Creditcard tijdens India Z-O Azie reis?

Hallo,

Ik vraag me af of ik wanneer ik niet meer in Nederland sta ingeschreven en op mijn bankrekening niet elke maand salaris gestort krijg een creditcard kan aanvragen/behouden.

Ik heb nu een creditcard van de ABN en mijn vriendin van de ING maar ik lees op allebei de site’s dat deze geblokkeerd worden nadat er een bepaalde tijd geen salaris is gestort.

hetzelfde geld bij bijv. ICS als je een visacard wil aanvragen.

We gaan voor langer dan een jaar naar het buitenland en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft aangezien een creditcard altijd handig is.

Cheers!

Joeri

Hallo, Kun je een jaar in het buitenland leven zonder inkomsten ? Dat banken er niet zitten op te wachten om credit kaarten te verstrekken die uitgaven veroorloven tot ettelijke duizenden euros waarvan men niet weet of je het financiel aankan lijkt me klaar. Ga eens spreken met de bankdirecteur : als je genoeg geld op je rekening hebt bij je vertrek kan hij misschien iets regelen. Lukt het niet dan is er nog “Money transfert - Western Union”. Succes

ik kan minimaal een jaar leven in het buitenland zonder inkomsten. ik ben vandaag bij een andere bank langsgegaan heb mijn verhaal gedaan en bij hun was het geen probleem zolang ik €2000 bevries.

Cheers!

Joeri

Ik heb een Mastercard van de ING. Krijg al zo’n 2 jaar geen salaris er meer op gestort en woon in het buitenland. Ik heb nog niet gemerkt dat 'ie is geblokkeerd.

Ik heb ook een jaar rondgereisd zonder behoud van salaris. Mijn ING-kaart is nooit geblokkeerd geweest.

Ik heb van tevoren niet gemeld dat ik wegging, en ik heb ook geen saldo bevroren. Kijkend naar de betalingen vanaf mijn rekening (pinnen in het buitenland) had de ING kunnen weten dat ik onmogelijk in NL had kunnen zitten. :wink:

In mijn geval staat mijn rekening zelfs geregistreerd op een adres in het buitenland. :wink: