinkt hier.
Vandaag weer even naar mijn kleindochter in combinatie met de vakantiebeurs. Dat kleine ding woont in Bilthoven en dat is vlak bij Utrecht en deze oma mist dat kleine ding toch wel erg veel.

Fijne dag allemaal.

Liefs,
Marianna

Veel plezier Marianna! Je maakt er een leuke combi-trip van. Have fun bij je kleindochter en op de vakantiebeurs! Hoor daarna graag van je hoe je het gehad hebt!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen. Pff beetje laat, ik was moe van de vakantiebeurs en dat gepraat daar met allerlei mensen. Daarna nog even mijn kleindochter opgezocht, ongelofelijk hoe zo’n kleintje veranderd in een week tijd. Dus ik heb uitgeslapen vandaag en morgen ook nog een vrije dag genomen.

Ik ben kwaad op het verkeersburo van Tunesie dat in Nederland dus niet meer bestaat en we lekker in het frans, duits of engels alles kunnen lezen op de Belgische site. Mooi niet dus, aan het werk daar met die handel en zorgen dat het ook te lezen valt in het Nederlands.
Ik hier en op mijn weblog en Djerba Groep een beetje hun werk zitten te doen ben ik echt niet van plan. Er was niet eens iemand op de vakantiebeurs van het verkeersburo die Nederlands sprak, geen folder te bekennen enz. Deze dame is dus kwaad en dat zullen ze weten ook.

Eerst maar even een bakkie koffie en dan aan het mailen en bellen. Verder proberen een weekje Djerba in te plannen en ter plekke eens even de boel uit de doeken doen. Op Djerba is ook een afdeling van het ONTT. Ik ben trouwens ook wel toe aan een weekje zon en zand.

Fijne dag allemaal.

Liefs Marianna

Hmm, klinkt lekker hoor, even er tussen uit naar Djerba! Het is je gegund! Wel vervelend dat de informatie niet in het Nederlands was. En dat op een NEDERLANDSE vakantiebeurs…

Was het verder wel leuk? Heb je ook nog een beetje rondgekeken?

Liefs,
Carolina

Sow, wij gaan vandaag gezellig buiten de deur ontbijten. Dat is heel Spaans en altijd erg leuk om te doen. Wordt een heerlijk hard broodje met olijflie en serrano ham! Daarbij natuurlijk café con leche en verse jus d’orange!

Dan op bezoek bij een Nederlandse vriendin, die hier op vakantie is, aan de andere kant van Andalusia. Erg leuk!

Liefs,
Carolina

Djerba is zo’n beetje het rustpunt in mijn leven, zo af en toe moet ik er even tussenuit omdat de zorg voor mijn moeder me dan even te veel wordt, ze kan er niets aan doen en ik doe het ook graag maar soms wordt ik er ook een beetje gek van om tig keer op een dag hetzelfde te moeten zeggen en iedere keer te moeten zoeken naar van alles en nog wat. Mijn kamer daar op Djerba staat altijd klaar dus het is een kwestie van verlof opnemen en gaan.

En ja hoor ik heb een hele tijd rondgesnuffeldp op de vakantiebeurs. Ik wil binnen niet al te lange tijd naar Pakistan (heb daar 4 kids geadopteerd die hun ouders zijn verloren bij de aardbeving en een fosterparentkind gehad die nu getrouwd is) en daarna naar India om wat vrienden op te zoeken. Dus even rondgescharreld daar om te kijken wat ik dan toch gezien moet hebben als ik daar toch naar toe ga. Verder Natuurlijk Afrika en speciaal Tunesie. Best gezellig en lekker mintthee gedronken met makroud erbij. Een aantal leden van mijn msn groep ontmoet die daar ook waren dus al met al een heel gezellige dag. Maar wel nog steeds kwaad op dat ONNT. Hihih die zijn nog niet van mij af. Een Nederlandse beurs, steeds meer Nederlanders die kiezen voor Tunesie en Djerba en dat vaak combineren met een safari of trektocht door de Sahara en dan niemand die Nederlands spreekt, alleen een aantal mensen van de diverse reisorganisaties die het uitstekend deden en goede info gaven en daar ook helemaal niet blij mee waren. Maar goed, wordt vervolgd hihih.

