Hoi allemaal!
Na anderhalf jaar sparen, mijn studie een jaar stop te hebben gezet en een half jaar (o.a.) dit forum te hebben gelezen vertrek ik 20 november voor zo’n 8 maanden op wereldreis. Ik ben al op een aantal plekken geweest en ben wel wat avontuurlijk aangelegd, dwz ik vind het leuk om niet alles van tevoren vast te leggen. Om die reden is het enige ticket dat ik geboekt heb mijn heenvlucht naar Bangkok. Mijn planning ziet er grofweg als volgt uit, al zie ik het ook wel gebeuren dat dit deels wordt omgegooid tijdens mijn reis.
21 nov - 25 dec: Vanaf BKK naar het zuiden, door Maleisie naar Singapore reizen
25 dec - 1 jan: Singapore. Mijn nichtje studeert hier een jaar en een deel van mijn familie om met elkaar kerst en/of O&N te vieren. Ik kan me alleen zo voorstelen dat ik Singapore niet zo bijzonder vind om er een week te zitten. Ik twijfel dus nog om alleen met kerst, of alleen met O&N in Singapore te zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie tips voor mooie plekken om O&N te vieren in die buurt?
januari: Myanmar. Ik hoop dat alleen dat het geweld niet nog meer oplaait daar…
februari: Laos, daar wil ik heen reizen via Bangkok, door het noorden van Thailand.
maart: Cambodja
april - half mei: Maleisisch Borneo/ Indonesie. Ik weet nog niet echt welke delen van Indonesie ik wil gaan zien, maar ik denk Java/Bali/Lombok
half mei - begin juni: Nevada, California (roadtrip met vriendin die daar woont)
juni - juli: Midden-Amerika. Hoe ik dit in ga vullen weet ik nog niet… Ik wil het liefst mijn spaans verbeteren, maar in welk land ben ik nog niet uit. Heeft iemand een tip voor een bepaalde plek?
Verder vroeg ik me nog wat praktische dingen af. Ik hoor dat op veel plekken muskietennetten aanwezig zijn, is het nog nodig om zelf een geimpregneerd net mee te nemen? Voor Myanmar werd mij malarone aangeraden ivm resistentie, maar dit vind ik stiekem erg aan de dure kant (de rest van de reis slik ik dan ook lariam). Heeft iemand ervaring met hoeveelheid muggen daar in januari? Ik ben zelf bril/ harde lenzendragend. Ik krijg erg snel last van mijn ogen en draag daarom vaak een bril, alleen in warme landen vind ik dit vervelend ivm vochtigheid en geen zonnebril op kunnen enz. Hoe lossen de bril/lenzendragende reizigers hier dat op? Tot slot heb ik al een hele hoop reisverzekeringspolissen doorgenomen maar ben er nog steeds niet helemaal uit welke het beste voor mij is. Hoe hebben jullie je reisverzekering uitgekozen?
Alvast bedankt!