Hoy,
ik ben nog student en heb geen credit kaart. Hoe kan ik best (veilig en goedkoop) geld afhalen/betalen in Amerika?
Dank
Hoy,
ik ben nog student en heb geen credit kaart. Hoe kan ik best (veilig en goedkoop) geld afhalen/betalen in Amerika?
Dank
Hoi DirkVanH,
Contact je bank vwb kosten en of het mogelijk is om met je bank kaart geld te pinnen in Amerika, ook een aanwijzing is de “Maestro” logo op je bankpas.
eet wel dat mijn familie hier komt met hun ING bank pas en geld kunnen pinnen van de ATM (Automatic Teller Machine). Ik dach dat de ANWB een prepaid Visa Credit heeft.
:vak02:
Peggy
Waarom kan je geen prepaid creditcard kopen zoals een Skrill/Moneybookers? Ik heb deze kaart en kan behalve bij AerLingus.com tot nu toe overal betalen, ook in Canada en de VS. Het is bij veel winkels heel gebruikelijk om ook kleine bedragen met creditcard af te rekenen, zelfs bij Cola-automaten kan je een cola met een creditcard kopen. Bij een prepaid creditcard volstaat identificatie en je moet een bankrekening hebben maar er wordt niet naar inkomen en/of leeftijd gekeken. Je kan via je internetaccount zelf geld op je creditcard zetten. Ik weet niet of een prepaid creditcard ook geaccepteerd wordt als borg bij autohuur, maar dit zou je eventueel ook contant kunnen doen. Volgens mij wordt een prepaid creditcard bijna overal geaccepteerd.
**
Bovendien: de ESTA verklaring moet verplicht per creditcard betaald worden! Hoe wilde jij dat dan doen? Of reis je niet op ESTA? **
Ik ben, op dit moment, met een vriend in Amerika. We zijn beide student en hebben beide een studentencreditcard. Hij van de Rabobank, ik van de ING. Je hebt wel maar een bestedingslimiet van 1.000 Euro. Bij ING kun je echter ook nog geld op je creditcard storten. Dus als je daar 1.000 Euro op stort heb je een bestedingslimiet van 2.000 Euro.
Ik zou dus gewoon een studentencreditcard aanvragen, wel zo makkelijk.
Dat is ook een mogelijkheid maar dan moet de TS vaak wel (voor een limiet van €1000) maandelijkse minimale inkomsten van €500 hebben. Tenminste, dat is bij de ABN AMRO wel zo. En anders heb je maar een limiet van €500 en dat is te krap. Mijn Skrill kaart werkte gisteren overigens wel weer bij AerLingus.com, misschien hadden ze daar eerder een storing?
Bij ING en Rabobank is dat niet zo (voor zover ik weet).