mijn vrouw en ik zijn in september van plan naar kenia te gaan
en uiteraard ook op safari.
nu wilden wij graag weten of het verstandiger is om de safari hier te regelen of bij de plaatselijke bureau’s.
dit ook met het oog op de kosten maar vooral voor de stimulans van de economie.
Wij hebben onze safari (privé 9 dagen) vorig jaar vanuit Nederland geregeld met een lokaal safaribedrijf.
Dit is uitstekend bevallen en alles is prima verlopen.
Het is natuurlijk altijd beter voor de economie daar en het is goedkoper dan met een touroperator uit Nederland.
Als jullie meer info willen over het bedrijf etc. mail me dan maar.
Wij vonden het prettiger om het van huis uit te regelen omdat het voor ons de eerste keer was dat we naar Kenia gingen en alles voor ons onbekend was, achteraf ook blij dat we het op deze manier gedaan hebben. Ook vond ik het leuk om de lodges/camps op internet te bekijken om zodoende een keus te maken waar we wilden overnachten. Het is ons erg goed bevallen op deze manier.
Wij vonden het ideaal om vanuit huis bij plaatselijke touroperator te boeken. Je kiest gewoon een safari en waar je wilt slapen. Daar kunnen behoorlijke prijsverschillen in zitten. Een dag erbij, een dag eraf, nog eens kijken naar wat je te besteden hebt, nog maar weer eens een aantal vragen stellen, er is veel mogelijk. In ons geval is het een stuk goedkoper dan om een safari en hotel uit een vakantiegids te boeken. De informatie via de mail is ook goed. We zijn nog nooit in Kenia geweest maar als ik het zo lees kom je uiteindelijk toch gewoon uit bij een plaatselijke aanbieder, waar je je vakantie ook boekt. Hier boven wordt magicalsafari S.com genoemd maar die site is niet actief. Wij hebben bij www.magicalsafari.com geboekt, dezelfde touroperator die verderop op deze pagina wordt genoemd.
Gewoon daar doen ! Scheelt je de helft ! Wel verschillende mensen aanspreken daar en verschillende prijzen vragen. Opletten dat je niet met 13 anderen in een bus gepropt wordt want de te rijden afstanden zijn groot !
Waarom zou je Europeanen nog rijker maken als de Kenianen hun eigen land aan je willen laten zien, er iets mee verdienen en jij veel goedkoper uit bent ? Ze leven daar immers van het toerisme. Als iedereen hier gaat boeken soijs je de verkeerde kas…(omdat je zelf bang bent voor ‘‘het nieuwe onbekende’’)