Debit card / prepaid creditcard

Hallo!

Ik willen graag weten of iemand ervaring heeft met een debetcard?
Het zit zo namelijk, ik wil een reis gaan maken naar Australië voor een paar maanden maar ga niet werken. Kom dus ook niet echt in aanmerking voor een australische bankrekening. (is mij verteld, komt door het TAX file number wat je alleen krijgt bij een WHV?)
Maar ik heb gelezen dat het aan te raden is een creditcard mee te nemen op reis voor verschillende betalingen.
Nu kom ik dus niet in aanmerking voor een creditcard, omdat ik geen vast inkomen heb op het moment! Ik las op internet dat er ook dingen bestaan als prepaid creditcarden ook wel debetcard genoemd (van bijv. moneybookers oid). Heeft iemand ervaring met zo’n kaard of bijv. ook bij moneybookers?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groetjes,

Roshnie

MoneyBookers schijnt erg populair te zijn inderdaad, tevens de goedkoopste.

Je zal moeten afwegen of je een Europese prepaid creditcard wilt of een Australische. Zodra je betaalt of oplaadt met vreemde valuta zul je transactiekosten moeten betalen. Je moet dan afwegen waarop je de transactie kosten wilt betalen, de ene of de andere.

Hoi bedankt,

Ja ik kan misschien ook een Australische aanschaffen. Had ik niet aan gedacht eigenlijk. Ik neem aan dat je dat weer alleen ter plekke in Australië kan doen? Of kan dat via internet ook hier? Alsnog zal ik met transactiekosten blijven zitten toch? Of ik nou een groot bedrag op de Australische prepaid card stort of Europesche en daar dan betaal voor zaken.
Heb je misschien enig idee wat verstandiger is? Groot bedrag storten en transactiekosten betalen of iedere keer bij gebruik in Australië, omdat het een Europesche prepaid card is? Ik vind het best lastig.

Iig bedankt voor de reactie!!

Groetjes!

Sowieso is er een nadelige koers bij het betalen (dus % van de betaling). Daar verandert niets aan.

Transactiekosten worden pas interessant om af te wegen als het een vast bedrag per transactie is.

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaring met deze kaarten op reis.
Las namelijk ergens dat je met deze prepaidkaarten geen vluchten of hotels kan boeken omdat er voor bedrijven geen garantie is dat er een positief saldo op de kaart staat.

Iemand hier ervaring mee?

Hoi Nicky88,

Ok dat ben ik nog niet tegengekomen, waar heb je dat gezien? Verder weet ik alleen dat je met zo’n kaart niet in de min kan staan. Dus als een hotel of vliegmaatschappij je kaart accepteerd dan moet hij het gelijk toen anders bounc ie terug lijkt mij?

Ik werk dagelijks met creditcardnummers. Ik kan het verschil niet zien tussen een Visa debitcard nummer en een normaal Visa creditcard nummer. :wink:
MasterCard debitcard ben ik nog niet vaak tegengekomen (of mijn klanten zeggen er niet expliciet bij dat het een debit is), dus geen idee of dat verschil duidelijk is.

Ah dat is goed om te horen!
Ik had gelezen dat prepaidkaarten niet altijd werden geaccepteerd omdat creditcardgegevens vaak worden gevraagd ipv borg of bij vooraf reserveren. Bij een prepaid heeft een hotel/hostel geen garantie dat er geld op de kaart staat en er wat kan worden afgeschreven.

Als het hotel een transactie uitvoert, dan zien ze direct of het is gelukt of niet. Als er onvoldoende geld op staat, krijgen we een error te zien “credit_floor” en breekt de betaling af.