Hoi allemaal.
Het is tijd mezelf kenbaar te maken.
Ik lees me nu al een tijdje in op wereldwijzer.nl maar ik ben nog niet helemaal wijs uit geworden.
Ik wil aankomend jaar een proef wereldreis maken. Noem het maar een reisje door azie. En als dat bevalt, doorgaan voor het echte werk.
Dit wil ik met mijn vriendin gaan doen maar we hebben allebei geen ervaring hiermee. En dan komt nog het grootste probleem.
Ze weet er niets van.
Het is namelijk een verrassing voor haar. Het regelen en uitzoeken is heel moeilijk en vooral het geheim houden en niet kunnen delen van de pret die het met zich meebrengt. Onder andere problemen vallen ook: hoe regel ik visums en inentingen voor haar en schoenen wat voor backpack heeft ze nodig. Welke spullen moet ik allemaal inpakken voor haar. En vind ze backpacken uberhaupt wel leuk? Is het niet te zwaar? Heb je er conditie voor nodig en noem maar op.
Voor haar verjaardag wil ik haar in april en mei 2013 meenemen naar Nepal, Maleisie, Singapore, Vietnam en Indonesie. We hebben hier 2 maanden de tijd voor. Aanvankelijk dacht ik dat hier genoeg tijd voor was maar na het lezen van alle berichten hier begin ik toch te twijfelen als het allemaal niet teveel gehaast zal zijn.
Aan de andere kant wil ik wel dat ze alvast voelt hoe een wereldreis zou kunnen zijn door veel landen te zien en veel ervaringen en indrukken op te doen. Dilemma.
Tips, Suggesties, Hulp, Ervaringen, Do’s & Dont’s, Meningen of whatever zijn welkom. Ik kan alle hulp gebruiken die ik krijgen kan.
-websites of winkels waar ik spullen kan kopen.
-aan te raden merken.
-wat het budget ongeveer zou moeten zijn voor 2 personen voor 2 maanden.
-multiple enty visums of niet
-waar kan ik mogelijk niet aan hebben gedacht waar ik wel rekening mee moet houden
Noem maar op.
**Alvast bedankt voor alle reacties.
Groetjes,
Late.**
ps. ik ben een website van een gebruiker van het forum tegen gekomen, maar heb die niet kunnen opslaan. Ik weet ook niet meer hoe die website of die gebruiker heet. Maar er stond heel veel informatie in.
Een beschrijving van de landen en wat er te doen was. Foto’'s, kosten van een dag leven. Kosten van versceidene hotels en hostels inclusief cijfer en recensie enz. Heel netjes georganiseerd.
Iets met wereld in kaart of in beeld of in woord… weet niet meer precies. en onder het kopje “” ervaringen"" stond wat ik allemaal net opnoemde.
Weet iemand nog het adres van deze website/reisblog?
Ik moest de pc snel afsluiten omdat mijn vriendin de kamer inliep en heb geen geschiedenis gebruikt. ![]()