Wereldreis Willem - Bolivia

Hoi Allen,

Als ik Chili uitkom reis ik door naar Bolivia. Ik zou graag willen weten wat de mooiste en leukste plekjes zijn. Misschien heeft iemand een speciaal plekje ontdekt?
Hoe is het OV daar? Zijn er veel hostels? Ik ben echt een leek wat betreft Zuid Amerika.

Dank alvast!

• Bussen zijn overal te vinden. De wat “duurdere” zijn vaak wat beter. En echt duur is het nieteens. Betaal je minder in Bolivia zit je tussen de locals. Ook gezellig.
  • Verkijk je niet op de afstand van plaats naar plaats. Door de bergen en soms slechte wegen (en stakingen) kan een reis veel langer uitpakken dan de afstand op een kaart doet vermoeden.
  • Je gaat natuurlijk de zoutvlaktes bekijken in Bolivia. Ik zelf heb toendertijd een 3 daagse tour gedaan. Ik vond dat genoeg. Gezien je veel tijd doorbrengt in een jeep om afstanden te overbruggen.
  • Potosi (voor een bezoekje aan de mijnen) en het hoogste dorp op aarde te ervaren. (buiten adem na een blokje om :P)
  • Sucre (heel fijne plek verblijf in Gringo’s Rincón Hostel… Mike de eigenaar is fantastisch “Let it Rock!!” Beste en warmste douches gedurende een behoorlijke reistijd in Zuid-Amerika). Ook vanuit Sucre veel dingen te doen. Trekkings, quadrijden, motortochten etc.
  • La Paz (bizar maar ook avontuurlijk door bijvoorbeeld deathroad te doen of vanuit daar tripje richting jungle te boeken)
  • Copacabana (leuk hippie plaatsje)
  • isla del sol (mooi eilandje om te wandelen en even helemaal “weg” te zijn)

Overal hostels, overal toeristen die ook aan het reizen zijn. Veel plezier!

Ga je van Arica naar La Paz? Dan moet je zorgen dat je aan de linkerkant van de bus zit. Langs daar heb je een heel mooi zich op de Sajama vulkaan als je de grens net over bent! Als ik me niet vergis staan de Pomerape en de Parinacota aan dezelfde kant, maar dan net nog in Chili.