Wereldwijzer Afrika Tips

Wat is jouw ultieme Afrika tip? Plaats 'm hieronder!

Rij overdag.

1 like

Boek je reis bij een touroperator uit het land waar je naar toe gaat. Hebben wij ook gedaan naar Kenia. Privésafari voor veel minder geld dan boeken hier in Nederland. Bijvoorbeeld Kayoli Safaris.:wereld:

Onze tips staan op onze website. In een maand hebben wij het belangrijkste deel van Zuid Afrika gezien.

Kijk op www.bedrijfsblind.nl/zuidafrika

als je echt Afrika en de cultuur wilt leren kennen, is het aan te raden niet alleen te kijken maar ook te doen! Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld, of een potje voetballen met de jongeren…

Je leert Afrika pas echt kennen als je contact hebt met de lokale bevolking. Dit heb ik al in verschillende Afrikaanse landen meegemaakt. Dat is ook de reden dat ik nu met 2 Kenianen kleinschalige reizen organiseer naar Kenia. We gaan samen eten, praten, zien hoe ze wonen en leven. Dan pas leer je de cultuur/spiritualiteit van een land kennen. Als je alleen maar wilde dieren en luxe lodges met westers eten ziet, kun je niets over het land of de bevolking zeggen.

Groet en kijk eens op www.thuisinkenia.nl

Hoe zit je met de garantie als er financieel iets fout gaat met de touroperator ter plaatse? Ben je dan je geld kwijt of zijn ze net zo als in nederland aangesloten bij Stichting Garantie fonds Reisgelden.

Klaas van de Geest

Er wordt aangeraden een rondreis in Afrika te boeken bij een touroperator in het land waar je naar toe wilt gaan.
Nou hebben wij tijdens een vakantie in Gambia korte trips gemaakt met een lokale touroperator, waarbij we dingen hebben meegemaakt die je je ergste vijand niet gunt.
Ons plan is om in 2012 een rondreis te maken waarbij we willen starten in Zuid Afrika (Victoria Falls) en dan noordwaarts reizen via Mozambique, Tanzania, Uganda en eindigen in Kenia (Nairobi).
Kan die iets dergelijks heeft gedaan ons vertellen hoe we zo iets kunnen boeken bij een betrouwbare touroperator in Afrika?
Alvast bedankt.

zie www.goingafrica.nl

heeeeeel goede ervaring mee
werkt met lokale touraoprators
en details zijn net zo belangrijk als hoofdzaken

succes!

De meeste reisburo’s in Nederland werken met locale touroperators. Wanneer je contact opneemt dan merk je al snel of ze ook zelf in het land zijn geweest en of men feeling heeft met het land.

Reizen verkopen is best makkelijk, maar een goed advies en weten waar je het over hebt niet. Natuurlijk is boeken bij een locale touroperator rechtstreeks het goedkoopst, maar je hebt inderdaad geen enkele garantie.

Succes met het boeken van je rondreis.

Als je foto’s maakt van donkere mensen, gebruik dan ook overdag je flitser. Anders zijn de gezichten niet goed te zien, alleen de ogen en tanden. Vooral als de zon midden aan de hemel staat en rare schaduwen werpt.

Nog even iets anders, want het lijkt inderdaad aantrekkelijk om een rondreis te boeken bij een locale touroperator, maar je moet dan natuurlijk wel zelf je vliegreis boeken.
Nou heb gekeken bij o.a. cheaptickets.nl maar ik ben me kapot geschrokken van de prijzen die je betaalt voor losse vliegtickets.
Heb ik verkeerd gekeken en zijn er andere mogelijkheden. Wie kan mij daarover iets vertellen?
Alvast weer bedankt.

Vliegen naar Afrika is niet goedkoop, en in de hele wereld wordt vliegen telkens duurder (en dat is misschien maar goed ook). Bepaalde luchthavens zijn wel goedkoper dan andere, zo is het vliegen op Nairobi vaak wel goedkoper dan andere luchthavens in de buurt. En soms kan het ook schelen om te vertrekken uit bijvoorbeeld Brussel in plaats van Amsterdam.

Kijk verder eens naar deze handige tips van Radar om goedkopere tickets te vinden.

Zelfstandig rondreizen in Afrika is alleen goedkoper als je zelf met het openbaar vervoer reist en af en toe een kortere tour boekt (bv. een safari van een aantal dagen). Niet als je je héle rondreis via een operator boekt (daar of hier).