Ik ga op 4 februari al op wereldreis ( bedoeling is een jaar )
Ik heb al jaren een ANWB creditcard. Onlangs ben ik mijn baan verloren, en nu willen ze mijn kaart blokkeren (omdat ik geen inomsten meer heb, want mijn WW moest ik beeindigen wegens de reis )
Deze lange reis wil ik juist maken omdat ik nu nergens aan vast zit. ( ook niet aan een baan dus )
Ik heb denk ik ( ??) echt een creditcard nodig, voor o.a. het boeken en reserveren van hostels, vluchten etc… en liefst ook om mee te betalen / pinnen ivm dat dat gratis is.
( en dan telkens terugstorten met internetbankieren )
Wie weet raad??
Ik heb nog maar een week en had dit niet aan zien komen.
Beetje onbenullig om een creditcard te blokkeren van iemand die geen baan heeft en een wereldreis wilt maken.
Anyway… De prepaidcreditcard is inderdaad een optie. Is wel even veilig als een normale creditcard, zolang jouw eigen naam er maar op staat. Volgens mij was de MoneyBookers MasterCard de meest voordelige optie.
Een creditcard is zeker handig, zo niet: essentieel. In Noord-Amerika is het vrijwel onmogelijk om een auto te huren zonder creditcard. Hotels boeken zijn ook lastiger. Vluchten boeken online is helemaal onmogelijk zonder creditcard.
Internetbankieren is inderdaad nog niet zo populair in Noord-Amerika en de banken proberen het zo duur aan te bieden dat de klanten het toch niet gebruiken en ouderwets cheques blijven schrijven.