Liefs,
Marianna

Even een berichtje van mij tussendoor. Ben op het moment nog steeds in Cuba en vandaar dat jullie ook niet veel van mij gehoord hebben. (weinig tot geen internetmogelijkheden) maar ik denk nog wel aan jullie. Hou mijn barkruk warm voor als ik terug de bar in kom met veel dorst!!!

Ohja, hier in Cuba is het heel goed weer !! grin

Heeeey Igor! Leuk om jou hier weer in het café te zien! Natuurlijk houden we een kruk warm… Hoewel… Met die warmte in Cuba, wil je dan niet liever iets koels?! Vergeet je niet wat flessen goeie cubaanse rum hier in de bar te zetten, die voorraad mag wel aangevuld worden! Ik zie groen van jaloezie dat je daar bent, maar ik wens je veel verder plezier!

Goh Marianna, jij hebt aardig wat goede doelen rondlopen. De mijne (hoewel geen kinderen, maar toch…) zitten allemaal in Cuba… Hoop daar toch ook weer snel naartoe te gaan, maar dit jaar zal lastig worden… Helaas…

Zo, ik ben even toe aan geen glaasje fris zonder prik. Roosvicee bijvoorbeeld! Mmmmmmmmm! :smiley:

Liefs,
Carolina

Pfffff, column gaat vandaag niet meer lukken… Mijn bedje roept! Morgen komt ie zeker online! Excuses voor het ongemak!

Sweet dreams!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen! Er is weer koffie en jus d’orange! En nu ga ik eerst op zoek naar een goede foto voor 't foto-spel! :smiley:

Sow, de foto geplaatst en ook al weer geraden… :frowning:
Nu op naar m’n column…

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Even een bakje koffie en vandaag weer aan het werk. Lekker een dagje niks gedaan gisteren. Vandaag een drukke dag dus ik ben er weer vandoor.

Fijne dag allemaal,
Liefs,
Marianna

Goedemorgen! Marianna was alweer vroeg op pad. Heeft in d’r haast geen pot koffie gezet, dus dat heb ik bij deze even gedaan. Heb gelijk ook een kan jus d’orange gevuld met de machine, want ik heb gemerkt dat er anders toch niet zoveel vitamientjes gedronken worden!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!!! Ohhhhhhhhhhh ik was vergeten koffie te zetten gistermorgen, sorryyyyyyyyyyyyy.

Het was ook weer zo’n dag met een *tje dat je denkt waar ben ik mee bezig. Nou dat weet ik dus nog steeds niet. Wel een zeer boze mail naar het ONNT geschreven en nu maar wachten op antwoordt al heb ik daar niet echt vertrouwen in. Dan maar een keer bellen naar Tunis :angry: . Zijn ze nou helemaal gek om mij op deze manier af te schepen en met mij alle Nederlands sprekende die meer info willen. Je ben een verkeersburo of je bent niks maar wel je werk doen waar je voor betaald wordt. Pff sorry hoor maar ik ben nog steeds kwaad op die gasten.

Zo inmiddels is de koffie klaar en heb ik ook een glaasje sap genomen, het is wel vroeg, ik zet de wekker altijd een kwartier voor gebedstijd maar ik werd om 4 uur al wakker,pffffffffffffffffffffffffff. Maar even hier wat lezen, ik wordt wel wakker van het zonnige kleurtje, maar die indeling pfff daar kan ik maar niet aan wennen. Komt wel insh’Allah. Nou maar weer even verder op het forum hier.

Fijne dag:wub: ,
Liefs,
Marianna