In juli 2014 willen wij,twee volwassenen en twee kinderen van 13 en 16 voor ca. 14 dagen op Safari naar Kenia en/ of Tanzania.
Diverse internetsites bekeken.
Hoewel wij geen avonturiers zijn, en graag voor zeker en luxe gaan, ben ik toch aan het zoeken om een reis zelf in elkaar te zetten.
Reden is dat boeking via een operator al snel € 250,-- pp per dag kost. Dit is exclusief de intercontinentale vliegreis van ca. € 1000,-- pp.
Mij gevoel zegt dat dit met enige inspanning goedkoper kan.
Ik ben misschien wel geen ervaringsdeskundige qua reisbureaus maar ik boek altijd een los ticket en ga dan zelf opzoek naar huizen / villa’s welke in het land te huur zijn en iedereen zegt altijd maar dat ik veel duurder uit ben maar ik geniet des te meer vanwege de vrijheid. Als iets mij niet bevalt pak ik gewoon mijn spullen weer en ga naar de volgende plek… Dus ik ben absoluut een voorstander van zelf je vakantie samen te stellen vanwege de vele meer mogelijkheden!!
Succes met toch vaak al leuke speurtocht naar leuke plekken!!
Je kan inderdaad beter kijken bij lokale bureaus of die wat voor je kunnen regelen. Geef hen je wensen voor parken/plekken die je wilt bezoeken door en vraag om een prijsopgaaf.
Een andere optie is om vliegticket en verblijf aan bijv. de kust zelf te boeken en dan hier losse safari’s dagtrips te boeken bij zo’n lokaal bureau. Is ook best lekker, want dan kan je ook zelf je “vrije” dagen inplannen. Je zou Kerstin, van African Bush and Beach Adventures (www.africanbaba.com) eens kunnen aanschrijven.
Wil je dat ik je help een leuk vakantie-adres te vinden aan de zuidkust, of leuke uitjes hier (ik woon in Ukunda), mag je me ook altijd mailen: marriettevdvelde@hotmail.com
Succes!
Wij zijn een gezin van 6 met 4 kinderen (13,9,4,2jr).Ik heb de laatste paar keer losse tickets geboekt en ter plekke safaris geboekt. Een huis boek ik wel van te voren (gaat de ene keer beter dan de andere keer).
Als je safaris ter plekke wilt boeken moet je echt wel een paar burootjes naar binnen stappen want de prijs onderling verschilt enorm. De laatste keer dat wij er waren (afgelopen febr/mrt) wilde bijv het ene buro ons een dagje Shimba hills aanbieden voor €350 in totaal en degene waar we bij geboekt hebben rekende €150.
Wat ik wel van te voren doe is via de mail info op vragen zodat ik de echt dure er al uitfilter en daar ook ter plekke mijn tijd niet aan verspendeer. Wat de prijs ook naar beneden brengt is als je meerdere safaris of dagtochtjes bij een burootje afneemt. Ik heb zelf al jaren erg goede ervaringen met www.julius-safaris.com maar er zullen gerust nog meer mensen zijn die je hier aan andere goede adresjes kunnen helpen.
Laat je vooral niet bang maken door de verhalen van de touroperators (lokale buro`s zijn niet verzekerd, komen hun afspraken niet na, etc). Die verhalen zijn absoluut niet waar!! Het is hun brood dus ze zorgen echt goed voor je. Je zal zien dat als je op safari bent je in dezelfde busjes rijd, in dezelfde lodges zit als de grote reisorganisaties, alleen zijn jullie goedkoper uit en hebben jllie waarschijnlijk betere en persoonlijkere service. Ik zeg doen!!
Wij hebben onze safari ook altijd bij Kenianen geboekt en bij ons springt Monica Safaris er echt uit.
Alles is bespreekbaar en overal wordt rekening mee gehouden.
En het is nog eens een leuk mens ook!!
Heel veel plezier!! Je zult er geen spijt van krijgen, Kenia is geweldig!!
Hoi
Gewoon zelf samenstellen inderdaad, dan heb je lekker veel vrijheid. Zeker als je overweegt het helemaal zelf te doen en een auto huurt ter plaatse.