Ik wil voor langere tijd naar Thailand en me laten uitschrijven in Nederland.
Kan ik mijn nederlandse creditcards meenemen of heeft er iemand een tip hoe ik aan een buitenlandse cerditcard kan komen. Die thaise banken doen heel moeilijk als je geen werkvergunning hebt.:vak02:
Ik denk dat je gewoon je NL-cards kunt houden,als je maar een bankrekening met voldoende petunia in NL hebt
je kunt je nederlandse creditcard gewoon meenemen
kunt hier overal geld pinnen.
Dat je letterlijk overal kunt pinnen ism ij bekend,ben zelf net 3 mnd daar geweesgt. Alleen sommige banken rekenen een fee als je bij hun pint, gewoon even kijken.
Maar ik heb uit de vraag begrepen, dat de persoon langere tijd in Thailand wil wonen, want hij schrijft zich uit, en dat is een ander verhaal dan op vakantie met NL als domicilie.:smoke:
conclusie gewoon je NL-creditcard blijven gebruiken en voldoende saldo op je bankrekening om je uitgaven te betalen, cq te pinnen
:vak02: geniet ze
Hallo,
Officeel mag je je creditcard niet behouden als je geen inwoner bent van Nederland. Alleen veel banken zitten er vaak niet genoeg achterna. De rede is omdat je waarschijnlijk geen inkomsten meer in Nederland hebt. De banken kunnen veel geld verliezen hoe. Dit doordat mensen verdwijnen en de creditcard helemaal gebruiken tot het limiet.
Onze rabobank was hier heel streng in wij zijn eerlijk geweest en ze hebben toen aangeven dat ze onze creditcard en roodstand zouden gaan stopzetten. We hebben na lang praten een constructie gebouwd dat we 10.000 euro op een een speciale rekening zetten waar wij niet aan kunnen komen. Dus mochten wij verdwijnen dan kunnen zij die 10.000 euro van ons afnemen. Hier is ook een contract voor.
Er zijn genoeg mensen die rondreizen die hier nooit problemen mee hebben. Dit omdat ze het ook niet melden aan de bank.
Maar officeel mag je je creditcard dus niet behouden.
Succes verder.
gr van Moira