Vragen over reizen naar Australie

Hallo,

IK zit met wat vraagjes: heeft iemand ervaring met travelchecks want ik heb geen creditcard, of je daar gemakkelijk mee kan betalen of omwisselen ergens. Waar krijg je een goede backpack?? Wat zijn de dingen om echt niet te vergeten? Waar moet je zijn voor een visum?

Alvast bedankt groetjes daisy

Geen ervaring met travelchecks maar ik kan soms lastig worden om hostels en tours te boeken zonder creditcard. Als ik jou was zou ik toch proberen om een creditcard aan te schaffen. Gewoon een simpele met een limiet ofzo. Puur voor reserveringen.

Voor een goeie backpack ga je bijvoorbeeld naar sportzaken ( bv perry Sport) of naar outdoor winkels bv Bevers Zwerfsport of Campingzaken.

Dingen om echt niet te vergeten…paspoort, geld en vliegticket en een schone onderbroek. Rest is allemaal daar aan te schaffen :slight_smile:

Hallo,

Wat je ook kunt doen is in Australie een bankrekening openen en dan kun je een debetcard krijgen. Dit is een kaart waar je vantevoren geld op kunt storten en dan kun je overal wat je doet met die kaart betalen als een normale creditcard.

Een bankrekening openen kan heel makelijk wij zitten bij de ANZ bank en betalen dan 2,50 dollar per maand dat is 1.25 euro.

Zoals Larissa als schrijft bij Bever adviseren ze erg goed en daar hebben wij ook onze backpack gekocht van het merk Macpack zijn erg goed en stevig.

voor een visum moet je even in de rest van het forum kijken daar staan ook veel vragen over visums en daar kun je vast de url wel vinden.

gr van Moira

Ik heb wel wat rondgekeken voor een backpack en nu zag ik een aanbieding: http://www.deoutdoorwinkel.nl/reistas-jetset-8015-p-5.html?cPath=1

Maar hoeveel liter inhoud is eigenlijk genoeg? Is 70 liter genoeg bijvoorbeeld? Want ik ben eigenlijk geneigd om de grootste te kopen… Is er daarnaast nog veel verschil tussen goede en slechte merken?

Hi!
Het ziet eruit als een hele mooie rugzak. Toch wil ik je advizeren omdat je voor het eerst een rugzak gaat kopen om verschillende te proberen in een winkel. Of probeer deze in een winkel te vinden zodat je hem kunt omdoen. Voor ieder zit een rugzak weer anders, belangrijk is dat ie goed om je lijf zit, je moet hem namelijk gedurende je reis de hele tijd dragen. Om zo blind een rugzak te kopen op internet voor de eerste keer zou ik zeker niet doen. Ik heb bij het kopen van mijn rugzak niet gelet op merken. Ik heb puur gekozen op welke zit het beste. Ik zelf had 75 liter. dit is echt meer dan genoeg. Ik ben dan ook best een lange meid. Dus ik kon het hebben. Het aantal liters ligt ook een beetje aan de bouw van je lichaam. Ben je klein dan is het erg vervelend om met een te grote zak te lopen. Hoe groter de zak, hoe meer je meeneemt, hoe zwaarder hij wordt, hoe onplezierig het is om mee te reizen. Maar eigenlijk is het puur een persoonlijke keuze. Daarom blijf ik erbij, ga passen in winkels :slight_smile:

Succes!

travellercheques- geen ervaring, maar krijg niet de indruk dat ze in groot gebruik zijn hier in OZ (je NLse bankpas werkt trouwens gewoon hoor (tenzij je er eentje hebt die echt alleen in NL werkt…))

backpack - ga passen in een outdoorwinkel.
Ik heb zelf 65 liter en vind het groooooot zat, je ontdekt nml dat je met veel minder toe kan dan je denkt :slight_smile:

visum: online via: www.immi.gov.au
ga naar: visitors - WHV - alle info doorlezen - aanvragen.(het spreekt eigenlijk voor zich)

niet te vergeten: paspoort, geld en goed humeur.
Wat verder handig is: maak kopieen van al je belangrijke documenten EN scan ze in op je pc (zorg dat je ze altijd online kunt bekijken). geef kopieen aan een achterblijver.

