Wereldwijzer ingewikkelde website?

Laat ik vooropstellen dat ik Wereldwijzer een rommelige gezelligheid vind uitstralen, anderen noemen dat blijkbaar ingewikkeld :teeth: Toch lijkt mij ook dat het forum overzichtelijker kan, vooral voor degenen die voor het eerst op het forum komen.

Laat ik me nu beperken tot de openingspagina van Wereldwijzer, het kloppende hart. Daar stel ook ik een wijziging in de structuur voor. Ik voel er wat voor om de Landen en Continenten Reisforums samen te voegen. Om een concrete aanzet te maken:
**
Algemeen**
De Stamtafel
*Subforums: *Stamtafel kletstopic Stamtafel peilingen
Reiziger Nieuwtjes
Even voorstellen
Algemene vragen & discussies

Continenten en Landen Reisforums
Afrika
Subforums: Afrika Continent Botswana etc. etc.

Azië
*Subforums: *Azië Continent Cambodja etc. etc.

Europa
*Subforums: *Europa Continent Albanië etc. etc.

Noord-Amerika
*Subforums: *Noord-Amerika Continent Amerika (naamsverandering in Verenigde Staten?) etc. etc.

Oceanië
Subforums: Oceanië Continent Australië etc. etc.

Zuid-Amerika
*Subforums: *Zuid-Amerika Continent Argentinië etc. etc.

**
Thematische Reisforums**
Nog niet echt over nagedacht maar gezien de inhoud van de draadjes neig ik Wereldreis te ‘migreren’ naar Continenten & Landen Reisforums.

Kortom, zo wordt de startpagina visueel in elkaar gedrukt, zonder aan overzicht te verliezen. Sterker: overzicht neemt toe. Of niet? Maar goed, ik weet niet of het technisch mogelijk is.

Overigens, blijkbaar is Eurazië een continenten zijn Azië en Europa werelddelen. Maar daar kom ik dus ook nu achter, nooit te oud om te leren :teeth:

1 like

Euh… Dat doe ik nooit hoor, ik verwijder maar mail er niet achteraan. In de beschrijving staat dat mensen er vanuit mogen gaan dat het account wordt verwijderd als ze daar iets posten. Maar afgezien daarvan moet ik die mensen mailen met m’n prive-mail en die gebruik ik zeer zelden voor wereldwijzer. Misschien ideetje om voor de forummedewerkers een [naam]@wereldwijzer.nl accountje aan te maken.

Ik ontvang weinig berichten over dat mensen het (te) ingewikkeld vinden. Persoonlijk denk ik dat als je beetje ervaring hebt op internet en bekend bent op forums het niet zo lastig is. Nu kan ik me echter wel voorstellen dat mensen die erg weinig internet/pc ervaring hebben het lastig vinden maar dat ga je niet voorkomen vrees ik… (Want teveel doorkliksystemen enzo vinden veel “ervaren” gebruikers weer irritant.)

Maar goed, we hebben erg veel actieve leden en ontvangen (als ik het zo lees) zelden berichten dat het erg ingewikkeld is, dus volgens mij is het niet echt een probleem.

Nou als beleefdheidsvorm stuur ik nadien een emailtje Thijs als ze er om vragen!!!
En zoals bij jou,moet ik ook via mijn eigen prive-email adres het bericht versturen,het zou idd handig zijn dat we een eigen email adres hebben hier op wereldwijzer

Beleefd, dat ben ik gelukkig niet. :slight_smile: Ha ha Scheelt een boel mailtjes. lol2

wat een ingewikkelde toestant hier zoveel tijd wil ik er niet insteken bai bai

het mag inderdaad wel wat gemakkelijker gemaakt worden
niet iedereen is heel goed met het internet .

Zoveel mensen, zoveel meningen, dat is wel weer eens duidelijk :slight_smile:

In ieder geval heb ik naar aanleiding van de suggesties een tijdje geleden het hoofdmenu wat aangepast, zodat je nu vanaf overal op Wereldwijzer makkelijk naar de landen (gerangschikt per continent) en thema forums kunt.

Het blijft in ieder geval altijd moeilijk om een navigatie te maken, waar iedereen happy mee is. Gelukkig werkt de zoekmachine (met dank aan Google) erg goed, zoals een aantal al opmerkten.