Cheers, karin

Ik ben overtuigd, ik zal zelf wel eens gaan passen!

Je kan toch ook een wereldpas aanvragen las ik ergens…?

Een wereldpas? Waarvoor is dat?

Het schijnt dat je dan overal ter wereld kan pinnen met die pas; jouw pas, vanaf jouw eigen Nederlandse rekening…

Ik zit bij de Rabobank en heb een Rabo europas…daarmee kan ik overal ter wereld pinnen. Moet je gewoon even bij je eigen bank checken wat voor pas je hebt.

De rabo europas kun je krijgen maar daar zijn wel extra kosten voor daar moet je meestal wel even op letten. Als je die pas niet hebt betaald je extra bij de rabo dan 1,50 euro per transactie.

gr van Moira

En met zo´n Rabopas betaal je niks extra?..
Ik zit bij de SNS. Ik keek net op m’n pasje en er staat al ‘wereldpas’ op. Hij is dus volgens mij al bruikbaar wereldwijd :biggrin:

Hallo,

Bij de rabo europas betaal je dan niets extra. Maar het is een pakket wat je hebt waar ook een creditcard bij zit. Daar betaal je wel elke maand een bedrag voor ik weet niet hoe veel.

Maar heb ik persé een creditcard nodig? Als ik toch overal kan pinnen met m’n sns-pas, dan heb ik dat toch niet eens nodig?

Hallo,

Een creditcard heb je alleen nog als je binnenlandse vluchten gaat boeken of hotels.
Als je dat niet gaat doen dan heb je de creditcard niet nodig. Je bent ook niet verplicht om hem te nemen.

gr van Moira

Hmm… dan zal ik nog wel even achter een creditcard aan moeten gaan. Ik vlieg namelijk al niet eens rechtstreeks, dus dan zal ik in Kuala Lumpur bijvoorbeeld ook wel een creditcard nodig hebben; een noodzaak dus.

Maar is het daarnaast nog handig om óók een rekening te openen in Australië?

Hallo,

Een rekening in Australie kan handig zijn. Wij mijn man en ik hebben er wel een rekening. Je moet wel betalen voor je pasje trouwens 2 dollar 50 per maand dit is bij de ANZ bank.
We pinde meestal een groot bedrag van onze NL rekening en storte dat op die rekening en daar betaalde we alles mee werkt net als in NL met betalen in winkels en restaurants enzo.

travellercheques zijn echt handig je kan ze gewoon hier in Nederland aanvragen, je krijgt dan voor het bedrag dat jij geeft cheques voor terug die je in het land waar je zit gewoon bij de bank kan inwisselen voor contant geld…

maar kijk even voor meer informatie over Australië en vooral over het backpacken even op deze site http://www.australiesite.nl/australie/backpacken-in-australie.htm
er staat echt super veel op van je visum tot je internationaal rijbewijs tot een checklist wat je mee moet nemen.
miss ook makkelijk is even op bol.com ofzo het boekje lonely planet voor Australië aanteschaffen staat echt super veel in van bezienswaardigheden tot hostels, echt heel goed alleen is het in het engels.

Veel suc6 op je reis.

Groeten Bas

Hoi!!

Ik zou het absoluut aanraden om een creditcard mee te nemen! In geval van nood, of als borg voor een hostel, of hetgeen je online boekt zoals vluchten en dergelijke!

Verder kan je overal gewoon pinnen en is het afhankelijk van welke bank hoeveel je daarvoor betaald. Ik heb geen ervaring met travellercheques.

Op deze site staat veel informatie en nog enkele tips!!!
http://www.reizeninhetbuitenland.nl/

Succes!!!